Η Τουρκία θα πρέπει να αναζητήσει εναλλακτικές επιλογές για την ενίσχυση της αεροπορίας της, αν παραιτηθεί από τη διάσωση του προγράμματος των 100 μαχητικών 5ης γενιάς F-35, υποστηρίζει το τουρκικό think-tank EDAM.
Στις προτάσεις που παραθέτει το ίδιο δεν συμπεριλαμβάνεται το ρωσικό μαχητικό 5ης γενιάς Su-57, το οποίο ο Τούρκος Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είδε από κοντά τον περασμένο Αύγουστο στη Μόσχα και διάφοροι αξιωματούχοι υποστηρίζουν ότι είναι στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Με τη σειρά του, το εγχώριο πρόγραμμα TF-X, που έχει στόχο να καταλήξει σε ένα μαχητικό 5ης γενιάς, δεν θα είναι επιχειρησιακά έτοιμο πριν την επόμενη δεκαετία, η μελέτη του EDAM συμπληρώνει.
Η Τουρκική Αεροπορία στηρίζεται τώρα στο μαχητικό F-16, έτσι, η ίδια χρειάζεται είτε την αγορά ενός μαχητικού 4,5ης γενιάς ως «ενδιάμεση λύση» είτε έναν εμπεριστατωμένο εκσυγχρονισμό των F-16. Άλλες επιλογές θα μπορούσαν να είναι η ενίσχυση των ικανοτήτων της Α/Α άμυνας, για τη δημιουργία περιοχών A2/AD και η ανάληψη αποστολών κρούσης σε επιχειρήσεις χαμηλής έντασης από εξοπλισμένα αεροσκάφη, σαν το εκπαιδευτικό Hurkus, και drones μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας και προηγμένους αισθητήρες. Όμως καμία από αυτές τις εναλλακτικές δεν θα μπορούσαν να υποκαταστήσουν τα πλεονεκτήματα του F-35 σε αποστολές κρούσης σε μεγάλες αποστάσεις και τις ικανότητές του στον δικτυοκεντρικό πόλεμο.
Οι ΗΠΑ έχουν αναστείλει τη μεταβίβαση των μαχητικών F-35 στην Τουρκία, επειδή η τελευταία προχώρησε στην παραλαβή του ρωσικού Α/Α συστήματος S-400. Επιπλέον, η Άγκυρα κινδυνεύει να υποστεί κυρώσεις λόγω CAATSA και, όπως το EDAM σημειώνει, δεν αποκλείεται μια προσπάθεια περαιτέρω εκσυγχρονισμού των F-16 σε διαμόρφωση F-16V να συναντήσει την αμερικανική άρνηση. Γι’ αυτό τον λόγο η Τουρκία είναι υποχρεωμένη να διαφοροποιήσει τους διεθνείς αμυντικούς δεσμούς, στρεφόμενη σε περισσότερους, ικανούς εταίρους. Ένα καλό παράδειγμα είναι η αναπτυσσόμενη στρατιωτική συνεργασία με την Ουκρανία, η μελέτη καταλήγει.
Πως θα μπορούσε να είναι η ημέρα χωρίς F-35 για την Τουρκία
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1 Φεβρουαρίου 1968: Επίθεση του Τετ, η ιστορία...
Σε μια στιγμή απίστευτης φόρτισης, ο αρχηγός της Εθνικής Αστυνομίας του Νοτίου Βιετνάμ, ταξίαρχος Nguyen Ngọc Loan, εκτελεί τον Nguyen Van Lem, μέλος του...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...