32.6 C
Athens
Τρίτη, 15 Ιουλίου, 2025
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙΗ Τουρκία έχει βάλει εμπρός για αεροπλανοφόρο 60.000 τόνων, διπλάσιο του Anadolu!

Η Τουρκία έχει βάλει εμπρός για αεροπλανοφόρο 60.000 τόνων, διπλάσιο του Anadolu!

- Advertisement -

Ενημέρωση των ΜΜΕ έκανε το Τουρκικό Ναυτικό για τις εξελίξεις στις ναυπηγήσεις του, εστιάζοντας ειδικά στο πρόγραμμα για ένα δεύτερο ελικοπτεροφόρο/αεροπλανοφόρο, το οποίο υπόσχεται να είναι σημαντικά μεγαλύτερο του TCG Anadolu, που έχει ήδη μπει σε υπηρεσία από πέρυσι. Το Anadolu των 27.000 τόνων εκτοπίσματος, βασίζεται στο σχέδιο του ισπανικού ελικοπτεροφόρου/υποστήριξης αποβάσεων Juan Carlos, του ναυπηγείου της Navantia, οπότε με αυτή την τεχνογνωσία θα εξελιχθεί και το νέο πλοίο.

Εντύπωση προκαλούν όμως οι πρώτες προδιαγραφές όπως καταγράφονται από το www.defenceturkey.com, με εκτόπισμα στους 60.000 τόνους (δηλαδή υπερδιπλάσιο του Anadolu), μήκος 285 μέτρα (από 232), πλάτος 72 στο φαρδύτερο σημείο (από 32 το Anadolu) και βύθισμα 10,1 μέτρα. Η διαμόρφωση για εξυπηρέτηση αεροσκαφών θα είναι διπλή, στην πλώρη θα υπάρχει ράμπα απονήωσης (σύστημα STOBAR) αλλά και πλάγιο κατάστρωμα για προσνήωση, με χρήση καλωδίων ανάσχεσης. Δεν αναφέρεται -προς το παρόν- κάποιο σύστημα εξαπόλυσης αεροσκαφών, δηλαδή καταπέλτες (κάτι που απαιτεί μια πολύ ειδική τεχνογνωσία), αλλά αφέθηκε να εννοηθεί ότι κάτι τέτοιο θα μπορεί να ενσωματωθεί σε δεύτερο χρόνο, καθώς θα υπάρχει πρόβλεψη διαθέσιμου χώρου.

Το “νέο Anadolu” προορίζεται να φέρει επανδρωμένα και μη επανδρωμένα αεροσκάφη, με υποψηφιότητες εδώ τα Bayraktar TB3 και Kizilelma, όπως και το Anka 3 ως UCAV, αλλά και το ελαφρύ μαχητικό Hurjet της Turkish Aerospase, σε επόμενη βέβαια εκδοχή του. Ως συνολική χωρητικότητα δηλώθηκε πως το σκάφος θα μπορεί να φέρει 50 αεροσκάφη (όλων των τύπων), με 30 από αυτά σε υπόστεγο και τα 20 στο κατάστρωμα.

Η πρόωση θα γίνεται με τετράδα αεριοστροβίλων LM2500 (διαμόρφωση COGAG) για μεγίστη ταχύτητα 25 κόμβων, ενώ η εμβέλεια του σκάφους ορίζεται στα 10.000 ναυτικά μίλια.

Για αυτοάμυνα το σκάφος θα φέρει εκτοξευτή MIDLAS 32 κελιών για αντιαεροπορικούς πυραύλους, όπως και 4 πυροβόλα Gokdeniz εγγύς άμυνας.

Το Τουρκικό Ναυτικό κάνει τη σχετική έρευνα και εξέλιξη στη Διεύθυνση Σχεδιασμού (DPO) με συνεργασία και κρατικών και ιδιωτικών εταιρειών, ενώ έχει συσταθεί ειδική ομάδα 110 ατόμων, όπως ειπώθηκε που ασχολείται με το νέο αεροπλανοφόρο. Το σχέδιο πάντως που έδειξαν δεν είναι το τελικό, καθώς παρουσίασαν και εναλλακτικές διαμορφώσεις.

