38 C
Athens
Τετάρτη, 23 Ιουλίου, 2025
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙΞεκινά το πρόγραμμα ενός σχεδόν 100% τουρκικού αντιτορπιλικού TF-2000;

Ξεκινά το πρόγραμμα ενός σχεδόν 100% τουρκικού αντιτορπιλικού TF-2000;

- Advertisement -

Το μεγάλο ερώτημα στο τουρκικό πρόγραμμα MILGEM (εθνικό πλοίο) που εδώ και σχεδόν 15 χρόνια υπήρχε, ίσως (πραγματικά ίσως) ετοιμάζεται να αντικατασταθεί από ένα μεγαλύτερο. Να εξηγήσουμε τι εννοούμε: Το MILGEM ήταν και είναι ένα φιλόδοξο τουρκικό σχέδιο να προχωρήσει η χώρα στην κατασκευή, με βήματα, εθνικών πολεμικών πλοίων, όπου το «εθνικό» προσδιοριζόταν στην εγχώρια κατασκευή τους και στην σταδιακά όλο και μεγαλύτερη εγχώρια προστιθέμενη αξία, με τουρκικά όπλα και ηλεκτρονικά.

Τι έχει πετύχει η Τουρκία έως σήμερα: Το πρώτο στάδιο, αυτό της κατασκευής κορβετών, κλάσης Ada, έχει ολοκληρωθεί με παραγωγή 4 σκαφών, ενώ ήδη έχουν κλείσει και εξαγωγές σε Πακιστάν και Ουκρανία, αλλά και αναζητούνται άλλες, όπως π.χ. στις Φιλιππίνες. Το δεύτερο στάδιο, αυτό της κατασκευής φρεγατών (το επόμενο βήμα δηλαδή σε τονάζ και ικανότητες) καθυστέρησε κάποια χρόνια, με μόλις φέτος την πρώτη φρεγάτα κλάσης Istanbul (από 4) να ολοκληρώνεται στη βασική της μορφή, αλλά ακόμη να είναι σε στάδιο εξοπλισμού. Εδώ ήδη έχουμε σοβαρά προβλήματα καθώς τα διάφορα δυτικά εμπάργκο έχουν μπλοκάρει την εγκατάσταση εκτοξευτών αντιαεροπορικών πυραύλων MK41, την εγκατάσταση κύριου πυροβόλου, την εγκατάσταση ραντάρ AESA κ.ο.κ.

ΑΠΟΨΗ: Νέα τουρκική φρεγάτα Instanbul Class, προς μίμηση ή αποφυγή; Πως σχετίζεται με το πρόγραμμα φρεγατών του ΠΝ;

Παρόλα αυτά, στο κλείσιμο της αμυντικής έκθεσης IDEF 21, στην Κωνσταντινούπολη, ο Ismail Demir, επικεφαλής της Διεύθυνσης Αμυντικών Βιομηχανιών της Τουρκικής Προεδρίας, εξήγγειλε την πρόθεση της χώρας να εκκινήσει σύντομα τον διαγωνισμό για το τρίτο και τελικό στάδιο του MILGEM, αυτό της παραγωγής αντιτορπιλικού αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής, κλάσης TF-2000.

Το μεγάλο ερώτημα λοιπόν που ήταν «πότε θα ξεκινήσει το πρόγραμμα αυτό» μάλλον βλέπει απάντηση, χωρίς βέβαια να υπάρχει κάποια συγκεκριμένη χρονική δέσμευση. Γιατί ο Demir μίλησε για διαγωνισμό, στον οποίο μπορούν να μετέχουν όλα τα τουρκικά ναυπηγεία (στρατιωτικά και πολιτικά), κάτι που σίγουρα θα πάρει χρόνο. Το μεγαλύτερο ερώτημα όμως είναι πλέον αυτό: «Τι θα είναι αυτό το πλοίο;».

