33 C
Athens
Πέμπτη, 18 Ιουλίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΤο 2020 παροπλίζονται τα πρώτα Ticonderoga (Mk41 VLS), παράθυρο ελληνικού ενδιαφέροντος;

Το 2020 παροπλίζονται τα πρώτα Ticonderoga (Mk41 VLS), παράθυρο ελληνικού ενδιαφέροντος;

- Advertisement -

To άρθρο δημοσιεύτηκε στις 13/10/2017 για πρώτη φορά

To USS Monterey (CG 61) στον Κόλπο της Σούδας το 2013 (U.S. Navy photo, Mass Communication Specialist 3rd Class Billy Ho)

Τα πρώτα καταδρομικά Ticonderoga (με VLS) θα παροπλιστούν το 2020, υπογραμμίζει αναφορά του «Defense News». Κατά τις πληροφορίες, θα πρόκειται για τα πλοία «USS Mobile Bay» και «USS Bunker Hill». Σκοπός του USN είναι να αποσύρονται δύο Ticonderoga σχεδόν κάθε χρόνο μέχρι και το 2026. Υπενθυμίζουμε πως τα πρώτα Ticonderoga με διπλό εκτοξευτή πυραύλων ΜΚ26 έχουν αποσυρθεί εδώ και πολλά χρόνια, αλλά το Αμερικανικό Ναυτικό κράτησε σε υπηρεσία όλα τα σκάφη με εκτοξευτή ΜΚ41 VLS.

Ο κατάλογος των πλοίων προς απόσυρση θα περιλαμβάνει τα «USS Antietam» (2021), «USS Leyte Gulf» (2021), «USS San Jacinto» (2022), «USS Lake Champlain» (2022), «USS Philippine Sea» (2024), «USS Princeton» (2024), «USS Normandy» (2025), «USS Monterey» (2025) και «USS Chancellorsville» (2026).

USS Bunker Hill (CG 52) (U.S. Navy, Mass Communication Specialist 2nd Class John Philip Wagner Jr.)

Την περίοδο εκείνη τα καταδρομικά Ticonderoga θα έχουν ολοκληρώσει 35 χρόνια συνεχούς υπηρεσίας. Σε αρκετά από αυτά η χρήση τους ήταν εντατική, ενώ έχει δημιουργήσει προβληματισμό η υπερκατασκευή από αλουμίνιο που έχει παρουσιάσει περιστατικά ρωγμών και αποτελεί ένα συνεχές πρόβλημα για το στόλο. Έντεκα νεότερα σε ηλικία Ticonderoga σχεδιάζεται να υποστούν πρόγραμμα εκσυγχρονισμού. Σαν συνέπεια του εκσυγχρονισμού αυτού, τα πλοία αυτά θα παραμείνουν ενεργά έως τα τέλη της δεκαετίας του 2030.

USS Philippine Sea (CG 58) στα Στενά του Γιβραλτάρ (U.S. Navy,  Lt. Juan David Guerra)

Αυτό που δεν είναι ξεκάθαρο είναι ποια θα είναι η συνέπεια του παροπλισμού των 11 καταδρομικών στο μεγάλο στόχο του Αμερικανικού Ναυτικού για τα 355 πλοία. Αν και η επίσημη γραμμή είναι πως ο παροπλισμός των πλοίων δεν επηρεάζει τον στόχο, δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ό, τι και τα πρώτα Ticonderoga (με ΜΚ41) που μπήκαν σε υπηρεσία θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν. Μεγάλο ατού του τύπου αποτελεί το VLS Mk41 συνολικής σύνθεσης 122 θέσεων (σε σχέση με τους 90-96 πυραύλους που φέρει το Arleigh Burke). Κάθε Ticonderoga φέρει επιπρόσθετα δύο κύρια πυροβόλα Mk45 των 127mm κάνοντάς το το μοναδικό double-end μεγάλο πλοίο του USN σε υπηρεσία.
Έτσι, με κάθε αντικατάσταση ενός καταδρομικού από αντιτορπιλικό Arleigh Burke που έχει VLS Mk41 90-96 θέσεων, θα παρατηρείται μείωση των κελιών κατά 25% ή θα υπάρξει έλλειμμα 300 θέσεων βλημάτων εφόσον γινόταν εφικτό όλα τα καταδρομικά να αντικατασταθούν κάποια στιγμή από αντιτορπιλικά A. Burke. Το τελευταίο Ticonderoga προβλέπεται να αποσυρθεί το 2038.
Πρέπει να σημειωθεί πως ο εκσυγχρονισμός των καταδρομικών θα μπορούσε να προσφέρει μία «ανάσα» στον προϋπολογισμό του USN, που μαστίζεται από επίπονες περικοπές. Όπως συνηθίζεται να λέγεται, ένας εκσυγχρονισμός είναι φθηνότερος από τη ναυπήγηση ενός νέου πλοίου.

