Η τουρκική Roketsan έχει παρουσιάσει έναν νέο πύργο για άρματα μάχης M60A3, που είναι ελαφρύτερος και πιο σύγχρονος από τον διαθέσιμο και θα μπορούσε να εγκατασταθεί τόσο σε τουρκικά άρματα μάχης του τύπου, όσο και άλλων χωρών στο πλαίσιο προγράμματος εκσυγχρονισμού.
Όπως αναφέρει η τουρκική ιστοσελίδα turkishdefencenews.com, ο πύργος MZK έχει βάρος 13 τόνους, αντί 14,5 του σημερινού, και φέρει (επίσης) πυροβόλο 105 χιλιοστών. Μπορεί να δεχτεί πρόσθετη θωράκιση και ξεχωρίζει επειδή διαθέτει σύστημα αυτόματης γέμισης. Το τελευταίο αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα των αρμάτων μάχης σοβιετικής/ρωσικής προέλευσης, με μοναδικά σύγχρονα νατοϊκά άρματα μάχης σε υπηρεσία που έχουν παρόμοιο σύστημα το γαλλικό Leclerc και τα πολωνικά K2.
Ο νέος πύργος προτείνεται με εξτρά πακέτο ενεργητικής θωράκισης (ERA) σε πρόσθετα πλακίδια, τα οποία θα μπορούν να καλύψουν και τις κρίσιμες εμπρόσθιες και πλαινές επιφάνειες του άρματος. Στην αναβάθμιση προστίθεται τηλεχειριζόμενος πυργίσκος πολυβόλου, νέα ηλεκτρονικά και οπτικά, θωράκιση από γρίλιες στο μέσο-οπίσθιο πύργου και πήγματος (για αντιμετώπιση αντιαρματικών ρουκετών) κ.α. Με αυτές τις προσθήκες -εφόσον επιλεγεί όλο το πακέτο- το Μ60A3 μπορεί να αυξήσει σημαντικά την επιβιωσιμότητα του στο σύγχρονο πεδίο μάχης, να διατηρήσει κάποιο βαθμό ευελιξίας, αν και δεν αυξάνεται η ισχύς πυρός του, πέρα από την αυτόματη τροφοδοσία που ίσως βελτιώσει το ρυθμό πυρός.
Ανάλογα με τις πηγές η Τουρκία έχει σε υπηρεσία τουλάχιστον 600 M60A3, ο δυνητικός εκσυγχρονισμός αριθμού των οποίων θα κοστίσει μεν, αλλά θα μπορούσε να διατηρήσει την οροφή αρμάτων μάχης του Τουρκικού Στρατού. Σήμερα μεγάλο μέρος των τουρκικών αρμάτων μάχης είναι είτε M48 είτε μη αναβαθμισμένα M60, παλαιά που χρήζουν αντικατάστασης, ενώ το πρόγραμμα Altay εξακολουθεί να είναι θύμα μεγάλων καθυστερήσεων που δεν θα επιτρέψουν σύντομα την παραγωγή 500 μονάδων. Θυμίζουμε πως κάπου 170 τουρκικά Μ60 έχουν ήδη αναβαθμιστεί στο ισραηλινό πρότυπο Sabra.
Γενικότερα το M60 παραμένει σε υπηρεσία με μια σειρά από χώρες όπως το Μπαχρέιν, η Βοσνία, η Βραζιλία, η Αίγυπτος, το Ιράν, η Ιορδανία, ο Λίβανος, το Μαρόκο, το Ομάν, η Σαουδική Αραβία, το Σουδάν, η Ταϊβάν, η Ταϊλάνδη, η Τυνησία και η Υεμένη. Κάποιες από αυτές δεν μπορούν να δαπανήσουν κονδύλια για αγορά καινούργιων αρμάτων ή είναι ήδη πελάτες της Τουρκίας στον τομέα των τεθωρακισμένων, οπότε υπάρχει “χώρος” στη διεθνή αγορά για ένα τουρκικό πακέτο εκσυγχρονισμού.