Ένας ακόμη στόχος είναι η αύξηση της εγχώριας προστιθέμενης αξίας στην νέα κατασκευή. Στο Anadolu οι Τούρκοι δηλώνουν πως έφθασαν στο 70%, οπότε τώρα στοχεύουν ακόμη περισσότερο, με λίγα κρίσιμα απάρτια, όπως π.χ. τις κύριες μηχανές του σκάφους, να παραμένουν εισαγώμενες.

Για να έχουμε και μια τάξη μεγέθους, αν τα παραπάνω τουρκικά σχέδια ευοδωθούν, τότε η γειτονική χώρα θα αποκτήσει αεροπλανοφόρο αντίστοιχο με τη νέα κλάση Queen Elizabeth του Βρετανικού Ναυτικού, τα οποία σκάφη φθάνουν τους 65.000 τόνους και μήκος τα 284 μέτρα μεταφέροντας 28 μαχητικά F-35B και ελικόπτερα. Δηλαδή η Άγκυρα έχει φιλοδοξίες να φθάσει με ένα τεχνολογικό άλμα την πρώτη τριάδα παγκοσμίως σε μέγεθος αεροπλανοφόρων: μετά τα αμερικανικά κλάσης Gerald R. Ford των 100.000 τόνων και το κινεζικό -υπό κατασκευή- Fujian των 80.000 τόνων.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

56 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
56 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Διάσωση πιλότων πίσω από τις εχθρικές γραμμές, η περίπτωση της Ελλάδας

Η εκπαίδευση ενός πιλότου μαχητικού αεροσκάφους είναι μια χρονοβόρα και δαπανηρή διαδικασία, που απαιτεί σημαντικούς πόρους από το κάθε κράτος, ενώ οι χειριστές επιλέγονται...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Γαλλία και Βρετανία σε στρατηγική σύγκλιση με κοινή πυρηνική αποτροπή...

1
Πέρα από τα κοσμικά της πρόσφατης επίσκεψης Μακρόν στη Βρετανία, η ουσία των συμφωνηθέντων με τον εκεί πρωθυπουργό Κιρ Στάρμερ, είναι μια υψηλής πολιτικής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Ιουλίου 1789: Άλωση της Βαστίλης, το σύμβολο...

4
Σε μια δραματική και πολυαίμακτη κίνηση στο πρελούδιο της Γαλλικής Επανάστασης, ο λαός του Παρισιού κινούμενος από επαναστατικό οίστρο καταλαμβάνει το φρούριο της Βαστίλης....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η φρεγάτα ΨΑΡΑ επισκέφθηκε την Ινδία!

Από την Παρασκευή 11 Ιουλίου 2025 έως και την Κυριακή 13 Ιουλίου 2025 η φρεγάτα ΨΑΡΑ κατέπλευσε στον λιμένα της Βομβάης στην Ινδία. Κατά τη...

Το τεθωρακισμένο Lynx ήδη δοκιμάζεται στην Ουκρανία

Ο Armin Papperger, διευθύνων σύμβουλος της Rheinmetall, είπε χθες σε συνέντευξη στη Bild, πως το τεθωρακισμένο όχημα μάχης Lynx δοκιμάζεται αυτή τη στιγμή από...

Το Ισραήλ εκτόξευσε τον πλέον προηγμένο του δορυφόρο επικοινωνιών

Ο ισραηλινός δορυφόρος επικοινωνιών Dror-1, προϊόν ανάπτυξης της IAI και της ισραηλινής υπηρεσίας Διαστήματος, εκτοξεύθηκε χθες από το Ακρωτήρι Κανάβεραλ με πύραυλο Falcon 9...