USS Bunker Hill

Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ό, τι οι αποσύρσεις καταδρομικών ήταν και συνεχίζουν να είναι πολιτικά επικίνδυνες για το USN . Το 2012 και το 2013 προτάθηκε η απόσυρση εννέα καταδρομικών σαν μέσο εξοικονόμησης πόρων αλλά η πρόταση μπλοκαρίστηκε επανειλημμένα από το Κογκρέσο, καθώς οι Αμερικανοί αντιπρόσωποι είχαν τελείως διαφορετική άποψη.

Η πιθανή διαθεσιμότητα Ticonderoga (αν και εφόσον εγκριθεί η απόσυρσή τους) θα μπορούσε να σημαίνει την διάθεση των μεταχειρισμένων πλοίων σε συμμάχους των ΗΠΑ. Καθώς ο ΜΚ41 μπορεί να βάλλει τον Standard MK-2ER, σε συνδυασμό με το -παλαιότερης γενιάς σε σχέση με το Arleigh Burke- AEGIS, το καταδρομικό είναι ιδανική πλατφόρμα αντιαεροπορικής και αντιβαλλιστικής άμυνας. Συνεπώς χώρες όπως η Ν. Κορέα θα ήθελαν να το είχαν στο δυναμικό τους.

Η ερώτηση κατά πόσο μπορεί να κάνει ένα Ticonderoga όσα ένα Arleigh Burke δεν υφίσταται, καθώς το καταδρομικό έχει μεγαλύτερες δυνατότητες από τα ΑΒ. Θα μπορούσε ένα Ticonderoga να καλύψει ανάγκες του ΠΝ, αντί για ένα Arleigh Burke; Θεωρητικά ναι, καθώς το AEGIS SPY-1A έχει σε Α/Α αλλά και αντιβαλλιστικό ρόλο τις περισσότερες (αν όχι όλες) από τις δυνατότητες του SPY-1D, ενώ μπορεί να βάλλει κανονικά τον SM-2. Ταυτόχρονα έχει περισσότερες δυνατότητες από τα ΑΒ, καθώς διαθέτει δυο πυροβόλα, ενώ μπορεί να φέρει και ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα SH-60. Στην πραγματικότητα όμως είναι ένα σκάφος που σχεδιάστηκε για δράση σε ανοιχτές θάλασσες, με πολύ υψηλές ανάγκες σε πλήρωμα και υψηλό κόστος συντήρησης.Αν τώρα το “θέμα” Arleigh Burke συνεχίζει να υφίσταται, και η ανάγκη του ΠΝ για τέτοια πλοία συνεχίζει να είναι “στο τραπέζι”, θα ήταν λογικό να συζητηθεί η πιθανότητα παραχώρησης Ticonderoga ίσως στα πλαίσια της διαπραγμάτευσης για την βάση της Σούδας.

