15.3 C
Athens
Παρασκευή, 11 Απριλίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΤουρκικά F-16 πέταξαν πάλι πάνω από το Φαρμακονήσι – Γιατί πετάνε «ψηλά...

Τουρκικά F-16 πέταξαν πάλι πάνω από το Φαρμακονήσι – Γιατί πετάνε «ψηλά και γρήγορα»

- Advertisement -

Σαν κλέφτες συνεχίζουν να μπαίνουν στο FIR Αθηνών οι χειριστές της Τουρκικής Αεροπορίας.
Το νέο μπαράζ με παραβιάσεις από τουρκικά μαχητικά που είχαμε σήμερα στο Αιγάιο αφορούσε ένα ζεύγος τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών F-16 που  εισήλθε παρανόμως στο FIR Αθηνών στις 12:01 μ.μ. χωρίς να καταθέσει σχέδιο πτήσεως.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ, δυο λεπτά αργότερα το ένα από τα F-16 του σχηματισμού, πραγματοποίησε υπέρπτηση πάνω από το Κουνελονήσι, που βρίσκεται νοτίως του Αγαθονησίου, πετώντας στα 20.000 πόδια. Ακολούθως ο τουρκικός σχηματισμός εξήλθε του FIR Αθηνών.
Στη συνέχεια ένας νέος σχηματισμός αποτελούμενος από δύο F-16 εισήλθε παρανόμως στο FIR Αθηνών στις 12:42 και ένα λεπτό αργότερα, στις 12:43, πραγματοποίησε υπέρπτηση πάνω από το Φαρμακονήσι, πετώντας στα 18.000 πόδια. Στη συνέχεια, ο ίδιος σχηματισμός, στις 12:44 εξήλθε του FIR Αθηνών.
Όλα αυτά συνέβησαν την ώρα που στην ευρύτερη περιοχή ένα Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας εκτελούσε αποστολή SAR για έρευνα εντοπισμού ναυαγών καθώς σύμφωνα με πληροφορίες η βάρκα στην οποία επέβαιναν ανατράπηκε. Η συνολική εικόνα των τουρκικών παραβιάσεων σήμερα διαμορφώθηκε ως εξής:

ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ Κ.Ε.Κ. ΣΤΟ F.I.R. ΑΘΗΝΩΝ – ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ Ε.Ε.Χ. ΤΗΝ 18η ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2019

ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ        :    1 (2 F-16)

ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ     :    –

ΣΥΝΟΛΟ Α/Φ         :    2

ΟΠΛΙΣΜΕΝΑ          :    2

ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ         :    4

ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ        :    20

ΕΜΠΛΟΚΕΣ           :    1

ΠΕΡΙΟΧΗ               :   ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ

1. Δύο εκ των ανωτέρω παραβιάσεων ήταν οι υπερπτήσεις που πραγματοποίησε ο ανωτέρω σχηματισμός την 12:03 άνωθεν ν Κουνελονησίου (1 αφος) στα 20.000 ft και την 12:43 άνωθεν ν. Φαρμακονησίου στα 18.000 ft.

2. Τα ανωτέρω α/φ αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν, σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, κατά πάγια πρακτική.

