Ακόμη κι αυτό οι «Λευκοί Κύκνοι» δείχνουν να το κάνουν με χάρη. Ο ανεφοδιασμός από ιπτάμενα τάνκερ Il-78 είναι μέρος της ζωής των πληρωμάτων των στρατηγικών βομβαρδιστικών Tu-160 της ρωσικής Αεροπορίας: θα το κάνουν ξανά και ξανά μέχρι να κριθούν ότι το κατέχουν το… σπορ. Στο βίντεο που ακολουθεί, το μέγεθος και οι κομψές γραμμές του βομβαρδιστικού έρχονται σε αντίθεση με το στενό και λιτό χώρο του υπευθύνου ανεφοδιασμού του τάνκερ –παρατηρείστε τα χοντρά παράθυρα, απομεινάρι της θέσης του πυροβολητή για τα δίδυμα GSh-23 που είχαν αρχικά τα Il-76!
Τα Tu-160 (κωδ. ονομασία ΝΑΤΟ, Blackjack) μπορεί να μην είναι πολλά όμως είναι επικίνδυνα υπολογίσιμα. Ήδη τα βομβαρδιστικά του τύπου αναβαθμίζονται –στο μέλλον προβλέπεται η περαιτέρω «ψηφιοποίησή» τους με νέο σύστημα ελέγχου πυρός, σουίτα ηλεκτρονικού πολέμου, avionics κ.ά– καθώς το πρόγραμμα του στρατηγικού βομβαρδιστικού stealth 5ης γενιάς PAK DA πάσχει από σοβαρές καθυστερήσεις. Τα εκσυγχρονισμένα Tu-160M2 των Ρωσικών Αεροδιαστημικών Δυνάμεων (VKS) θα είναι μια σύγχρονη πλατφόρμα εκτόξευσης πυραύλων cruise για πλήγματα ακριβείας συμπληρώνοντας την πρωταρχική αποστολή των αεροσκαφών του τύπου –την πυρηνική κρούση.
Σύμφωνα με ρωσικές πηγές, θα φέρουν βλήματα cruise τύπου Kh-555 και Kh-101 καθώς και τον εξοπλισμένο με πυρηνική κεφαλή Kh-102 (παραλλαγή του Kh-101) σε περιστροφικούς εκτοξευτές MKU-6-5U των έξι θέσεων έκαστος, στους δύο εσωτερικούς χώρους οπλισμού. Με δυνατότητα αλλαγής πορείας προς τον στόχο χάρη στο προηγμένο σύστημα ελέγχου πτήσης τους, οι πύραυλοι Kh-555 (AS-15 Kent-C) διαθέτουν πολεμική κεφαλή θραυσματοποίησης/εμπρηστική βάρους 410 κιλών και εμβέλεια άνω των 1.240 μιλίων (περισσότερα από 2.000 χλμ) ενώ με σύμμορφες δεξαμενές η εμβέλειά τους ανέρχεται στα 2.500 χλμ.
Οι υποηχητικοί Kh-101 είναι ακόμη πιο επίφοβοι, ικανοί να πλήττουν στόχους σε επιθέσεις stand-off που απέχουν έως και 3.400 μίλια (5.500 χλμ) όπως ανακάλυψαν από… πρώτο χέρι οι τζιχαντιστές του ISIS στην Συρία. Τόσο οι Kh-101/102 όσο και οι Kh-555 βασίζονται στον πύραυλο Kh-55SM (AS-15 Kent-B) που αναπτύχθηκε επί σοβιετικής εποχής.
Τα Blackjack που βρίσκονται σε υπηρεσία σήμερα είναι πιστοποιημένα να φέρουν έως 12 υποηχητικούς πυραύλους cruise Kh-55 (AS-15 Kent-A) με θερμοπυρηνική κεφαλή ισχύος 200 κιλοτόννων και εμβέλεια 2.500 χλμ, πυραύλους stand-off μικρού βεληνεκούς Kh-15 (AS-16 Kickback) με πυρηνική κεφαλή όπως και βλήματα cruise Kh-555 και Κh-101/102. Επιπροσθέτως, το οπλοστάσιό τους περιλαμβάνει πυρηνικές και συμβατικές βόμβες διαφόρων τύπων.
Η Μόσχα ελπίζει στην αναβάθμιση 10 αεροσκαφών τα οποία εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2027. Απώτερος στόχος της ρωσικής Αεροπορίας είναι απόκτηση τουλάχιστον πενήντα Tu-160M2 με ρυθμό παράδοσης τριών αεροσκαφών ανά έτος, ξεκινώντας από το 2023, για την ανανέωση ολόκληρου του στόλου με εντελώς καινούργια αεροσκάφη και εκτενή αναβάθμιση των υφισταμένων βομβαρδιστικών.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το Γραφείο Σχεδίασης ΜΚΒ Ράντουγκα αναπτύσσει για τα Tu-160 τον πύραυλο Kh-50, μια έκδοση πιθανότατα του Kh-101 με μικρότερο βεληνεκές και μέγεθος που θυμίζει τον αμερικανικό AGM-158 JASSM (Joint Air-to-Surface Stand-off Missile) αλλά με μεγαλύτερη πολεμική κεφαλή. Ένα Tu-160 θα μπορεί να φέρει εσωτερικώς 12 πυραύλους, έξι ανά περιστροφικό φορέα/εκτοξευτή.
Ο υποστρατηγικός Kh-50 που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Kh-SD (Σρήντνι Ντάλναστι, Μέσης Εμβέλειας) έχει μήκος σχεδόν 6 μ. και βάρος 1.600 κιλά ενώ ο τουρμποφάν κινητήρας του (ΟΜΚΒ 37-04 ή TRDD-50B) αναμένεται να προσδίδει ταχύτητα πλεύσης 378 κόμβων (700 χλμ/ώρα), μεγίστη ταχύτητα 513 κόμβων (950 χλμ/ώρα) και εμβέλεια άνω των 1.500 χλμ (810 ναυτ. μίλια) για πλήγματα ακριβείας. Σχεδιασμένος να μεταφέρεται εσωτερικώς από Tu-22M3, Tu-95MSΜ και Tu-160Μ, ο πύραυλος χαρακτηρίζεται από σώμα πεπλατυσμένης διατομής συνδυάζοντας μειωμένο ίχνος ραντάρ και μικρό μέγεθος για καλύτερη αξιοποίηση από τα βαρέα βομβαρδιστικά.
Αλέξανδρος Θεολόγου
Tu-160: Τα ρωσικά πυρηνικά βομβαρδιστικά εξασκούνται στην τέχνη του εναερίου ανεφοδιασμού –και όχι μόνον
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Ιταλική πρόταση για φρεγάτα PPA EVO, “πάνοπλη” με 64 κελιά εκτόξευσης...
Όπως μεταδίδει το ιταλικό site RID, η Fincantieri παρουσίασε μια πρόταση στην έκθεση Euronaval 2024, για μια εξελιγμένη φρεγάτα κλάσης PPA, αλλά με την...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 7 Νοεμβρίου 1917: Η έφοδος στα Χειμερινά Ανάκτορα...
Ξεσπά στη Ρωσία, με την εξ εφόδου κατάληψη των Χειμερινών Ανακτόρων από οπλισμένες ομάδες εργατών και ναυτών που πρόσκεινται στην παράταξη των Μπολσεβίκων, η...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...