31.4 C
Athens
Τρίτη, 5 Αυγούστου, 2025
Χωρίς κατηγορίαΤούρκοι πιλότοι στα F-16: Είδος προς εξαφάνιση;

Τούρκοι πιλότοι στα F-16: Είδος προς εξαφάνιση;

- Advertisement -

Το θέμα των εκκαθαρίσεων στην τουρκική Πολεμική Αεροπορία μετά την απόπειρα πραξικοπήματος το 2016, επανέρχεται κατά καιρούς στην επικαιρότητα.

Το πρόβλημα ξεκίνησε στις 15 Ιουλίου 2016, όταν μέλη του στρατού της Τουρκίας “φέρεται” να ξεκίνησαν πραξικόπημα για την ανατροπή της ισλαμιστικής κυβέρνησης του Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Η λέξη “φέρεται” χρησιμοποιείται για κάποιο λόγο. Παρά το γεγονός ότι ο Στρατός έχει εμπειρία στην ανατροπή πολιτικών κυβερνήσεων (με τέσσερα επιτυχημένα πραξικοπήματα μεταξύ 1960 και 1997), η προσπάθεια του 2016 ήταν αστεία. Οι στρατιώτες προσπάθησαν να απομονώσουν την Κωνσταντινούπολη δημιουργώντας οδοφράγματα στη Γέφυρα του Βοσπόρου, αλλά εμπόδισαν μόνο τις λωρίδες προς μία κατεύθυνση. Το βίντεο στο Youtube έδειχνε στρατιώτες με άρματα μάχης Leopard να παραδίδονται στην αστυνομία και τους πολίτες. Καθώς ο Ερντογάν πετούσε πίσω στην Κωνσταντινούπολη από διακοπές, δύο τουρκικά αεροσκάφη F-16 τον είχαν στο στόχαστρό τους αλλά απέτυχαν να τον καταρρίψουν.

Η εκπαίδευση πιλότων δεν είναι φθηνή υπόθεση. Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ εκτιμά ότι η εκπαίδευση ενός νέου πιλότου για να πετάξει ένα αεροπλάνο όπως το F-35 κοστίζει 11 εκατομμύρια δολάρια. Και αυτό το ποσό δεν συμπεριλαμβάνει την ανεκτίμητη εμπειρία ενός βετεράνου πιλότου που πετάει εδώ και χρόνια.

Έτσι, ένα έθνος που ρίχνει τους πιλότους του στη φυλακή δεν σπαταλά μόνο χρήματα, αλλά και έναν εξαιρετικά πολύτιμο πόρο. Ωστόσο, στο όνομα της πολιτικής, η κυβέρνηση της Τουρκίας έχει εκκαθαρίσει την αεροπορική της δύναμη τόσο άσχημα που δυσκολεύεται να πετάξει τα F-16.

Η απόπειρα πραξικοπήματος οδήγησε σε δεκάδες χιλιάδες εκκαθαρίσεις προσώπων από κυβερνητικές θέσεις, συμπεριλαμβανομένων χιλιάδων ενστόλων. Ο αριθμός των στρατηγών στις τουρκικές ΕΔ μειώθηκε από 72 πριν το αποτυχημένο πραξικόπημα σε 44 μετά. Οι μισοί πιλότοι απομακρύνθηκαν και από 1.350 σε έφτασαν τους 680. Περαιτέρω παραιτήσεις και αποχωρήσεις, κατέβασαν αυτό τον αριθμό σε περίπου 400. Συνολικά, 29.444 στρατιωτικοί έχουν απολυθεί από τις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις (TSK), τη στρατοχωροφυλακή και την ακτοφυλακή στα πλαίσια των εκκαθαρίσεων μετά την απόπειρα πραξικοπήματος τον Ιούλιο του 2016, ανέφερε το Κέντρο Ελευθερίας της Στοκχόλμης.

Μαζικές οι εκκαθαρίσεις στην Τουρκία: 29.444 στρατιωτικοί απολύθηκαν μετά το πραξικόπημα

Η Τουρκία αναζήτησε λύσεις. Αρχικά απευθύνθηκε στις ΗΠΑ για την παροχή εκπαιδευτών. Ωστόσο η Ουάσιγκτον αρνήθηκε, δεδομένου πως δεν της περισσεύουν. Στην πορεία διέρρευσαν φήμες πως το Πακιστάν έσπευσε να βοηθήσει, αν και πρακτικά δεν επιβεβαιώθηκαν.

Η Πακιστανική Πολεμική Αεροπορία πετά με τα ίδια F-16 με τα αντίστοιχά τους στην Τουρκία. Ωστόσο, οι επιλογές της Τουρκίας με το Πακιστάν περιορίζονται από τους κανονισμούς διεθνούς κυκλοφορίας των όπλων των ΗΠΑ (ITAR), το κανονιστικό καθεστώς που διέπει τις αμυντικές εξαγωγές των ΗΠΑ. Σε αυτήν την περίπτωση, η εκπαίδευση του Πακιστάν θα αποτελούσε επανεξαγωγή τεχνικών δεδομένων και, επομένως, υπόκειται σε περιορισμούς ελέγχου των εξαγωγών των ΗΠΑ. Ωστόσο, η Πακιστανική Πολεμική Αεροπορία βοηθά στην εκπαίδευση σε μονοκινητήρια αεροσκάφη. Το 2016, Πακιστανοί εκπαιδευτές βρίσκονταν στη τουρκική αεροπορική βάση του Cigli, ίσως ως μέρος της αγοράς από την τουρκική κυβέρνηση 52 εκπαιδευτικών αεροσκαφών Super Mushshak.