Τακτική προκλήσεων … «εκ του ασφαλούς»
Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στην ΠΑ, η τακτική των υπερπτήσεων που συνεχίζονται από την Τουρκική Αεροπορία (THK) εδώ και αρκετό καιρό με αυτήν την μορφή, περιλαμβάνει κατ αρχήν είσοδο στο FIR Αθηνών, σε μεγάλο ύψος και ταχύτητα από τα μαχητικά αεροσκάφη που την πραγματοποιούν.
Στόχος είναι – αφενός – να σημειωθεί η παραβίαση – ειδικά  στην συγκεκριμένη περιοχή – συντηρώντας κατ αυτόν το τρόπο τις απαράδεκτες αμφισβητήσεις της Άγκυράς εις βάρος της Αθήνας.
Αφετέρου «εξασφαλίζεται» από τη μεριά των Τούρκων η κινητοποίηση της ΠΑ η οποία διατηρεί πάντοτε ύψιστη ετοιμότητα αλλά με ελαχιστοποίηση της πιθανότητας να εμπλακούν οι Τούρκοι χειριστές με τα μαχητικά της ΠΑ – λόγω του μικρού χρόνου παραμονής στο FIR Αθηνών.  
Παράγοντας που συνηγορεί σε αυτήν την τακτική είναι κατά πάσα πιθανότητα η έλλειψη αυτοπεποίθησης από πλευράς των Τούρκων χειριστών αλλά και ενδεχομένως η επιλογή να μην εφοδιάζονται τα Τουρκικά αεροσκάφη με πλήρες φορτίο καυσίμων προς αποτροπή της πιθανότητας κάποιος χειριστής να αυτομολήσει στην Ελλάδα ή κάποια άλλη γειτονική χώρα.
Η πληροφορία αυτή έγινε προσφάτως γνωστή έπειτα από τη διαπίστωση οτι σε αρκετές περιπτώσεις παρατηρήθηκε η ανεξήγητη έλλειψη μεταφοράς εξωτερικών δεξαμενών (που κατά κανόνα μεταφέρονται σε όλες τις αποστολές) από Τουρκικά μαχητικά F-16 που πραγματοποιούν παραβιάσεις.
Φυσικά δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί σε ποιο βαθμό εφαρμόζεται αυτή η τακτική. Πάντως είναι προφανές οτι η Τουρκική Αεροπορία εξακολουθεί να παραμένει αδύναμη από πλευράς διαθεσιμότητας ικανού αριθμού ιπταμένων με επαρκή εμπειρία έπειτα από τις εκτεταμένες διώξεις που έχουν υποστεί από τη κυβέρνηση Ερντογάν μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα.
Το μόνο σίγουρο είναι οτι σε κάθε της εξόρμηση στο Αιγαίο, η Τουρκική Αεροπορία δείχνει με όλους τους τρόπους οτι εισέρχεται σε έναν χώρο που νιώθει διαρκώς άβολα, μένει για λίγο χρόνο και δεν μπορεί να ελέγξει σε καμία περίπτωση – αντιθέτως με την ΠΑ η οποία “παίζει εντός έδρας”! 
Στο μεταξύ όπως έγινε γνωστό ο νέος ΥΕΘΑ Ευάγγελος Αποστολάκης θα κάνει το πρώτο του ταξίδι στο εξωτερικό στην Κύπρο, σε μια κίνηση με υψηλό συμβολισμό προκειμένου η Άγκυρα να λάβει το μήνυμα οτι η αμυντική συνεργασία Ελλάδος – Κύπρου διατηρείται ισχυρή.
Με τον τρόπο αυτό επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά η διαχρονική δέσμευση της Αθήνας για την προστασία της Μεγαλονήσου από οποιαδήποτε τουρκική επιθετική ενέργεια.  

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Αποτυχημένη εκτόξευση SPIKE LR2 από «ΤΟΜΑ» Μ113 στην Ελλάδα

Η ιστοσελίδα μας αποκαλύπτει ένα γεγονός που έλαβε χώρα την περασμένη Παρασκευή, σε πεδίο βολής του Ελληνικού Στρατού. Πρόκειται για τη δοκιμή/επίδειξη βολών του...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

1920px-Nave_Bergamini_2.jpg

ΕΚΤΑΚΤΟ: 2 Bergamini επίσημα για το Πολεμικό Ναυτικό

44
Στον Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών (ΜΠΑΕ) που έχει καταρτιστεί περιλαμβάνεται πρόγραμμα προμήθειας δύο φρεγατών FREMM (Bergamini) για το Πολεμικό Ναυτικό, όπως σημειώνουν πηγές του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 30 Μαρτίου/11 Απριλίου 1822: Η Καταστροφή της Χίου

2
Ο καπουδάνπασας (αντιναύαρχος) Καρά Αλή αποβιβάζεται με 7.000 άνδρες στο νησί της Χίου μετά από σφοδρό βομβαρδισμό και εκθεμελιώνει την πόλη της Χίου προβαίνοντας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΕΚΤΑΚΤΟ: Υπεγράφη η δεύτερη Υπουργική Απόφαση για τη Chevron

Υπεγράφη από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρο Παπασταύρου, η Υπουργική Απόφαση για τον ορισμό των ακριβών συντεταγμένων όπου θα παραχωρηθεί το δικαίωμα...

Τα C-130H της Νέας Ζηλανδίας που κατέληξαν στην Coulson και τα ελληνικά C-130/CH-47D

Τον Ιανουάριο του 2025, η Βασιλική Πολεμική Αεροπορία της Νέας Ζηλανδίας (RNZAF) ολοκλήρωσε την απόσυρση τεσσάρων μεταγωγικών αεροσκαφών C-130H Hercules, τα οποία στη συνέχεια...

Ν. Δένδιας: Η αποτροπή που σχεδιάζουμε είναι υπερεπαρκής – κοιτάμε 20 χρόνια μπροστά

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, συμμετείχε σήμερα, Παρασκευή 11 Απριλίου 2025, στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών (“DELPHI ECONOMIC FORUM Χ”), όπου είχε συζήτηση...