18.4 C
Athens
Σάββατο, 17 Μαΐου, 2025
ΝΕΑΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΤον κινητήρα του μαχητικού Kaan μελετά η Τουρκία αλλά με επιδόσεις εκτός...

Τον κινητήρα του μαχητικού Kaan μελετά η Τουρκία αλλά με επιδόσεις εκτός πραγματικότητας!

- Advertisement -

Πρώτες εικόνες έδειξε η τουρκική εταιρεία αεροπορικών κινητήρων TEI (TUSAS Engine Industries), θυγατρική της Turkish Aerospace, από τον κινητήρα που αναπτύσσει για το μαχητικό Kaan.

Ο συγκεκριμένος turbofan ονομάζεται TF35000 υποδηλώνοντας τη μεγίστη ώση του, ότι δηλαδή θα είναι περίπου 35.000 λίβρες (!) με μετάκαυση, ενώ σε ξηρά ώση θα φθάνει κάπου τις 23.000 λίβρες. Το πρόβλημα; Η TEI δεν έχει ποτέ πριν αναπτύξει δικό της κινητήρα υψηλών επιδόσεων (έχει παράγει τον turboshaft TS1400 για τα ελικόπτερα Gokbey, με απόδοση 1.400 ίππων) και είναι τώρα σε φάση έρευνας για turbofan κινητήρες των 6.000 και 10.000 λιβρών ώσης.

Αλλά το εξελικτικό βήμα σε κινητήρα 35.000 λιβρών είναι εξωφρενικό, χωρίς προηγούμενη πολυετή εμπειρία. Χαρακτηριστικά, τέτοια ώση αποδίδει ο F119 της Pratt & Whitney που κινεί το μαχητικό F-22! Δηλαδή μια κατασκευή από τις μεγαλύτερες διεθνώς εταιρίες αεροπορικών κινητήρων, ο οποίος εξελισσόταν σχεδόν για 15ετια. Αντίστοιχα, ίδια περίπου μεγίστη ώση αναφέρεται για τον κινεζικό Shenyang WS-15 (για το μαχητικό J-20), o οποίος εξελίσσεται 20 χρόνια τώρα και ακόμη δεν έχει ξεκινήσει η μαζική του παραγωγή.

Έτσι η τουρκική ανακοίνωση είναι σαφώς μεγαλοστομίας και πέραν κάθε λογικής. Ειδικά στον τομέα των αεροπορικών κινητήρων μεγάλων επιδόσεων, η εμπειρία, οι απαιτήσεις ειδικών μετάλλων και υλικών και επεξεργασίας, η μελέτη πολλαπλών σχεδιάσεων με χιλιάδες ώρες δοκιμών, είναι τόσο απαραίτητη που δεν μπορεί να ξεπεραστεί, ότι φιλόδοξες προθέσεις και να υπάρχουν. Παρόλα αυτά τέτοιες ανακοινώσεις έχουν τη χρησιμότητα τους για να δημιουργούν “αίσθημα ανάτασης”…

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

19 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
19 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

DEFEA 2025: Το Forum της ΠΤΗΣΗΣ για το Follow On Support των ελληνικών αεροπορικών μέσων

To περιοδικό ΠΤΗΣΗ και η ιστοσελίδα flight.com.gr, στα πλαίσια της αμυντικής έκθεσης DEFEA 2025, έκαναν ένα δίωρο forum σχετικά με το θέμα της Εν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: V-BAT της Shield AI, μια καινοτομική λύση για τον Ελληνικό...

14
Η απόκτηση δύο συστημάτων V-BAT, παραγωγής της αμερικανικής Shield AI, από τον Ελληνικό Στρατό, μέσω δωρεάς του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, ενισχύει τις επιχειρησιακές δυνατότητες...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 16 Μαΐου 1948: Η δολοφονία του George Polk...

23
Tο πτώμα του Αμερικανού δημοσιογράφου George Polk ανακαλύπτεται να επιπλέει στη θάλασσα, στη Θεσσαλονίκη. Σε κατάσταση αποσύνθεσης, δεμένο στους καρπούς και τους αστραγάλους, το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Μετά τις “δάφνες” στο Πακιστάν, η Κίνα προτείνει το μαχητικό J-10 στην Κολομβία

Η Κίνα προσφέρει το μαχητικό J-10 για την κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών της Αεροπορίας της Κολομβίας.Όπως τονίζει το Infodefensa, το θέμα συζητήθηκε στο περιθώριο...

Ανοιχτό το ενδεχόμενο να συνεχιστούν οι συνομιλίες Ρώσων και Ουκρανών

Οι πολυαναμενόμενες άμεσες ειρηνευτικές συνομιλίες μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας στην Κωσταντινούπολη διήρκεσαν κάτι περισσότερο από μιάμιση ώρα, με το ενδεχόμενο να συνεχιστούν να παραμένει...

Χωρίς ουσιαστική πρόοδο οι συνομιλίες Ρώσων και Ουκρανών στην Κωνσταντινούπολη

Οι πρώτες άμεσες ειρηνευτικές συνομιλίες μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας μετά από τρία και πλέον χρόνια διήρκεσαν πολύ λιγότερο από δύο ώρες, χωρίς εμφανή σημάδια...