29.2 C
Athens
Δευτέρα, 9 Ιουνίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗTo πιλοτήριο του τουρκικού μαχητικού Kaan και ένα κοντάρι

To πιλοτήριο του τουρκικού μαχητικού Kaan και ένα κοντάρι

- Advertisement -

Μεγάλη κουβέντα άνοιξε στο Διαδίκτυο για τη φιέστα της ονοματοδοσίας του TF-X σε Kaan, ενταγμένη πλήρως στην προεκλογική εκστρατεία του Ερντογάν και τα success stories στον χώρο της Άμυνας που προβάλει μεθ’ επιτάσεως ο Τούρκος πρόεδρος.

Σήμερα η συζήτηση πέρασε σε μια λεπτομέρεια της τελετής και ειδικά σε ένα κόκκινο κοντάρι που υποστήριξε την ανοικτή καλύπτρα πριν την είσοδο του Ερντογάν στο μαχητικό.

Πολλοί, ανάμεσά τους και αρκετοί Τούρκοι σχολίασαν την ύπαρξή του στα ΜΚΔ και πόσο αυτό το υποστήριγμα συνάδει με την όλη εικόνα που ήθελε να προβάλει η τουρκική προεδρία.

Υπήρχαν μάλιστα και αρκετοί που υποστήριζαν ότι το κοντάρι ήταν απόδειξη της πραγματικής κατάστασης που βρίσκεται το πρωτότυπο TF-X, που εντάχθηκε εσπευσμένα στην προσπάθεια επανεκλογής του Ερντογάν, μαζί με οτιδήποτε άλλο πρωτότυπο οπλικό σύστημα μπορούσε να βγει από τα εργοστάσια για την εικόνα των success stories.

Από ότι φαίνεται οι εικασίες αυτές δεν έχουν βάση και το Kaan είναι ένα λειτουργικό αεροσκάφος, ενώ το κοντάρι είναι μάλλον ένα υποστήριγμα ασφαλείας… υπερβολική πρόβλεψη μη τυχόν και συμβεί κανένα «ατύχημα» στον πρόεδρο, όταν μπαινόβγαινε στο πιλοτήριο.

Προφανώς δεν είναι… σκουπόξυλο αλλά ένα κοντάρι που να τοποθετείται σε τέτοιες περιπτώσεις, όταν δηλαδή το σύστημα που ανοίγει την καλύπτρα (υδραυλικό, ηλεκτρικό ή πνευματικό), είναι εκτός ισχύος και παρά τις ενσωματωμένες διατάξεις που υπάρχουν, ως επιπλέον διασφάλιση να μην κλείσει η καλύπτρα.

Για μας όμως υπάρχει ένα άλλο ζήτημα που εγείρεται και αφορά στη διαμόρφωση του πιλοτηρίου TF-X, πλέον Kaan και έχει να κάνει με την επιλογή της καλύπτρας που ανοίγει προς τα εμπρός, μια «αντιγραφή» της διάταξης του F-35.

X-35B

Στο JSF όμως η επιλογή αυτή έγινε για άλλους λόγους, που έχουν να κάνουν με την ανάγκη της όσο το δυνατόν υψηλότερης συνάφειας ανάμεσα στις τρεις εκδόσεις. Έτσι, για την απλοποίηση της κοινής δομής στο σημείο πίσω από το πιλοτήριο, όπου η έκδοση STOVL φιλοξενεί τον «ανεμιστήρα ανύψωσης» (lift fan) η άρθρωση της καλύπτρας μετακινήθηκε εμπρός.

Αυτό βέβαια είχε θετικές και αρνητικές επιπτώσεις.

Στις πρώτες συγκαταλέγεται η ευκολία αφαίρεσής της όπως και του εκτινασσόμενου καθίσματος, που μπορεί να γίνει χωρίς την αφαίρεση της καλύπτρας, όπως απαιτείται στα περισσότερα άλλα τζετ, δηλαδή σε αυτά που αυτή ανοίγει προς τα πίσω.

Ένα άλλο δευτερογενές όφελος είναι η εύκολη πρόσβαση στο πίσω μέρος της κονσόλας του πίνακα οργάνων, χωρίς να υπάρχει απαίτηση για θυρίδες πρόσβασης.

