Μια παράπλευρη επίπτωση της αποβολής της Τουρκίας από την συμπαραγωγή του F-35 είναι η αύξηση κατά 3% του κόστους του κινητήρα του αεροσκάφους. Αυτό δήλωσε ο επικεφαλής του τμήματος στρατιωτικών κινητήρων της Pratt @ Whitney, Matthew Bromberg. Η εταιρία κατασκευάζει τον κινητήρα F135, ο οποίος έχει γίνει αντικείμενο κριτικής καθώς έχει αυξηθεί σημαντικά το κόστος του στην προσπάθεια να αποδώσει με βάση τις αρχικές προδιαγραφές ισχύος και αντοχής, ενώ οι παραδόσεις του έχουν καθυστερήσει, με αποτέλεσμα το συνολικό φρενάρισμα της συναρμολόγησης νέων αεροσκαφών, τουλάχιστον την περασμένη χρονιά.
Σύμφωνα με τον Bromberg τα τουρκικά εξαρτήματα του κινητήρα είναι και φθηνά και καλής ποιότητας, οπότε η απώλεια τους και η αντικατάσταση από άλλους κατασκευαστές (κάτι που ήδη έχει δρομολογηθεί) θα αυξήσει το τελικό κόστος του. Ειδικά για τον κινητήρα οι τουρκικές βιομηχανίες παρήγαγαν 188 εξαρτήματα, αρκετά από αυτά κρίσιμα για τη συναρμολόγηση του.
Θυμίζουμε πως η Τουρκία παράγει αρκετά περισσότερα εξαρτήματα για το F-35, οπότε αν ισχύει η ίδια συνθήκη, ότι δηλαδή ήταν φθηνά, αναμένεται η αντικατάσταση τους από άλλα επίσης να συνεισφέρει σε αύξηση του κόστους του μαχητικού.