15.5 C
Athens
Τρίτη, 29 Απριλίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ«Δαμάζοντας» ένα αφηνιασμένο Tu-154

«Δαμάζοντας» ένα αφηνιασμένο Tu-154

- Advertisement -

Χρειάζεται κάτι παραπάνω από χειριστική δεινότητα για να τιθασεύσεις ένα τρικινητήριο Tu-154 εκτός ελέγχου: χρειάζεται πείρα –και νεύρα από ατσάλι. Η περίπτωση ενός Tu-154B-2 (RA-85563) της ρωσικής Αεροπορίας που εμφάνισε σοβαρότατο πρόβλημα ευστάθειας αμέσως μετά την απογείωσή του λόγω βλάβης έχει γίνει viral στο Διαδίκτυο. Είναι η απόδειξη πως υπάρχουν χειριστές που μπορούν να πετάξουν ένα αεροπλάνο, ακόμη κι αν αυτό δεν θέλει.
Το συγκεκριμένο Tu-154 (c/n 82A563) κατασκευάσθηκε το 1982 και το 2005 τέθηκε σε μακρά αποθήκευση. Στις 29 Απριλίου 2011 ετοιμάσθηκε για πτήση μεταφοράς (ferry flight) από το στρατιωτικό αεροδρόμιο Σκάλοφσκυ, 31 χλμ βορειοανατολικά της Μόσχας, με προορισμό την Σάμαρα προκειμένου να περάσει εκεί εργοστασιακή «βαριά» συντήρηση.
Το πρόβλημα εκδηλώθηκε με την απογείωση, όταν σύμφωνα με ρωσικές πηγές αστόχησε το αυτόματο σύστημα ελέγχου (АБСУ) πιθανότατα λόγω βλάβης κάποιου υδραυλικού κύλινδρου ενέργειας. Ο κυβερνήτης, Αντισμήναρχος Γιούρι Βλαντίμιροβιτς Ραντιόνοφ, πάλεψε για ώρα με τα χειριστήρια προσπαθώντας να κρατήσει το αεροσκάφος στον αέρα, κατευθύνοντάς το μόνο με την (διαφορετική) ώση των κινητήρων και το πηδάλιο.
Κλυδωνιζόμενο από συνεχή Dutch rolls λες και έκαιγε… βότκα αντί για καύσιμο, το Tu-154 πραγματοποίησε μετά από ώρα μια ιδιαίτερα «σπορτίφ» προσγείωση, αποφεύγοντας την βέβαιη συντριβή χάρις στην τεράστια εμπειρία του κυβερνήτη του. Αξίζει να σημειωθεί ότι το αεροσκάφος μέχρι την αναγκαστική του προσγείωση πετούσε με flaps/slats σε διαμόρφωση απογείωσης –πλήρως εκτεταμένα– ενώ έπιασε διάδρομο με τα πηδάλια ύψους-βάθους εντελώς πάνω, σε μια ύστατη προσπάθεια να αντισταθμίσει μια επικίνδυνη απότομη εκτροπή και πρόνευση, δευτερόλεπτα πριν το touch.
Πιάνοντας βαριά διάδρομο μόνο με δεξί κυρίως σκέλος π/γ και ριναίο τροχό, ενδεχομένως η πτέρυγα ήλθε προς στιγμήν σε επαφή με την άκρη του διαδρόμου (wing strike) καθώς το αεροπλάνο συνέχιζε να ολισθαίνει πλαγίως με το ρύγχος ελαφρώς κάτω. Κατά την τροχοδρόμησή του το τζετ ξεπέρασε το μήκος του διαδρόμου της βάσης, αλλά τελικά το αεροσκάφος σώθηκε.

Ο τότε Αρχηγός της ρωσικής Αεροπορίας, Αλεξάντερ Ζηλίν, παρασημοφόρησε προσωπικά το πενταμελές πλήρωμα της ανατριχιαστικής εκείνης πτήσης συγχαίροντάς τους για τις πράξεις τους. Δείτε τα δραματικά πλάνα στο βίντεο και θα καταλάβετε. Κανονικά μετά από αυτό, κανείς δεν θα ήθελε να δει ξανά στα μάτια του το παρ’ ολίγον «ιπτάμενο φέρετρο». Όμως τα ρωσικά αεροπλάνα «πεθαίνουν» δύσκολα: το RA-85563 επισκευάσθηκε και εξακολούθησε να πετά σαν να μην συνέβη τίποτα, βάζοντας μάλιστα ώρες και το 2017!
Αλέξανδρος Θεολόγου

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Αντί για SCALP Naval στις FDI, μήπως βαλλιστικοί πύραυλοι LORA;

Η απόκτηση σύγχρονων οπλικών συστημάτων αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της ελληνικής αμυντικής στρατηγικής, ιδιαίτερα σε ένα γεωπολιτικό περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από αυξανόμενες εντάσεις και απειλές....

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Ελλάδα ανακήρυξε ΑΟΖ στο Ιόνιο μέχρι το Ταίναρο

50
Σε μια ιστορική απόφαση η Ελλάδα προχώρησε στην ανακήρυξη της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) στο Ιόνιο Πέλαγος, καλύπτοντας μια εκτεταμένη περιοχή που φτάνει μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Απριλίου 1975: Operation “Frequent Wind”, η δραματική...

7
Λαμβάνει χώρα η τελική φάση εκκένωσης της Σαϊγκόν από αμερικανικό προσωπικό και Νοτιεβιετναμέζους πολίτες που κινδύνευαν από αντίποινα των Βορειοβιετναμέζων που έχουν εισβάλλει στην...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Νέα μεγάλη έξοδος του Βρετανικού Ναυτικού προς την Ασία με αρμάδα αεροπλανοφόρου – φωτό

Με ναυαρχίδα το αεροπλανοφόρο HMS Prince of Wales, και μαζί του ως συνοδεία, ένα επιθετικό πυρηνοκίνητο υποβρύχιο κλάσης Astute, το αντιτορπιλικό Type 45, HMS...

«Η συνομιλία μας ήταν ιδιαίτερα παραγωγική», δήλωσε η Τζόρτζια Μελόνι για τη συνάντησή της με τον Ερντογάν

Η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι και ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν συναντήθηκαν σήμερα στην Ρώμη, στο πλαίσιο της διακυβερνητικής διάσκεψης των δυο χωρών...

Νορβηγία: έναρξη παραλαβής πυραύλων JSM για τα F-35

Το νορβηγικό υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε ότι πρόσφατα παραδόθηκε ο πρώτος πύραυλος JSM στη Νορβηγική Αεροπορία, για αξιοποίηση από τα μαχητικά F-35A Lightning II.Ο JSM...