11.3 C
Athens
Κυριακή, 5 Ιανουαρίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ«Δαμάζοντας» ένα αφηνιασμένο Tu-154

«Δαμάζοντας» ένα αφηνιασμένο Tu-154

- Advertisement -

Χρειάζεται κάτι παραπάνω από χειριστική δεινότητα για να τιθασεύσεις ένα τρικινητήριο Tu-154 εκτός ελέγχου: χρειάζεται πείρα –και νεύρα από ατσάλι. Η περίπτωση ενός Tu-154B-2 (RA-85563) της ρωσικής Αεροπορίας που εμφάνισε σοβαρότατο πρόβλημα ευστάθειας αμέσως μετά την απογείωσή του λόγω βλάβης έχει γίνει viral στο Διαδίκτυο. Είναι η απόδειξη πως υπάρχουν χειριστές που μπορούν να πετάξουν ένα αεροπλάνο, ακόμη κι αν αυτό δεν θέλει.
Το συγκεκριμένο Tu-154 (c/n 82A563) κατασκευάσθηκε το 1982 και το 2005 τέθηκε σε μακρά αποθήκευση. Στις 29 Απριλίου 2011 ετοιμάσθηκε για πτήση μεταφοράς (ferry flight) από το στρατιωτικό αεροδρόμιο Σκάλοφσκυ, 31 χλμ βορειοανατολικά της Μόσχας, με προορισμό την Σάμαρα προκειμένου να περάσει εκεί εργοστασιακή «βαριά» συντήρηση.
Το πρόβλημα εκδηλώθηκε με την απογείωση, όταν σύμφωνα με ρωσικές πηγές αστόχησε το αυτόματο σύστημα ελέγχου (АБСУ) πιθανότατα λόγω βλάβης κάποιου υδραυλικού κύλινδρου ενέργειας. Ο κυβερνήτης, Αντισμήναρχος Γιούρι Βλαντίμιροβιτς Ραντιόνοφ, πάλεψε για ώρα με τα χειριστήρια προσπαθώντας να κρατήσει το αεροσκάφος στον αέρα, κατευθύνοντάς το μόνο με την (διαφορετική) ώση των κινητήρων και το πηδάλιο.
Κλυδωνιζόμενο από συνεχή Dutch rolls λες και έκαιγε… βότκα αντί για καύσιμο, το Tu-154 πραγματοποίησε μετά από ώρα μια ιδιαίτερα «σπορτίφ» προσγείωση, αποφεύγοντας την βέβαιη συντριβή χάρις στην τεράστια εμπειρία του κυβερνήτη του. Αξίζει να σημειωθεί ότι το αεροσκάφος μέχρι την αναγκαστική του προσγείωση πετούσε με flaps/slats σε διαμόρφωση απογείωσης –πλήρως εκτεταμένα– ενώ έπιασε διάδρομο με τα πηδάλια ύψους-βάθους εντελώς πάνω, σε μια ύστατη προσπάθεια να αντισταθμίσει μια επικίνδυνη απότομη εκτροπή και πρόνευση, δευτερόλεπτα πριν το touch.
Πιάνοντας βαριά διάδρομο μόνο με δεξί κυρίως σκέλος π/γ και ριναίο τροχό, ενδεχομένως η πτέρυγα ήλθε προς στιγμήν σε επαφή με την άκρη του διαδρόμου (wing strike) καθώς το αεροπλάνο συνέχιζε να ολισθαίνει πλαγίως με το ρύγχος ελαφρώς κάτω. Κατά την τροχοδρόμησή του το τζετ ξεπέρασε το μήκος του διαδρόμου της βάσης, αλλά τελικά το αεροσκάφος σώθηκε.

Ο τότε Αρχηγός της ρωσικής Αεροπορίας, Αλεξάντερ Ζηλίν, παρασημοφόρησε προσωπικά το πενταμελές πλήρωμα της ανατριχιαστικής εκείνης πτήσης συγχαίροντάς τους για τις πράξεις τους. Δείτε τα δραματικά πλάνα στο βίντεο και θα καταλάβετε. Κανονικά μετά από αυτό, κανείς δεν θα ήθελε να δει ξανά στα μάτια του το παρ’ ολίγον «ιπτάμενο φέρετρο». Όμως τα ρωσικά αεροπλάνα «πεθαίνουν» δύσκολα: το RA-85563 επισκευάσθηκε και εξακολούθησε να πετά σαν να μην συνέβη τίποτα, βάζοντας μάλιστα ώρες και το 2017!
Αλέξανδρος Θεολόγου

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Πως τα τουρκικά Akinci απειλούν το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό

Μια πρόσφατη τουρκική δοκιμή όπλων, αφορούσε κατευθυνόμενη υπερηχητική ρουκέτα UAV-122, παραγωγής της Roketsan, που εξαπολύθηκε από μη επανδρωμένο Akinci, της Baykar, κατά ναυτικού στόχου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι εξελίξεις στο πρόγραμμα ηλεκτρονικού πολέμου για τα F-16V της...

29
Η Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται σε διαρκείς συζητήσεις για τη σημαντική βελτίωση των μαχητικών αεροσκαφών F-16V, με την εισαγωγή ενός νέου συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου. Η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 Ιανουαρίου 1989: Αμερικανικά F-14 καταρρίπτουν λιβυκά MiG-23

6
Το 1973 ο δικτάτορας της Λιβύης, Μουαμάρ Καντάφι, "τράβηξε μια γραμμή" μεταξύ των πόλεων της Βεγγάζης και της Μισράτα, διεκδικώντας μια έκταση σε απόσταση...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Kαγκελάριος της Αυστρίας Νεχάμερ: θα παραιτηθεί “εντός των προσεχών ημερών”

Ο συντηρητικός καγκελάριος της Αυστρίας Καρλ Νεχάμερ ανακοίνωσε σήμερα ότι θα παραιτηθεί από καγκελάριος και πρόεδρος του κόμματός του "εντός των προσεχών ημερών", μετά...

Vought V-601, το MiG-21 made in USA!

Το Vought V-601 ήταν μια μάλλον extreme πρόταση για την "αμερικανοποίηση" του σοβιετικού μαχητικού MiG-21, με σκοπό την αξιοποίηση του ως αεροσκάφος aggressor για...

Πέταξε το κινεζικό στελθ στρατηγικό βομβαρδιστικό H-20;

Σύμφωνα με πολλές διαδικτυακές αναρτήσεις το («πολυαναμενόμενο»)  κινεζικό βομβαρδιστικό στελθ Xian H-20 ίσως πέταξε για πρώτη φορά σήμερα με συνοδό αεροσκάφος ένα J-16.To Η-20...