Όπως καταγράφει το turkishdefencenews.com, το Τουρκικό Ναυτικό θα ξεκινήσει μια διαδικασία σταδιακής ενσωμάτωσης των εγχώριων αντιπλοϊκών πυραύλων ATMACA της Roketsan στα πλοία του, υποκαθιστώντας τους υπάρχοντες Harpoon.
Η αιτιολόγηση είναι ότι ο ATMACA είναι πιο εξελιγμένος, με τους Harpoon να ξοδεύονται σε βάθος χρόνου σε ασκήσεις. Ο ATMACA έχει ήδη δοκιμαστεί από τις κορβέτες κλάσης ADA, προβλέπεται να μπει σε έως 16 βλήματα στη νέα κλάση φρεγατών Istanbul, οπότε η μαζική εφαρμογή του θα ξεκινήσει από τις ADA, και μετά θα συνεχίσει στις τουρκικές ΜΕΚΟ.
Το βλήμα είναι τύπου sea skimming, δηλαδή με πολύ χαμηλό ύψος πτήσης πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας ώστε να εντοπίζεται από το πλοίο-στόχο «σε απόσταση 18-20 χιλιομέτρων» όπως αναφέρεται. Αν αυτό ισχύει, σημαίνει πως από τον εντοπισμό του ATMACA μέχρι την κρούση του, υπάρχει ένα χρονικό περιθώριο λιγότερο από 1,5 λεπτό για αντίδραση. Επίσης, πάντα σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο ATMACA έχει δυνατότητα προγραμματισμού πορείας με ενδιάμεσα σκέλη, δηλαδή να ακολουθήσει μια σύνθετη πορεία προσέγγισης πέρα από την τυπική ευθεία, π.χ. κινούμενο περιμετρικά ενός «νησιού του Αιγαίου» όπως αναγράφεται.
Πρώτη επιτυχημένη βολή εναντίον πλοίου του τουρκικού πυραύλου ATMACA (βίντεο)
Τα παραπάνω βέβαια, όπως και ο ισχυρισμός για ακτίνα δράσης του ATMACA άνω των 220 χιλιομέτρων, δεν μπορούν να διασταυρωθούν και ίσως αποτελούν τουρκική προπαγάνδα. Μια άλλη ανάγνωση του ζητήματος μπορεί να είναι πως η Τουρκία λόγω των εμπάργκο που αντιμετωπίζει, δεν μπορεί να συντηρήσει πλέον το απόθεμα των Harpoon που διαθέτει, ούτε να παραγγείλει κάποιο κιτ αναβάθμισης τους. Έτσι είναι φυσιολογικό να στραφεί προς το τοπικής παραγωγής αντίστοιχο βλήμα το οποίο θα κινείται από τον επίσης τουρκικής κατασκευής τουρμποτζέτ Kale KTJ-3200, αντί για τον αρχικό γαλλικής κατασκευής Microturbo TRI-40 της Safran. O Kale KTJ-3200, βάρους 48 κιλών και ώσης 3,2 κΝ, που όπως ανακοινώθηκε στην έκθεση IDEF 21 έχει προγραμματιστεί για μαζική παραγωγή, για τον ATMACA αλλά και για άλλα βλήματα όπως οι cruise SOM, μάλλον είναι και αυτός μια τοπική κόπια του Safran, σε μια ακόμη δημιουργική άσκηση αντίστροφης μηχανικής.