25.3 C
Athens
Τετάρτη, 7 Μαΐου, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑΓερμανία: Προς "Airbus των Ναυπηγείων" για να επιβιώσουν από τον ανταγωνισμό

Γερμανία: Προς “Airbus των Ναυπηγείων” για να επιβιώσουν από τον ανταγωνισμό

- Advertisement -

Η Ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας μεσιτεύει στην προσπάθεια συνεννόησης μεταξύ των τριών μεγαλύτερων ναυπηγικών οίκων στη χώρα ώστε να σχηματίσουν μαζί μια μεγάλη “εθνική” κοινοπραξία και να κατορθώσουν έτσι να επιβιώσουν από τον ανταγωνισμό των άλλων μεγάλων ευρωπαϊκών οίκων, όπως ο γαλλικός όμιλος Naval Group και η ιταλική Fincantieri.
Η είδηση που μεταδίδει το γερμανικό δίκτυο NDR δεν είναι και τόσο νέα. Από τις αρχές του 2020 οι τρεις μεγάλες ναυπηγικές βιομηχανίες, η ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS), η German Naval Yards (GNYH) και η Lürssen, προσπαθούν να βρουν κοινό βηματισμό χωρίς μεγάλη επιτυχία.

Το Βερολίνο στηρίζει την εθνική αμυντική βιομηχανία της Γερμανίας


Καταλύτης της μεγάλης προσπάθειας ήταν η απώλεια του συμβολαίου για τη ναυπήγηση των μεγάλων σύγχρονων φρεγατών του Γερμανικού πολεμικού ναυτικού MKS 180 τον Ιανουάριο από την ολλανδική Damen. Η ολλανδική εταιρία, που σημειώνει μεγάλες επιτυχίες εντός και εκτός Ευρώπης το τελευταίο διάστημα, κατάφερε να υπερκεράσει τις προσφορές των μεγάλων TKMS και GNYH συμμαχώντας με την μικρότερη Lürssen και υποβάλλοντας μια πιο συμφέρουσα προσφορά που το γερμανικό δημόσιο δεν μπόρεσε να αρνηθεί. Η Damen θα αναλάβει το βιομηχανικό ρίσκο οργάνωσης της ναυπήγησης ενώ δεσμεύτηκε πως το μεγαλύτερο μέρος των βαρέων εργασιών θα πραγματοποιηθεί σε γερμανικό έδαφος.

Η Γερμανία ζητά την κατάθεση τελικών προσφορών για τις φρεγάτες MKS 180


Η απώλεια του συμβολαίου από μη-Γερμανό κατασκευαστή, μια εξέλιξη που οι γερμανικές εταιρίες είχαν υποτιμήσει, αποτέλεσε μεγάλο πλήγμα τόσο στην οικονομία όσο και στον εγωϊσμό των γερμανικών οίκων, που κατηγορούν την κυβέρνηση ότι η προσήλωση στην Ευρωπαϊκό κεκτημένο που τους κάνει να διακηρύττει ανοιχτούς διαγωνισμούς για μεγάλης εθνικής σημασίας προγράμματα γύρισε “μπούμερανγκ”. Άλλες ευρωπαϊκές χώρες, συνεχίζουν την επιχειρηματοπολογία τους γερμανικές ομάδες πίεσης, φροντίζουν τεχνικά να διατηρούν τους εθνικούς διαγωνισμούς τους σε εθνικά όρια.
Και από πίσω… ο Ισκαντάρ Σαφά
Ένα παλιός γνώριμος στα ελληνικά εξοπλιστικά αναδύθηκε μέσα από αυτην την προσπάθεια. Ο Ισκαντάρ Σαφά, ο Γαλλο-Λιβανέζος βιομήχανος, ιδιοκτήτης της Privinvest που είχε εξαγοράσει κάποτε και τα Ελληνικά Ναυπηγεία, είναι βασικός πρωταγωνιστής στην προσπάθεια “εθνικοποίησης” των γερμανικών ναυπηγικών εξοπλισμών.
“Η ιδέα της γερμανικής ενοποίησης των πολεμικών ναυπηγήσεων έχει εγερθεί με επίταση και επανειλημμένα τόσο από εμάς όσο και από τον ιδιοκτήτη μας, την Privinvest, τα τελευταία χρόνια”, δηλώνει σε συνέντευξη ο διευθύνων σύμβουλος των German Naval Yards Kiel, Jörg Herwig. Ο τελευταίος προσθέτει πως η δημιουργία ενός ισχυρού γερμανικού ναυπηγικού οργανισμού θα εξασφαλίσει την επιβίωση του απέναντι στον παγκόσμιο ανταγωνισμό και θα ενισχύσει τον γερμανικό βιομηχανικό τομέα.
Η Γερμανική κυβέρνηση δεν έχει λάβει θέση επίσημα και ανοιχτά στο θέμα. Η ιδέα της περιχαράκωσης των γερμανικών βιομηχανιών και ναυπηγο-επισκευαστικών ομίλων σε ένα μεγάλο σχήμα έρχεται σε αντίθεση με την γενική αρχή πως η αμυντική βιομηχανία εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να αφεθεί να αναπτυχθεί ελεύθερα ανάλογα με την αποδοτικότητα των επιμέρους βιομηχανικών εταιριών πέρα από εθνικά όρια και ότι τα εθνικά κράτη-μέλη πρέπει να μην ενθαρρύνουν την ενίσχυση των εθνικών τους βιομηχανιών. Η Γερμανία ήταν φανατική υπέρμαχος αυτής της αρχής, όταν οι γερμανικές βιομηχανίες είχαν το πλεονέκτημα αλλά τώρα βλέπουν “πιο λογικό” να επιστρέψουν σε πρακτικές εθνικής φύσης ή έστω διεμερείς ή τριμερείς συνεργασίες.

