28.5 C
Athens
Κυριακή, 20 Ιουλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟTHINK OUT OF THE BOXThinkOutOfTheBox: Εκσυγχρονισμός των πυραυλακάτων Super Vita με το SETIS της Naval Group

ThinkOutOfTheBox: Εκσυγχρονισμός των πυραυλακάτων Super Vita με το SETIS της Naval Group

- Advertisement -

Στην Ελλάδα έχουμε την εξής παράδοση. Αγοράζουμε ένα οπλικό σύστημα, όποιο κι αν είναι αυτό, και το κρατάμε σε υπηρεσία για όσο περισσότερο μπορούμε, χωρίς να το εκσυγχρονίζουμε. Αυτό ίσως να είχε κάποια “λογική” πριν από 50 έτη, αλλά στις μέρες μας, με τις τεχνολογικές εξελίξεις να είναι ραγδαίες, είναι -το λιγότερο- τελείως λάθος. Αναγκαστικά η σελίδα μας ανοίγει πρώτη το θέμα εκσυγχρονισμού των πυραυλακάτων Ρουσσέν (Super Vita), καθώς ήδη το πρώτο πλοίο της κλάσης, η Ρ67, συμπληρώνει 17 έτη σε υπηρεσία.

Η κορβέτα Gowind HN έχει ιδιαίτερες δυνατότητες ανθυποβρυχιακών επιχειρήσεων

Καθελκύστηκε (επιτέλους) η έβδομη Super Vita!

Αν και οι ΤΠΚ Ρουσσέν είναι ότι πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει το Πολεμικό μας Ναυτικό σε σκάφη επιφανείας, εντούτοις δεν πρέπει να ξεχνάμε πως οι εξελίξεις, ειδικά στα ηλεκτρονικά, είναι αλματώδεις. Οι υπολογιστές του σήμερα, δεν έχουν ουδεμία σχέση με εκείνουν πριν από 20 έτη. Μπορεί να πλοία αυτά να έχουν συστήματα ανώτερα των ΜΕΚΟ200ΗΝ, να φέρουν μια έκδοση του συστήματος TACTICOS, αλλά πολλά έχουν αλλάξει από τότε που ξεκίνησε η κατασκευή τους, πόσο μάλλον η σχεδίαση τους.

Νέα τροπολογία για πυραυλακάτους και υποβρύχια, πότε παραλαμβάνεται η τελευταία Super Vita, τι γίνεται με τα ναυπηγεία

Λίαν συντόμως, το ΠΝ δεν θα μπορεί να βρίσκει ανταλλακτικά για τις Super Vita. Έτσι, θα υποβαθμιστεί η επιχειρησιακή ικανότητα ενός υπερπολύτιμου asset, μιας ίσχυρης μονάδας επιφανείας με τεράστια ισχύ πυρός για το μέγεθός της. Το πλοίο μπορεί να κωδικοποιείται σαν πυραυλάκατος, αλλά η ισχύς πυρός του είναι επιπέδου σύγχρονης κορβέτας. Οπότε ο όποιος εκσυγχρονισμός δεν θα πρέπει να είναι μόνο για βελτίωση της “συντηρησιμότητας” αλλά και της μαχητικής της ισχύος.

Συνεργατική εμπλοκή: Όταν οι φρεγάτες FDI θα κάνουν τον «μαέστρο» του στόλου

Οι απειλές στο πεδίο της μάχης έχουν αλλάξει. Μέχρι και πριν μια πενταετία, οι Ρουσσέν θα έπρεπε να αντιμετωπίσουν αεροσκάφη ή ελικόπτερα. Τα τελευταία, θα είχαν μια δύσκολη αποστολή ελισσόμενα στο Αρχιπέλαγος. Κι αν τελικά κατάφερναν να βρουν την ΤΠΚ, η τελευταία θα τα ενέπλεκε με καταιγιστικό πυρ, με τους πυραύλους RIM-116 Block 1 αλλά και τα πυροβόλα της.

Naval Group SETIS: To Combat Management System των φρεγατών FDI HN που θα “κυριαρχήσει” στο ΠΝ τις επόμενες δεκαετίες

Σήμερα, η απειλή είναι τελείως διαφορετική. Προέρχεται και πάλι από τον αέρα, αλλά όχι τόσο από τα αεροσκάφη, όσο από τα UCAVs. Πολλαπλές απειλές, που θα εκτοξεύσουν χαμηλού μεγέθους, αλλά υψηλής φονικότητας βλήματα (MAM-L/Τ), και μπορούν να βγάλουν εκτός μάχης τα υπερπολύτιμα πλοία μας. Οι ΤΠΚ λοιπόν θα πρέπει να “τραβηχτούν” λίγο πιο πίσω: κάτι που σημαίνει πάλι θα έχουν τους στόχους επιφανείας εντός εμβελείας (χάρη στους Exocet MM40), αλλά θα υπάρξει ένα νέο πρόβλημα. Αυτό της στοχοποίησης.

