Σαν κλέφτες συνεχίζουν να μπαίνουν στο FIR Αθηνών οι χειριστές της Τουρκικής Αεροπορίας.
Το νέο μπαράζ με παραβιάσεις από τουρκικά μαχητικά που είχαμε σήμερα στο Αιγάιο αφορούσε ένα ζεύγος τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών F-16 που εισήλθε παρανόμως στο FIR Αθηνών στις 12:01 μ.μ. χωρίς να καταθέσει σχέδιο πτήσεως.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ, δυο λεπτά αργότερα το ένα από τα F-16 του σχηματισμού, πραγματοποίησε υπέρπτηση πάνω από το Κουνελονήσι, που βρίσκεται νοτίως του Αγαθονησίου, πετώντας στα 20.000 πόδια. Ακολούθως ο τουρκικός σχηματισμός εξήλθε του FIR Αθηνών.
Στη συνέχεια ένας νέος σχηματισμός αποτελούμενος από δύο F-16 εισήλθε παρανόμως στο FIR Αθηνών στις 12:42 και ένα λεπτό αργότερα, στις 12:43, πραγματοποίησε υπέρπτηση πάνω από το Φαρμακονήσι, πετώντας στα 18.000 πόδια. Στη συνέχεια, ο ίδιος σχηματισμός, στις 12:44 εξήλθε του FIR Αθηνών.
Όλα αυτά συνέβησαν την ώρα που στην ευρύτερη περιοχή ένα Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας εκτελούσε αποστολή SAR για έρευνα εντοπισμού ναυαγών καθώς σύμφωνα με πληροφορίες η βάρκα στην οποία επέβαιναν ανατράπηκε. Η συνολική εικόνα των τουρκικών παραβιάσεων σήμερα διαμορφώθηκε ως εξής:
ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ Κ.Ε.Κ. ΣΤΟ F.I.R. ΑΘΗΝΩΝ – ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ Ε.Ε.Χ. ΤΗΝ 18η ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2019
ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ : 1 (2 F-16)
ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ : –
ΣΥΝΟΛΟ Α/Φ : 2
ΟΠΛΙΣΜΕΝΑ : 2
ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ : 4
ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ : 20
ΕΜΠΛΟΚΕΣ : 1
ΠΕΡΙΟΧΗ : ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
1. Δύο εκ των ανωτέρω παραβιάσεων ήταν οι υπερπτήσεις που πραγματοποίησε ο ανωτέρω σχηματισμός την 12:03 άνωθεν ν Κουνελονησίου (1 αφος) στα 20.000 ft και την 12:43 άνωθεν ν. Φαρμακονησίου στα 18.000 ft.
2. Τα ανωτέρω α/φ αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν, σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, κατά πάγια πρακτική.
Τακτική προκλήσεων … «εκ του ασφαλούς»
Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στην ΠΑ, η τακτική των υπερπτήσεων που συνεχίζονται από την Τουρκική Αεροπορία (THK) εδώ και αρκετό καιρό με αυτήν την μορφή, περιλαμβάνει κατ αρχήν είσοδο στο FIR Αθηνών, σε μεγάλο ύψος και ταχύτητα από τα μαχητικά αεροσκάφη που την πραγματοποιούν.
Στόχος είναι – αφενός – να σημειωθεί η παραβίαση – ειδικά στην συγκεκριμένη περιοχή – συντηρώντας κατ αυτόν το τρόπο τις απαράδεκτες αμφισβητήσεις της Άγκυράς εις βάρος της Αθήνας.
Αφετέρου «εξασφαλίζεται» από τη μεριά των Τούρκων η κινητοποίηση της ΠΑ η οποία διατηρεί πάντοτε ύψιστη ετοιμότητα αλλά με ελαχιστοποίηση της πιθανότητας να εμπλακούν οι Τούρκοι χειριστές με τα μαχητικά της ΠΑ – λόγω του μικρού χρόνου παραμονής στο FIR Αθηνών.
Παράγοντας που συνηγορεί σε αυτήν την τακτική είναι κατά πάσα πιθανότητα η έλλειψη αυτοπεποίθησης από πλευράς των Τούρκων χειριστών αλλά και ενδεχομένως η επιλογή να μην εφοδιάζονται τα Τουρκικά αεροσκάφη με πλήρες φορτίο καυσίμων προς αποτροπή της πιθανότητας κάποιος χειριστής να αυτομολήσει στην Ελλάδα ή κάποια άλλη γειτονική χώρα.
Η πληροφορία αυτή έγινε προσφάτως γνωστή έπειτα από τη διαπίστωση οτι σε αρκετές περιπτώσεις παρατηρήθηκε η ανεξήγητη έλλειψη μεταφοράς εξωτερικών δεξαμενών (που κατά κανόνα μεταφέρονται σε όλες τις αποστολές) από Τουρκικά μαχητικά F-16 που πραγματοποιούν παραβιάσεις.
Φυσικά δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί σε ποιο βαθμό εφαρμόζεται αυτή η τακτική. Πάντως είναι προφανές οτι η Τουρκική Αεροπορία εξακολουθεί να παραμένει αδύναμη από πλευράς διαθεσιμότητας ικανού αριθμού ιπταμένων με επαρκή εμπειρία έπειτα από τις εκτεταμένες διώξεις που έχουν υποστεί από τη κυβέρνηση Ερντογάν μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα.
Το μόνο σίγουρο είναι οτι σε κάθε της εξόρμηση στο Αιγαίο, η Τουρκική Αεροπορία δείχνει με όλους τους τρόπους οτι εισέρχεται σε έναν χώρο που νιώθει διαρκώς άβολα, μένει για λίγο χρόνο και δεν μπορεί να ελέγξει σε καμία περίπτωση – αντιθέτως με την ΠΑ η οποία “παίζει εντός έδρας”!
Στο μεταξύ όπως έγινε γνωστό ο νέος ΥΕΘΑ Ευάγγελος Αποστολάκης θα κάνει το πρώτο του ταξίδι στο εξωτερικό στην Κύπρο, σε μια κίνηση με υψηλό συμβολισμό προκειμένου η Άγκυρα να λάβει το μήνυμα οτι η αμυντική συνεργασία Ελλάδος – Κύπρου διατηρείται ισχυρή.
Με τον τρόπο αυτό επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά η διαχρονική δέσμευση της Αθήνας για την προστασία της Μεγαλονήσου από οποιαδήποτε τουρκική επιθετική ενέργεια.