Οι ιαπωνικές αρχές δήλωσαν σήμερα ότι το επιβατικό αεροσκάφος που συγκρούστηκε με ένα αεροσκάφος της Ακτοφυλακής σε αεροδρόμιο του Τόκιο είχε λάβει άδεια προσγείωσης, αλλά το μικρότερο αεροπλάνο δεν είχε λάβει άδεια απογείωσης, με βάση τις απομαγνητοφωνήσεις των οδηγιών του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας προς τα αεροπλάνα που συγκρούστηκαν.
Από τη σύγκρουση προκλήθηκε έκρηξη και το Airbus Α350 της Japan Airlines πήρε φωτιά. Καταστράφηκε ολοσχερώς μετά την απομάκρυνση όλων των επιβατών και των 12 μελών του πληρώματος. Η κατάσβεση της πυρκαγιάς διήρκεσε οκτώ ώρες, σύμφωνα με την πυροσβεστική. Πέντε από τους έξι επιβαίνοντες στο αεροσκάφος De Havilland Dash 8 της Aκτοφυλακής σκοτώθηκαν, με τον πιλότο να καταφέρνει να διασωθεί, αν και είναι σοβαρά τραυματισμένος.
Οι αρχές έχουν μόλις ξεκινήσει τις έρευνες για τα αίτια της σύγκρουσης και υπάρχει αβεβαιότητα ως προς τις συνθήκες του δυστυχήματος, περιλαμβανομένου του πώς τα δύο αεροσκάφη βρέθηκαν στον ίδιο διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης, λίγες μόλις εβδομάδες αφότου η παγκόσμια βιομηχανία αερομεταφορών δέχτηκε προειδοποιήσεις σχετικά με την ασφάλεια των διαδρόμων.
Πριν από μερικές εβδομάδες, ένας οργανισμός για την ασφάλεια των πτήσεων, που εδρεύει στις ΗΠΑ, ζήτησε την ανάληψη διεθνούς δράσης για την αποτροπή συγκρούσεων αεροσκαφών στους διαδρόμους καθώς αυξάνεται η αεροπορική κίνηση.
“Παρά τις προσπάθειες στη διάρκεια των χρόνων για την αποφυγή τέτοιων επεισοδίων, εξακολουθούν να συμβαίνουν”, ανέφερε σε ανακοίνωσή του τον περασμένο μήνα ο διευθύνων σύμβουλος του Ιδρύματος Ασφάλειας Πτήσεων, Χάσαν Σαχίντι.
Οι απομαγνητοφωνήσεις των οδηγιών του πύργου ελέγχου που δόθηκαν στη δημοσιότητα από τις αρχές φαίνεται να δείχνουν ότι το αεροσκάφος της Japan Airlines είχε λάβει άδεια προσγείωσης, αλλά ότι εκείνο της Ακτοφυλακής είχε κληθεί να τροχοδρομήσει μέχρι ένα σημείο αναμονής κοντά στον διάδρομο.
“Το υπουργείο Μεταφορών υποβάλλει αντικειμενικό υλικό και θα συνεργαστεί πλήρως με την έρευνα για να διασφαλίσει ότι θα εργαστούμε από κοινού για να λάβουμε όλα τα πιθανά μέτρα ασφαλείας ώστε να αποτραπεί πιθανή επανάληψη”, είπε στους δημοσιογράφους ο υπουργός Μεταφορών Τετσούο Σάιτο.
Το Ιαπωνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών ερευνά το περιστατικό με τη συμμετοχή υπηρεσιών στη Γαλλία, όπου κατασκευάστηκε το αεροπλάνο Airbus, και στη Βρετανία, όπου κατασκευάστηκαν οι δύο κινητήρες Rolls-Royce. Το Συμβούλιο ανέκτησε τον καταγραφέα φωνής από το αεροσκάφος της ακτοφυλακής, ανέφεραν οι αρχές.