Super Vita

ΑΠΟΨΗ: To ΠΝ γράφει εκ νέου Ιστορία με τους SPIKE NLOS στις κανονιοφόρους του

Οι ΤΠΚ, όπως και κάθε πολεμικό πλοίο ή αεροσκάφος, τη στιγμή της σύγκρουσης, πρέπει να είναι πλήρως δικτυωμένα. Έτσι θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα από άλλα πλοία, από αεροσκάφη AEW (EMB-145AEW), UAVs (HERONs), δορυφόρους (;), ακόμη κι από άλλα μέσα πλοίων του Στόλου (ΜΗ-60R, αυτόνομα ελικόπτερα). Έτσι, το πλοίο θα μπορεί να πλήττει τους στόχους που του ανατίθενται, ή άλλους ευκαιρίας, με τη μέγιστη ασφάλεια και κάλυψη, και με ελαχιστοποίηση του κινδύνου.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Δυνατότητα εκσυγχρονισμού 4 φρεγατών του ΠΝ κλάσης S, με τοποθέτηση 4 ετοιμοπαράδοτων refurbished RAM των 21 πυραύλων

Θα πούμε αμέσως πως όλα αυτά, μπορεί να τα προσφέρει μια “απλή” διασύνδεση με κάποιο Link 16, ή ακόμη καλύτερα, και με Link 22. Η διασύνδεση όμως μέσω ζεύξης δεδομένων, δεν είναι τόσο απλή, ειδικά όσο παλαιότερο είναι το CMS του πλοίου. Μιλάμε φυσικά για το TACTICOS που σήμερα διαθέτουν σε παλαιά βέβαια έκδοση. Οπότε η σκέψη μας είναι απλή και την αναλύουμε παρακάτω.

Super Vita

ΑΠΟΨΗ: Ας (ξανα)μιλήσουμε για επιθέσεις κορεσμού στις φρεγάτες του ΠΝ και την καταύγαση στόχων

Με βάση τα διεθνή δεδομένα, ένα πολεμικό πλοίο θέλει εκσυγχρονισμό στα περίπου 15 έτη. Εμείς, στην Ελλάδα συνηθίζουμε να το κάνουμε… λίγο αργότερα ή ποτέ. Αυτή τη φορά, ας δούμε έγκαιρα τον εκσυγχρονισμό των πολύτιμων, κι ακριβοπληρωμένων, ΤΠΚ του ΠΝ, κι ας εξασφαλίσουμε υψηλή διαθεσιμότητα των μέσων, αλλά και υψηλή αποτελεσματικότητα, για τα επόμενα 20 έτη.

Χρειάζονται τα ελικόπτερα MH-60R σύστημα Link 16; Έχουν ή δεν έχουν τελικά;

Από τη στιγμή που επιλέχτηκε η FDI HN, ως το επόμενο κύριο πλοίο του Ναυτικού, πρέπει να αποδεχτούμε πως το βασικό σύστημα διαχείρισης μάχης (CMS) θα είναι το SETIS. Αν τώρα, το ΠΝ επιλέξει…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

83 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
83 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Gowind με πυραύλους Aster για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό – η εναλλακτική σοβαρής ενίσχυσης

Σύμφωνα με τον έγκυρο αναλυτή Xavier Vavasseur, σε ανταπόκριση του από την αμυντική έκθεση IDEX 2025 που έγινε νωρίτερα φέτος στο Άμπου Ντάμπι,...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: F-15EX, η νέα γενιά ενός Αετού που δεν λέει να...

18
Το F-15EX Eagle II αποτελεί την πιο πρόσφατη εξέλιξη της οικογένειας μαχητικών αεροσκαφών F-15, ενός σχεδιασμού που πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του 1970 και συνεχίζει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 19 Ιουλίου 1940: Ναυμαχία του ακρωτηρίου Σπάθα

1
Δύο ιταλικά ελαφρά καταδρομικά, τα Bande Nere και Bartolomeo Colleoni επιδιώκοντας να μπλοκάρουν την κίνηση του βρετανικού στόλου στην Κεντρική Μεσόγειο, καταδιώκουν τέσσερα βρετανικά...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Θ. Πλεύρης: Οι μετανάστες που εισήλθαν από Λιβύη τις τελευταίες ώρες θα κρατηθούν έγκλειστοι

Εκτεταμένη επιχείρηση έρευνας και διάσωσης πραγματοποιήθηκε σήμερα υπό τον συντονισμό του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ), στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια...

Ν. Δένδιας: Έχουμε τεράστιο ενδιαφέρον για την προστασία των Ορθοδόξων στη Μέση Ανατολή

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας ολοκλήρωσε την επίσκεψή του χθες, Παρασκευή 18 Ιουλίου 2025, στον Λίβανο, πραγματοποιώντας σειρά πολιτικών επαφών με την ηγεσία...

ΚΚΕ: Η κυβέρνηση να αφήσει τις φιέστες και να ικανοποιήσει τώρα τα δίκαια αιτήματα πυροσβεστών και λαού

«Ο πρωθυπουργός, σε άλλη μια φιέστα για την "ενίσχυση" της Πολιτικής Προστασίας, παρουσίασε την Παρασκευή 18 Ιουλίου, μετά από 6 ολόκληρα χρόνια διακυβέρνησής του,...