10.5 C
Athens
Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΤα ναυπηγεία του Τιτανικού υπάρχουν ακόμα. Αλλά κινδυνεύουν με χρεωκοπία

Τα ναυπηγεία του Τιτανικού υπάρχουν ακόμα. Αλλά κινδυνεύουν με χρεωκοπία

- Advertisement -

Ο χρόνος φαίνεται ότι έχει εξαντληθεί για τα ιστορικά ναυπηγεία Harland και Wolff στο Μπέλφαστ της Βόρειας Ιρλανδίας, που αναζητούν αγοραστή εν όψει χρεωκοπίας. Οι εργαζόμενοι έχουν ζητήσει από την κυβέρνηση Τζόνσον να βρει μία λύση για τα ναυπηγεία, που κατά την γνώμη τους μπορεί να είναι μόνο μία -εκ νέου- κρατικοποίηση, αφού ενδιαφερόμενος επενδυτής-αγοραστής δεν φαίνεται στον ορίζοντα, ενώ η σχετική προθεσμία που υπήρχε μέχρι την Δευτέρα δεν εμπνέει για κάτι ελπιδοφόρο.

Τα ναυπηγεία Harland και Wolff είναι περισσότερο γνωστά για τη ναυπήγηση του Τιτανικού. Εκείνη την εποχή επρόκειτο για ένα κολοσσιαίο έργο, αφού κανείς ποτέ πουθενά στον κόσμο μέχρι τότε δεν είχε επιχειρήσει να «χτίσει» ένα καράβι τέτοιου μεγέθους.
Οι περισσότεροι εργαζόμενοι σήμερα στα ναυπηγεία αυτά είναι οι απόγονοι τέταρτης αισίως γενιάς εκείνων των εργαζομένων που πριν εκατό χρόνια ναυπηγήσαν τον Τιτανικό, συνεπώς για τους ίδιους αλλά και για την πόλη η επιβίωση των ναυπηγείων έχει ξεχωριστή κι όχι απλώς τεχνοκρατική σημα΄σια.
Ο πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου είχε επισκεφθεί πρόσφατα τα ναυπηγεία με σκοπό να μιλήσει με τους εργαζομένους, που βασικό τους αίτημα ήταν η κρατικοποίηση των ναυπηγείων. Ωστόσο ο Τζόνσον απέφυγε να δεσμευθεί κατηγορηματικά για κάτι τέτοιο υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για ένα «τελικά εμπορικό ζήτημα».
Η νορβηγική μητρική εταιρεία Dolphin Drilling, που εξειδικεύεται περισσότερο σε γεωτρήσεις και συναφείς κατασκευές, είχε βάλει πέρυσι πωλητήριο στην Harland και Wolff. Ωστόσο στάθηκε αδύνατο να βρεθεί αγοραστής μέχρι σήμερα κι η εταιρεία, στερούμενη παραγγελιών για νέα πλοία ή κατασκευές κινδυνεύει να κλείσει αφήνοντας άνεργους συνολικά 132 εργαζόμενους.

Τα ναυπηγεία άνοιξαν το 1861 και στο απόγειό τους είχαν φτάσει να απασχολούν 30.000 άτομα ενώ έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη ναυπηγική έξαρση την εποχή και των δυο παγκοσμίων πολέμων.
Φαίνεται λοιπόν ότι οι δυο γιγαντιαίοι κίτρινοι γερανοί των ναυπηγείων, που είχαν αποκτήσει γραφική διάσταση για την εικόνα του Μπέλφαστα θα πάψουν οριστικά να λειτουργούν. Οι γερανοί αποκαλούνταν Σαμψών και Γολιάθ, αν κι οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι ενώ η απώλειά τους θα είναι βιβλικών διαστάσεων για το Μπέλφαστ, η διάσωσή τους δεν θα απαιτούσε αντίστοιχων βιβλικών διαστάσεων ενέργειες.

Το τελευταίο μυστικό του «Τιτανικού»


 
 
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Με τουρκοσυριακό σύμφωνο για ΑΟΖ απειλεί η Άγκυρα – ποιά μπορεί να είναι η ελληνοκυπριακή απάντηση;

Όπως δήλωσε σήμερα ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών, Abdulkadir Uraloglu, η χώρα του θέλει να συνάψει ένα σύμφωνο "θαλάσσιας οριοθέτησης" με την Συρία, όταν εκεί...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Χρόνια Πολλά – καλά Χριστούγεννα!

9
Η ομάδα της "ΠΤΗΣΗΣ" και οι συνεργάτες της σας εύχονται κάθε χαρά! Φωτογραφία: Απόλλων Λεονταρίτης
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Δεκεμβρίου 1941: Η πτώση του Χονγκ Κονγκ,...

1
Δύο εβδομάδες μετά την έναρξη της εισβολής των Ιαπώνων, η βρετανική αποικία του Χονγκ Κονγκ παραδίδεται. Οι Ιάπωνες εισέβαλαν στο συγκεκριμένο στρατηγικό σύμπλεγμα νήσων...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Boeing Skyfox, γιατί οι “Δασκάλες” ήταν πολύ σκληρές για να προσγειωθούν!

Το Boeing Skyfox αντιπροσωπεύει μια φιλόδοξη προσπάθεια για την ανανέωση του περίφημου εκπαιδευτικού αεροσκάφους Lockheed T-33, το οποίο είχε υπηρέτησει και στην Ελληνική Πολεμική...

Ακόμη 2 κορβέτες θέλει η Ουκρανία – πιθανά και αυτές τουρκικής κατασκευής

Στο Πρόγραμμα Στρατηγικής Θαλάσσιας Ασφαλείας που ενέκρινε η κυβέρνηση της Ουκρανίας, με προγραμματισμό για τα επόμενα έτη, περιλαμβάνεται και πρόβλεψη για απόκτηση ακόμη 2...

Καταρρίφθηκε το Embraer ERJ-190 της Azerbaijan Airlines;

Καθώς οι επίσημες πληροφορίες από τις αρχές του Αζερμπαϊτζάν εξακολουθούν να είναι ελάχιστες, βίντεο όπως το παρακάτω γίνονται αφορμή να αναδύονται νέα σενάρια για...