Αν έχεις αμυντική βιομηχανία δεν… πουλάς τίποτα. Αυτό μάλλον ως κανόνα ακολουθούν οι Τούρκοι, καθώς σήμερα ανακοινώθηκε η πρώτη πτήση F-16 της Τουρκικής Αεροπορίας με το ραντάρ τεχνολογίας AESA, ΜURAD, που κατασκευάζει η Aselsan. Το οποίο μάλιστα έχει πομποδέκτες τεχνολογίας νιτριδίου του γαλλίου που επίσης κατασκευάζονται τοπικά.
Milli havacılık teknolojilerinde tarih yazmaya devam ediyoruz.⬇️
.
✅ASELSAN Milli #AESA Uçak Burun Radarı, ilk uçuşunu F-16 ÖZGÜR platformuyla gerçekleştirdi.
.
✅ASELSAN AESA Radarı; eş zamanlı hava-hava ve hava-yer görevleri, çok sayıda hedef tespiti/takibi, görüş ötesi füze… pic.twitter.com/H3Xq5m9tg0— ASELSAN (@aselsan) March 26, 2024
H πτήση ανοίγει κι άλλο το πρόγραμμα των δοκιμών του ραντάρ (έχει ήδη πετάξει πάνω σε μη επανδρωμένο Akinci), καθώς αυτό αποτελεί κύριο μέρος του προγράμματος αναβάθμισης των τουρκικών F-16, με το όνομα OZGUR. Συγκεκριμένα τα F-16 block 30 της Τουρκικής Αεροπορίας ήδη έχουν ξεκινήσει να “βγαίνουν” με αυτή την αναβάθμιση με το ραντάρ να προστίθεται σε επόμενη φάση, ενώ ετοιμάζεται και το πρόγραμμα OZGUR 2, το οποίο θα αφορά παρόμοιες εργασίες σε F-16 Block 40.
Με αυτά τα 2 “τοπικά” προγράμματα αναβάθμισης, συν τα 79 αεροσκάφη που θα πάνε σε επίπεδο Viper συν τα 40 νέα Viper που η Τουρκία ετοιμάζεται να παραγγείλει, θα καταφέρει να ανανεώσει συνολικά τον στόλο των μαχητικών της F-16, σε δύο κύρια πρότυπα, συμπληρωματικά και με πολλά κοινά στοιχεία μεταξύ τους. Επίσης όλα τα τουρκικά F-16 θα πιστοποιηθούν στα νέα οπλα που παράγονται εγχώρια, όπως τους πυραύλους αέρος-αέρος Bozdogan και Gogdogan, τις πολλές συλλογές κατευθυνομένων βομβών, τα υπερηχητικά βλήματα UAV-230, και ότι άλλο ετοιμάζεται.
Στην Ελλάδα τώρα, τα δικά μας F-16 Block 30, που παραμένουν σε αξιοπρεπή κατάσταση, ετοιμαζόμαστε να τα πουλήσουμε, ώστε να χρηματοδοτήσουμε την αγορά νέων μαχητικών, που όμως λόγω υψηλού κόστους, δεν θα μπορέσουν να αναπληρώσουν την απώλεια “αριθμών”.