Η πρόσφατη προμήθεια του Πενταγώνου, αξίας 1,69 τρις δολαρίων (!) είναι γεμάτη από υπερβάσεις κόστους, καθυστερήσεις και άλλα προβλήματα που αντικατοπτρίζουν την κακή εποπτεία, ανέφερε το Γραφείο Ελέγχου (Government Accountability Office – GAO) στην ετήσια έκθεση για τις προμήθειες του Υπουργείου Άμυνας. Η έκθεση των 229 σελίδων με τίτλο “Περιορισμένη Χρήση των Γνωσιακών Πρακτικών συνεχίζει να υποσκάπτει τις προμήθειες του Υπουργείου Άμυνας – DoD” ουσιαστικά συστήνει στο Υπ. Άμυνας να κάνει καλύτερη δουλειά όταν ελέγχει τον σχεδιασμό και την αποτελεσματικότητα ενός οπλικού συστήματος.
“Η ολοκλήρωση μιας προκαταρκτικής μελέτης σχεδιασμού πριν από την έναρξη της ανάπτυξης κρίνεται απαραίτητη”, τονίζει το GAO στην 17η ετήσια έκθεση αμυντικών προμηθειών που ανακοινώθηκε την Τρίτη 7/5. “Αυτή η έλλειψη γνώσης και οι επιπτώσεις που μπορεί να έχει στον κύκλο ζωής του προγράμματος απόκτησης μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο ανεπιθύμητων δαπανών και εκτροχιασμένων χρονοδιαγραμμάτων.”
Η έκθεση περιελάμβανε αναλύσεις για 51 από τα 82 μεγάλα οπλικά συστήματα που εξετάστηκαν, όπως το μαχητικό F-35 Joint Strike Fighter, το αντιτορπιλικό κλάσης Zumwalt, το Joint Light Tactical Vehicle (JLTV) και το εναέριο τάνκερ KC-46.
Το GAO δήλωσε ότι το αρμόδιο γραφείο του DoD για το F-35 συνεχίζει “να αντιμετωπίζει πάνω από 900 ελαττώματα που εντοπίστηκαν στις επιδόσεις του αεροσκάφους, πριν από το τέλος των δοκιμών ανάπτυξης”. Η έκθεση ανέφερε ως παράδειγμα την ανάπτυξη μιας νέας οθόνης τοποθετημένης στο κράνος, η οποία θα επιλύσει το πρόβλημα με το πράσινο φως που ενδέχεται να αλλοιώνει την όραση του πιλότου κατά τη διάρκεια νυχτερινής προσγείωσης σε αεροπλανοφόρα. Οι αρμόδιοι αξιωματικοί αναμένουν αντικατάσταση μερικών από τις οθόνες το 2019.
Το Πολεμικό Ναυτικό εξακολουθεί να προσπαθεί να λύσει το θέμα με τα δύο πυροβόλα των 155 χιλιοστών, που σχεδιάστηκαν για τα 3 αντιτορπιλικά κλάσης Zumwalt, ανέφερε η έκθεση του GAO. Στην φάση της ανάπτυξης, το Πολεμικό Ναυτικό διαπίστωσε ότι το κόστος για ένα μόνο βλήμα έφτανε τις $800.000(!). “Μετά την αξιολόγηση πέντε ακόμη επιλογών, το Πολεμικό Ναυτικό διαπίστωσε ότι δεν ήταν εφικτή καμία βιώσιμη λύση”, ανέφερε η έκθεση. “Ως εκ τούτου, τα πυροβόλα όπλα θα παραμείνουν ανενεργά στα πλοία για το προσεχές μέλλον”. Τον Ιανουάριο του 2018, το Πολεμικό Ναυτικό άλλαξε την πρωταρχική αποστολή για τα πλοία κλάσης Zumwalt, από επίθεση εναντίον στόχων εδάφους σε επίθεση κατά στόχων επιφανείας. “Σύμφωνα με αξιωματούχους του ναυτικού, οι προγραμματισμένες τροποποιήσεις του Ναυτικού για την υποστήριξη της νέας αποστολής θα κοστίζουν περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια”, ανέφερε η έκθεση.
Στο όχημα JLTV, «ο Στρατός και οι Πεζοναύτες πρόσφατα ολοκλήρωσαν τις επιχειρησιακές δοκιμές και διαπίστωσαν ότι τα οχήματα έχουν ικανοποιητική επιβιωσιμότητα για το πλήρωμα και είναι αποτελεσματικά για μικρές αποστολές μάχης και μεταφορών», ανέφερε η έκθεση του GAO. Ωστόσο, διαπίστωσαν επίσης ότι τα JLTV “δεν ήταν επιχειρησιακά κατάλληλα, λόγω των υψηλών αναγκών συντήρησης, της χαμηλής αξιοπιστίας, της εκπαίδευσης και κάποιων ελλείψεων ασφαλείας”, ανέφερε η έκθεση.
Για το εναέριο τάνκερ ανεφοδιασμού Boeing KC-46 Pegasus, ένα από τα πολλά προβλήματα που ανέδειξαν οι αξιωματικοί της Αεροπορίας στην φάση ανάπτυξης είναι ότι “η οθόνη του χειριστή του εναέριου ανεφοδιασμού δεν παρέχει επαρκή οπτική ευκρίνεια και προσαρμογή στο μεταβαλλόμενο υπόβαθρο / φωτισμό, για ασφαλή ανεφοδιασμό σε όλες τις περιβαλλοντικές συνθήκες”, ανέφερε η έκθεση. Η Boeing κάνει διορθώσεις λογισμικού (χωρίς κόστος), προσπαθώντας να επιλύσει το θέμα, ανέφερε η έκθεση του GAO.
Όπως και στις προηγούμενες έρευνες, η έκθεση θίγει την έλλειψη ανταγωνισμού στις συμβάσεις, ως παράγοντα αύξησης του κόστους. “Δεν υπήρχε ανταγωνισμός στο 67% των 183 μεγάλων συμβάσεων που αναλύονται σήμερα, σε 82 μεγάλα οπλικά προγράμματα”, ανέφερε η έκθεση. Επιπλέον, η έκθεση ανέφερε ότι το DoD “απένειμε το 47% αυτών των 183 συμβάσεων σε πέντε εταιρείες:” Lockheed Martin Corp., Boeing, General Dynamics, Northrop Grumman και United Technologies”.
Πηγή: Military.com
To JLTV (και άλλες Αμερικάνικες προμήθειες) εξακολουθούν να έχουν (σοβαρά) προβλήματα…
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΝΑΛΥΣΗ: ATACMS, SCALP, Storm Shadow κατά Ρωσίας, στρατηγική ευκαιρία και ρίσκο
Σε μια ανατροπή των στρατιωτικών ισορροπιών στον πόλεμο της Ουκρανίας, οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, ακολουθούμενες από τη Γαλλία και τη Βρετανία, έδωσαν την άδεια...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 Νοεμβρίου 1985: Αεροπειρατεία στην Αθήνα, λουτρό αίματος...
Η πτήση 648 της EgyptAir από Αθήνα προς Κάιρο, καταλαμβάνεται από Παλαιστίνιους αεροπειρατές, που εκτρέπουν το αεροσκάφος από την πορεία του και το αναγκάζουν...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...