Αν οι Αμερικανοί το προτείνουν στην θέση -των ούτως ή άλλως δύσκολων να αποδεσμευτούν ΑΒ- στα πλαίσια της προσπάθειάς τους να πάρουν 5ετή παραχώρηση της βάσης δεν το γνωρίζουμε. Όπως δεν γνωρίζουμε πως θα αντιμετώπιζε το ΠΝ μια τέτοια πρόταση καθώς τα πλοία θα απορροφούσαν κάθε διαθέσιμο πόρο (ανθρώπινο και οικονομικό) για την ενεργοποίηση και λειτουργία τους. Το σίγουρο όμως είναι πως τα σκάφη μπορούν να απαγορεύσουν το Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, κάνοντας τις επιχειρήσεις της τουρκικής αεροπορίας μια επώδυνη υπόθεση (για τους Τούρκους). To σίγουρο όμως είναι πως η Ανατολική Μεσόγειο, σε συνεργασία με Ισραήλ και Αίγυπτο θα μπορούσε να γίνει “ελληνικού ενδιαφέροντος”. Πριν όμως αρχίσουμε να ονειρευόμαστε ελληνικά καταδρομικά στην Μεσόγειο, τονίζουμε για μια ακόμη φορά το απαγορευτικό κόστος χρήσης πλοίων σαν τα Tico. Και το γεγονός ότι ακόμη και τώρα δεν έχουμε πάρει τορπίλες για τα υπερσύγχρονα υποβρύχιά μας. Το θέμα όμως είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον, ειδικά στα πλαίσια της επίσκεψης του Έλληνα Πρωθυπουργού στον Λευκό Οίκο σε λίγες μέρες. Έτσι λοιπόν θα επανέλθουμε το συντομότερο δυνατόν.

USS Monterey (CG 61) στην Σούδα. (U.S. Navy Paul Farley)

 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ολλανδός διοικήτης της επιχείρησης Aspides: Ύμνοι για τη δράση της ΨΑΡΑ στην κατάρριψη drones

Το έγκυρο site για θέματα ναυτικού και άμυνας, Μarineschepen.nl έχει δηλώσεις του Ολλανδού Αρχιπλοιάρχου George Pastoor, ο οποίος έχει αυτή την περίοδο την διοίκηση...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΨΕΙΣ: Ο εκσυγχρονισμός φρεγατών «S» του ΠΝ – του Υποστρατήγου ε.α....

118
Του Κωνσταντίνου Φράγκου, Υποστρατήγου ε.α. - αναλυτή αμυντικών θεμάτων-συγγραφέα - DEA Σορβόννης στην Πολιτική ΆμυναςΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην Π&Δ Τεύχος 385, του Ιουνίου...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 17 Ιουλίου 1203: Οι σταυροφόροι χτυπούν τις πύλες...

6
Οι σταυροφορίες ήταν πολυεθνικές εκστρατείες που οργανώνονταν από τα τέλη του 11ου αιώνα, με κεφαλή την εκκλησία της Ρώμης, ορμώμενες από το πανχριστιανικό κίνητρο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Leonardo obtains Gender Equality Certification

Obtaining the UNI/PdR125:2022 Certification for Gender Equality, conferred by RINA, confirms the validity of Leonardo's strategy for the promotion and protection of diversity and...

ΑΠΟΨΕΙΣ: Ο εκσυγχρονισμός φρεγατών «S» του ΠΝ – του Υποστρατήγου ε.α. Κ. Φράγκου

Του Κωνσταντίνου Φράγκου, Υποστρατήγου ε.α. - αναλυτή αμυντικών θεμάτων-συγγραφέα - DEA Σορβόννης στην Πολιτική ΆμυναςΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην Π&Δ Τεύχος 385, του Ιουνίου...

Δέκα χρόνια από τη κατάρριψη της πτήσης MH17 στην Ουκρανία

Μια δεκαετία μετά τη συντριβή του αεροσκάφους της πτήσης MH17, το οποίο καταρρίφθηκε από ρωσικό αντιαεροπορικό πύραυλο, πάνω από την Ουκρανία, ο Ολλανδός πρωθυπουργός...