Σύμφωνα με ένα infographic που κυκλοφόρησαν οι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις -δείτε σχετικό ρεπορτάζ του Navalnews.com–  στόχος πλέον είναι ένα σχεδόν 100% «τουρκικό» σκάφος, με συστήματα κατασκευασμένα στην συντριπτική τους πλειοψηφία εγχώρια. Από πλευράς οπλισμού προτείνονται-περιγράφονται τα εξής:

  • Κύριο πυροβόλο 127 χιλιοστών (μάλλον διεθνές)
  • Δύο συστήματα εγγύς προστασίας GOKDEΝIZ, τουρκικά της Aselsan, έτοιμα
  • Αντιαεροπορικό σύστημα με 64 κελιά κάθετης εκτόξευσης MDAS, τουρκικό, υπό ανάπτυξη
  • Αντιαεροπορικούς πυραύλους για αυτά τα κελιά, SIPER, τουρκικούς, σε πολύ πρώιμο στάδιο ανάπτυξης για το επίγειο σύστημα αντιαεροπορικής προστασίας HISAR. Στα ίδια κελιά πάντως θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν όπως φαίνεται και άλλοι πύραυλοι του HISAR που είναι σε διάφορα, πιο ώριμα, στάδια εξέλιξης
  • Πύραυλοι cruise, κάθετης εκτόξευσης GEZKIN, τουρκικούς, σε πολύ πρώιμο στάδιο ανάπτυξης
  • Αντιπλοϊκούς πυραύλους ATMACA, 16 συνολικά, τουρκικούς, σε τελικό στάδιο δοκιμών

Εμφάνιση νέας έκδοσης του πυραύλου ATMACA από τη Roketsan

  • Τορπιλοσωλήνες, πιθανά με ελαφριές τουρκικές τορπίλες ORKA, σε τελικό στάδιο

Ενημέρωση της Roketsan με αφορμή την «IDEF»

  • Πυργίσκους με πυροβόλα και πολυβόλα, τουρκικούς, μάλλον τους έτοιμους STAMP, STOP, κλπ.
  • Σύστημα αντιμέτρων, KALKAN, τουρκικό, έτοιμο
  • Σύστημα laser αυτοάμυνας NAZAR, τουρκικό, σε στάδιο δοκιμών
  • Από πλευράς ηλεκτρονικών:
  • Κύριο ραντάρ το τεχνολογίας ΑESA, CAFRAD, τουρκικό σε αρκετά ώριμο στάδιο, με στοιχεία GaN, εμβελείας 450 χιλιομέτρων

To CAFRAD στην “TCG Goksu”

  • Ραντάρ στοχοποίησης, της οικογενείας CAFRAD, τουρκικό, ή των εκδόχων του STIR (ΑΚR-D) που παρουσίασε πρόσφατα η Aselsan σε αρκετά εξελιγμένο στάδιο
  • IFF, αντίμετρα όπως το HIZIR, τηλεπικοινωνίες επίγειες και δορυφορικές, συστήματα οπτικού εντοπισμού, αισθητήρες laser, GPS, κ.λπ., τουρκικά, σε διάφορες φάσεις, κάποια έτοιμα, κάποια σε δοκιμές
  • Ραντάρ ναυτιλίας κ.α., τουρκικά, εφόσον χρησιμοποιηθούν οι σχετικές λύσεις, π.χ. το ALPER της Aselsan
  • Σόναρ κύτους, τουρκικό, θα είναι μια εξέλιξη του FERSAH της Aselsan. Στην έκθεση IDEF υπογράφηκε μνημόνιο συνεργασίας με την Armelsan για την από κοινού εξέλιξη του
  • Σόναρ συρόμενο, LFAS, τουρκικό, σε τελικό στάδιο  ανάπτυξης
  • Σύστημα μάχης, το νεότερο ADVENT, τουρκικό, έτοιμο (αν και μάλλον θα απαιτηθεί εξέλιξη του)

