Το Αμερικανικό Ναυτικό βρίσκει τον εκσυγχρονισμό των καταδρομικών κατευθυνομένων βλημάτων Ticonderoga, κύρια πρόκληση στη διατήρηση μονάδων επιφανείας.
«Τα καταδρομικά του Ναυτικού είναι 30 έως 35 ετών», δήλωσε ο Αντιναύαρχος, William Galinis, διοικητής της Naval Sea Systems Command, μιλώντας στις 12 Μαΐου στα διαδικτυακά σεμινάρια του McAleese Associates FY2022. “Αυτό που βλέπουμε είναι η υποδομή των πλοίων – τα συστήματα κύτους, οι σωληνώσεις – με τις οποίες αντιμετωπίζουμε τις μεγαλύτερες προκλήσεις.”
Τα καταδρομικά «είναι ξεκάθαρα πιθανώς η πιο δύσκολη κατηγορία πλοίων μας για συντήρηση, ακολουθούμενη από την κατηγορία LSD [αποβατικά πλοία δεξαμενής]».
Το 2015, το Κογκρέσο ενέκρινε το Σχέδιο Εκσυγχρονισμού Φάσης CG για επτά καταδρομικά, το οποίο, όπως το πρόγραμμα Εκσυγχρονισμού Καταδρομικών (CG Mod), εισάγει νέες δυνατότητες μάχης, βελτιώνει την υλική κατάσταση και την ετοιμότητα, αντικαθιστά τον ξεπερασμένο εξοπλισμό και μειώνει το συνολικό κόστος χρήσης μέσω της εισαγωγής νέας τεχνολογίας. Τα πλοία Cowpens και Gettysburg εντάχθηκαν στο πρόγραμμα το 2015, τα Vicksburg και Chosin το 2016, τα Anzio και Cape St. George το 2017 και το Hue City το 2019.
«Θα είμαι ειλικρινής μαζί σας: αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις μας με τα τρία πρώτα πλοία», είπε ο Γαληνής. «Έχουμε δύο στην Ανατολική Ακτή, ένα στο Σαν Ντιέγκο και το τέταρτο πλοίο μεταβαίνει στο Σιάτλ.»
Είπε ότι ένα πέμπτο καταδρομικό Ticoderonga σύντομα θα ενταχθεί στην τρίτη φάση εκσυγχρονισμού αργότερα το 2021.
Ο ναύαρχος σημείωσε ότι το καταδρομικό στο Σιάτλ «ειλικρινά τα πάει αρκετά καλά».
Είπε ότι υπήρχαν «πολλά μαθήματα που αντλήθηκαν από το πρώτο έως το δεύτερο, στο τρίτο πλοίο και μετά το τέταρτο πλοίο».
Τα αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke ήταν και παραμένουν ο «διακαής πόθος» του ΠΝ, αλλά υπό την τρέχουσα κατάσταση επιχειρησιακών αναγκών είναι δεδομένη η πρόθεση του US Navy να διατηρήσει προς το παρόν σε υπηρεσία το σύνολο αυτών των πλοίων. Υπό αυτό το πρίσμα της μη διαθεσιμότητας πλοίων της κλάσης DDG-51 στο ορατό μέλλον, η μοναδική ενδιάμεση λύση που καλύπτει τις ανάγκες και αφήνει οικονομικό περιθώριο για τη δρομολόγηση ενός προγράμματος ναυπηγήσεων ακούει στο όνομα Ticonderoga. Η λύση έχει μεσοπρόθεσμο χαρακτήρα, αλλά θα μπορούσε να λειτουργήσει ως πρόδρομη της μελλοντικής απόκτησης Arleigh Burke ή της δρομολόγησης προμήθειας φρεγατών κλάσης Constellation, δηλαδή των FFG(X) με διαμόρφωση AAW.
Διαβάστε επίσης
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Καταδρομικά Ticonderoga, η Ενδιάμεση Λύση ισχύος για το ΠΝ;
ΑΠΟΨΗ: Τι θα μπορούσαν να προσφέρουν τα καταδρομικά Ticonderoga στην ελληνική αεράμυνα;