Στις αρνητικές επιπτώσεις, το πλαίσιο της καλύπτρας, που κατά την εκτίναξη παραμένει «κλειδωμένη» στο πλαίσιο του πιλοτηρίου, απαιτεί διάταξη με εκρηκτικό μηχανισμό που «κόβει» και θρυμματίζει το διαφανές τμήμα πριν από την πυροδότηση του καθίσματος.

Πρόκειται για μια επιλογή με πολύ μεγαλύτερες ανάγκες συντήρησης από μια καλύπτρα που θα άνοιγε προς τα πίσω.

Το ερώτημα είναι γιατί οι σχεδιαστές του TF-X επέλεξαν την ίδια λύση με το F-35 και ποιοι από τους παραπάνω λόγους τους οδήγησαν προς αυτή την κατεύθυνση (προφανώς όχι η ύπαρξη… STOVL μοντέλου, που ήταν ο κύριος λόγος στην περίπτωση του JSF). Επιπλέον η ύπαρξη του μηχανισμού που ανοιγοκλείνει την καλύπτρα στο πάνω μέρος του ρύγχους, σε εγγύς γειτνίαση με το ηλεκτρο-οπτικό συγκρότημα που βρίσκεται εκεί, δεν είναι ότι το καλύτερο.

Θα πουν βέβαια κάποιοι ότι και οι Κινέζοι στην μετάπτωση του Shenyang FC-31 σε J-35 υπήρξε μια αντίστοιχη επιλογή με καλύπτρα, που επίσης αντιγράφει το F-35 και θα έχουν δίκαιο.

Απαντήσεις αναζητούνται και για αυτή την περίπτωση, πέραν του ότι και οι Κινέζοι αντέγραψαν στο F-35, έτσι χωρίς λόγο…

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

50 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
50 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Το «νέο» Πρόγραμμα Εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ του Πολεμικού Ναυτικού

Οι φρεγάτες ΜΕΚΟ200ΗΝ, σχεδιασμένες από τη γερμανική Blohm+Voss και κατασκευασμένες με τη συνεργασία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του ΠΝ εδώ και τρεις...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Έτσι θα προχωρήσει το Πολεμικό Ναυτικό με τις ιταλικές Bergamini

57
Το θέμα της απόκτησης φρεγάτών κλάσης Bergamini (FREMM-IT) από το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό έχει προκαλέσει έντονο ενδιαφέρον, καθώς πρόκειται για μια κίνηση που μπορεί...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Ιουνίου 1944: Η επίθεση στο Vyborg–Petrozavodsk, η...

8
Ο Σοβιετικός στρατός επιτίθεται στην Ανατολική Καρελία το 1944 απωθώντας τους Φινλανδούς και ανακαταλαμβάνοντας την περιοχή που έχασε το 1941.Η Σοβιετική Ένωση είχε επιτεθεί...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Ιουνίου 1944: Η επίθεση στο Vyborg–Petrozavodsk, η σοβιετική επιστροφή στη Φινλανδία

Ο Σοβιετικός στρατός επιτίθεται στην Ανατολική Καρελία το 1944 απωθώντας τους Φινλανδούς και ανακαταλαμβάνοντας την περιοχή που έχασε το 1941.Η Σοβιετική Ένωση είχε επιτεθεί...

O Πρωθυπουργός συναντήθηκε με τον Πρωθυπουργό του Βιετνάμ Phạm Minh Chính

Με τον Πρωθυπουργό του Βιετνάμ Phạm Minh Chính, συναντήθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο περιθώριο της 3ης Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για τους Ωκεανούς,...

Κυρ. Μητσοτάκης: Η Ελλάδα ως προεδρεύουσα του Σ.Α. του ΟΗΕ προωθεί την ασφάλεια στις θαλάσσιες μεταφορές

"Η Ελλάδα είναι ένα σπουδαίο ναυτικό έθνος με τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο και χιλιάδες νησιά και έχει μια από τις μεγαλύτερες ακτογραμμές,...