‘Όσο για το ίδιο το σκάφος, αυτό προβλέπεται να είναι της τάξης των 8.500 τόνων, δηλαδή μεγαλύτερο από παλαιότερες περιγραφές που μιλούσαν για γύρω στους 7.000 τόνους, με μήκος 166 μέτρα, πλάτος 21,5 και βύθισμα 5,4 και πρόωση CODOG με δύο αεριοστρόβιλους και κινητήρες ντίζελ. Το πλήρωμα θα είναι γύρω στα 150 άτομα με δυνατότητα φιλοξενίας περισσότερων, ενώ θα υπάρχει αρκετός χώρος για προσθήκη πακέτων αποστολών (φουσκωτών σκαφών ειδικών δυνάμεων, μη επανδρωμένων πλοιαρίων και αεροσκαφών, κοντέινερ ηλεκτρονικών, κ.λπ.). Επίσης θα υπάρχει υπόστεγο και ελικοδρόμιο για την φιλοξενία τουλάχιστον ενός μεσαίου ελικοπτέρου της τάξης των 10-15 τόνων.

Συμπερασματικά το τουρκικό αντιτορπιλικό, όπως τουλάχιστον διαφαίνεται θα είναι ένα σημαντικού ρίσκου βήμα, καθώς θα επιχειρηθεί να ξεκινήσει ο τελικός σχεδιασμός του (ο αρχικός είναι σε εξέλιξη εδώ και χρόνια) με ενσωμάτωση πολλών συστημάτων που όμως είναι ακόμη σε εξέλιξη! Το αν θα τα καταφέρει η Τουρκία, και πότε, παραμένει άγνωστο, άγνωστο είναι και το κόστος εξέλιξης όλων αυτών ταυτόχρονα, αν και όπως σε κάθε ανάλογη προσπάθεια και εδώ θα συσσωρευθεί σημαντική τεχνογνωσία.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

56 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
56 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Καμπανάκι από την Ουκρανία, “ή κατανοείτε τι φέρνουν τα drone ή θα χάσετε τον επόμενο πόλεμο”

Στην αμυντική έκθεση/συνέδριο LANDEURO 2025 που έγινε στις 16-17 Ιουλίου στο Βισμπάντεν της Γερμανίας, μια από τις πιο ενδιαφέρουσες εισηγήσεις ήταν αυτή του Robert...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: F-15EX, η νέα γενιά ενός Αετού που δεν λέει να...

19
Το F-15EX Eagle II αποτελεί την πιο πρόσφατη εξέλιξη της οικογένειας μαχητικών αεροσκαφών F-15, ενός σχεδιασμού που πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του 1970 και συνεχίζει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 Ιουλίου 1952: η ίδρυση της ΕΚΑΧ και...

3
Ιδρύεται η Ευρωπαϊκή Κοινότητα Άνθρακα και Χάλυβα (ΕΚΑΧ) από τα κράτη της κεντρικής Ευρώπης (Γαλλία, Ιταλία, Δυτική Γερμανία και τη BE.NE.LUX. - Βέλγιο, Ολλανδία...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ξεκίνησε η διαδικασία για τα ινδονησιακά υποβρύχια Scorpene Evolved

Η Naval Group ανακοίνωσε ότι το συμβόλαιο για την παράδοση δύο υποβρυχίων Scorpene Evolved στην Ινδονησία, τέθηκε σήμερα σε ισχύ. Τα δύο υποβρύχια θα κατασκευαστούν...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας Τουρκίας-Βρετανίας για την αγορά των Eurofighter

Γρήγορες είναι οι εξελίξεις όπως φαίνεται για την πώληση Eurofighter στην Τουρκία, καθώς σήμερα υπογράφηκε σχετικό μνημόνιο συνεργασίας Λονδίνου-Άγκυρας στην Κωνσταντινούπολη, στο πλαίσιο της...

Τέλος διακοπών για το βρετανικό F-35B στην Ινδία, πίσω στη “δουλειά”

Ένα μαχητικό αεροσκάφος F-35B του Βρετανικού Ναυτικού, που είχε ακινητοποιηθεί για πάνω από έναν μήνα -από τις 14 Ιουνίου- στο αεροδρόμιο της Τιρουβανανταπουράμ στην...