Σύμφωνα με το Atlantic Council, τις ημέρες μετά την απόπειρα πραξικοπήματος, η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία εκκαθάρισε περισσότερους από 300 πιλότους F-16, οι περισσότεροι από τους οποίους είχαν χρόνια εμπειρίας. Το αποτέλεσμα: Η αναλογία πιλοτηρίου προς πιλότο μειώθηκε από πάνω από 1,25 πιλότους ανά αεροσκάφος σε 0,8. Αυτή η αναλογία είναι σημαντική για να διασφαλιστεί ότι οι πιλότοι θα έχουν αρκετή ξεκούραση μεταξύ των πτήσεων χωρίς να επηρεάζουν τον επιχειρησιακό ρυθμό της Πολεμικής Αεροπορίας.

Με έναν τόσο μικρό αριθμό πιλότων, η Τουρκία έχει τώρα πρόβλημα “παραγωγής” και “απορρόφησης”. Η παραγωγή αναφέρεται στην εσωτερική ικανότητα να εκπαιδεύει νέους πιλότους και στη συνέχεια να τους τοποθετεί σε επιχειρησιακές μονάδες, ενώ η απορρόφηση αναφέρεται στην εκχώρηση νέων πιλότων σε επιχειρησιακές μονάδες για να κερδίσουν αρκετές ώρες πτήσης για να θεωρηθούν έμπειροι. Η Τουρκία δεν διαθέτει αρκετούς εκπαιδευτές και έμπειρους πιλότους, και οι δύο είναι απαραίτητοι για τους πρόσφατα αποφοίτους πιλότους F-16 για να αποκτήσουν τον απαιτούμενο αριθμό ωρών πτήσης σε επιχειρησιακές μονάδες στις οποίες έχουν τοποθετηθεί.

Τα μακροπρόθεσμα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία είναι εύκολο να διαγνωστούν, αλλά εξαιρετικά δύσκολο να αντιμετωπιστούν. Η μόνη βεβαιότητα είναι ότι το πρόβλημα της Τουρκίας δεν θα λυθεί βραχυπρόθεσμα και η Άγκυρα θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις της μαζικής εκκαθάρισης του πάνω από το 50 τοις εκατό των πιλότων της για τα F-16.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

42 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
42 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

O νέος χάρτης “θαλάσσιων πάρκων” της Τουρκίας – σε αναμονή για ελληνική απάντηση

H σημερινή -και αναμενόμενη- εξέλιξη, δηλαδή της δήλωσης από την Τουρκία "πάρκων προστασίας θαλάσσιας ζωής" εντός της δικής της "θαλάσσιας χωροταξικής διαχείρισης", είναι μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΡΕΥΝΑ: ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΡΙΣΗ 2020, 5 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ – μέρος 2ο, Ναύαρχος...

0
Για την πολύμηνη και πολυσύνθετη κρίση του 2020, Ελλάδος-Τουρκίας, η οποία εξελίχθηκε σε πολλά επίπεδα, από τον Έβρο το χειμώνα εκείνης της χρονιάς μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5 Αυγούστου 1781: Ναυμαχία του Dogger Bank, Βρετανοί...

0
Ο Ολλανδικός και Βρετανικός στόλος συγκρούονται στη Βόρειο Θάλασσα με έπαθλο τη θαλάσσια κυριαρχία και την επικοινωνία και το εμπόριο με την Αμερικανική ήπειρο,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ιαπωνία: Δεν παραιτείται ο πρωθυπουργός Ισίμπα παρά την εκλογική του κατάρρευση

Ο ελάχιστα δημοφιλής πρωθυπουργός της Ιαπωνίας, ο Σιγκέρου Ισίμπα, διατράνωσε την πρόθεσή του να παραμείνει στην εξουσία παρά την οδυνηρή ήττα στις χθεσινές εκλογές...

Ακόμα 2 φρεγάτες PPA για το Ιταλικό Ναυτικό

Η ιταλική Fincantieri ανέλαβε σύμβαση για τη ναυπήγηση και παράδοση δύο πλοίων PPA Light Plus στο Ιταλικό Ναυτικό, που θα αντικαταστήσουν ισάριθμα, τα οποία...

Μεγάλες ζημιές στις πυρηνικές εγκαταστάσεις του Ιράν – δεν παρατηρείται διαρροή ραδιενέργειας

Ενημέρωση έκανε σήμερα, ο επικεφαλής της Διεθνούς Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας (ΙΑΕΑ), Rafael Grossi, σχετικά με την κατάσταση στις πυρηνικές εγκαταστάσεις του Ιράν οι οποίες...