Αντιδράσεις των γερμανικών ναυπηγείων για τη κατακύρωση του χρυσοφόρου προγράμματος φρεγατών στην ολλανδική Damen


Το πρόβλημα με το εθνικό γερμανικό ναυπηγικό κονγκλομεράτο περιπλέκεται περισσότερο από το γεγονός ότι η Lürssen είναι ήδη εμπλεγμένη στο πρόγραμμα ναυπήγησης της φρεγάτας MKS 180, το πρόγραμμα που η “ναυπηγική Airbus” συγκροτείται για να υφαρπάξει. Από την άλλη, η German Naval Yards Kiel έχει ήδη ασκήσει έφεση κατά της γερμανικής ομοσπονδιακής κυβέρνησης για το παράνομο της ναυπήγησης γερμανικών κύριων πλοίων του ναυτικού σε ξένα ναυπηγεία.
Αν και η κυβέρνηση έχει τη δύναμη να ασκήσει πίεση και να απορρίψει το κύρος της έφεσης, η υπόθεση μπορεί να καθυστερήσει στα δικαστήρια για μήνες ή και περισσότερο καθυστερώντας την έναρξη του προγράμματος και εκτροχιάζοντας το χρονοδιάγραμμα παραδόσεων των πλοίων. Η κυβέρνηση του Βερολίνου θα κληθεί να πάρει μια πολύ σημαντική απόφαση για το μέλλον των ναυπηγείων της χώρας και την προσήλωσή της στο Ευρωπαϊκό κεκτημένο και πολύ σύντομα.
Πηγή

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

PrSM, ένας βαλλιστικός πύραυλος ικανός και για αεράμυνα – πως θα προσέφερε στο Αιγαίο

Η εξέλιξη της στρατιωτικής τεχνολογίας φέρνει συνεχώς νέες δυνατότητες που αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι ένοπλες δυνάμεις σχεδιάζουν και εκτελούν επιχειρήσεις. Μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ερντογάν-Μελόνι, ιταλοτουρκικός αρραβώνας με επίκεντρο την άμυνα

26
Ολοκληρώθηκε χθες η 4η διακυβερνητική σύνοδος Τουρκίας-Ιταλίας στη Ρώμη, όπου μεγάλη ομάδα από την Άγκυρα, με επικεφαλής τον Ερντογάν, και τους υπουργούς Εξωτερικών Χακάν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 24 Απριλίου/6 Μαΐου 1897: Μάχες στα Φάρσαλα και...

2
Ο "ατυχής ελληνοτουρκικός πόλεμος" του 1897 δεν είχε καλή εξέλιξη. Στη διάσπαση του μετώπου στη Μελούνα, ο ελληνικός στρατός διαιρέθηκε και υποχώρησε άτακτα προς...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Naval Group θα ενσωματώσει το ATLAS 8 της ελληνικής ALTUS στα πλοία της!

 Χτες στα πλαίσια της DEFEA 2025 έγινε η υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (MoU) με την NAVAL Group, έναν παγκόσμιο ηγέτη στην κατασκευή πολεμικών πλοίων ανοιχτής...

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Hensoldt υπέγραψε MoU με την Aeroservices για συναρμολόγηση ραντάρ και Η/Π στην Ελλάδα

Στην έκθεση DEFEA 2025, που πραγματοποιείται στην Αθήνα από τις 6 έως τις 8 Μαΐου 2025, υπεγράφη σήμερα μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της ελληνικής εταιρείας...

Πρώτη φωτό του ουκρανικού Magura V7, που κατέρριψε ρωσικά μαχητικά

Κυκλοφόρησε πλέον η εικόνα του ουκρανικού μη επανδρωμένου επιφανείας, Magura V7 (η νέα έκδοση του σκάφους, μετά την V5), το οποίο κατάφερε προ 3...