10.9 C
Athens
Δευτέρα, 14 Απριλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟTHINK OUT OF THE BOXThinkOutOfTheBox: Αγορά φρεγατών FREMM με Sea Fire από το ΠΝ - οι...

ThinkOutOfTheBox: Αγορά φρεγατών FREMM με Sea Fire από το ΠΝ – οι original Constellation!

- Advertisement -

Το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό παραμένει σε κρίσιμη καμπή όσον αφορά τον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση του στόλου του, με στόχο την αντιμετώπιση των σύγχρονων προκλήσεων ασφαλείας στην Ανατολική Μεσόγειο και το Αιγαίο. Η απόφαση για την αγορά τριών φρεγατών κλάσης “Κίμων” από τη Γαλλία, φέρνει μεν προηγμένες τεχνολογικές δυνατότητες και αυξημένη ισχύ πυρός, αλλά πέρα από αυτό το πρόγραμμα -που έχει ανακοινωθεί πως θα πάει σε απόκτηση ακόμη ενός σκάφους- δεν φαίνεται να υπάρχει στο άμεσο μέλλον σχέδιο για αγορά επιπλέον μεγάλων πλοίων.

Εξαίρεση αποτελεί το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων φρεγατών κλάσης ΜΕΚΟ200ΗΝ, το οποίο, όμως έχει βαλτώσει, ενώ όταν “ξεκολλήσει” θα κυμανθεί σε χαμηλό πόσο επένδυσης, που δεν θα επιτρέψει την μεγιστοποίηση των δυνατοτήτων αυτών των αξιόπιστων σκαφών.

Βέβαια υπάρχει και η συζήτηση για την προμήθεια φρεγατών κλάσης Constellation από τις Ηνωμένες Πολιτείες, μάλιστα σε μια “ελληνοποιημένη” παραλλαγή τους και με τοπική ναυπήγηση, κάπου από τις αρχές της επόμενης δεκαετίας. Τα πλοία αυτά, που βασίζονται σε παραλλαγή του σχεδίου των γαλλοϊταλικών φρεγατών FREMM, έχουν ήδη πρόγραμμα ναυπήγησης σε εξέλιξη για το Αμερικανικό Ναυτικό, και αρκετές παραγγελίες από αυτό, έστω και με τις γνωστές καθυστερήσεις. Ωστόσο, το κόστος του προγράμματος δεν έχει ακόμα αποκρυσταλλωθεί, ενώ η ελληνική υλοποίηση τέτοιου σχεδίου απαιτεί μακροχρόνιο σχεδιασμό και διεθνείς συνεργασίες, που δεν είναι πάντα εύκολο να επιτευχθούν.

Η γαλλική φρεγάτα κλάσης FREMM, “Loraine”, αντιαεροπορικής κατεύθυνσης

Εδώ προκύπτει η ευκαιρία να εξετάσουμε μια εναλλακτική λύση που θα μπορούσε να δώσει στο Πολεμικό Ναυτικό την ισχύ που χρειάζεται και πιο σύντομα. Να θυμίσουμε πως η Γαλλία, μέσω του ναυπηγείου της Naval Group, έχει σταματήσει την παραγωγή των φρεγατών FREMM-FR, δηλαδή της δικής τους εκδοχής των γνωστών πολεμικών Frégate Européenne Multi-Mission, τα οποία πλέον κατασκευάζονται μόνο από την Ιταλία, ως κλάση Bergamini, με διαφορετικά υποσυστήματα. Τα σχέδια των FREMM-FR, ωστόσο, παραμένουν ένα πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο, και η Ελλάδα θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί αυτή την κατάσταση προτείνοντας μια καινοτόμο συμφωνία.

Συγκεκριμένα, το ΠΝ θα μπορούσε να διαπραγματευτεί με τη Naval Group την παραχώρηση των σχεδίων, ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή τους στην Ελλάδα, με προσαρμογές που θα τις καθιστούν ιδανικές για τις δικές μας ανάγκες.

Η πρόταση αυτή δεν είναι απλώς μια θεωρητική άσκηση, αλλά μια πρακτική λύση που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της υπάρχουσας τεχνολογίας με τη στρατηγική ενίσχυση του ελληνικού στόλου. Και βέβαια μπορεί να συνδυάσει μια ιστορική προτίμηση του Πολεμικού Ναυτικού στα σκάφη FREMM, τα οποία συζητάγαμε για αγορά από τις αρχές του… αιώνα!

Πως θα μπορούσε να είναι μια “ελληνική” FREMM; Με το γαλλικό κύτος των 6.700 τόνων, αλλά με προσθήκη του ραντάρ Sea Fire των FDI, μια επιλογή υψηλών δυνατοτήτων, για παρακολούθηση στόχων σε μεγάλες αποστάσεις. Και αρκετά από τα νέα ηλεκτρονικά υποσυστήματα που έχει η κλάση “Κίμων”, ώστε να υπάρχει σημαντική ομοιοτυπία. Η πρόταση αυτή θυμίζει μάλιστα εκείνη που είχε γίνει κάποτε στον Καναδά, όταν η Naval Group είχε προτείνει μια παραλλαγή της FREMM, με ραντάρ AESA σταθερών πάνελ, διπλό εκτοξευτή RAM κ.α.!

Στο ερώτημα γιατί το Πολεμικό Ναυτικό να προτιμήσει μια τέτοια λύση, αντί να επενδύσει σε περισσότερες FDI, η απάντηση είναι η εξής: Οι FREMM με το μεγαλύτερο και ικανότερο κύτος τους, τη μεγάλη ισχύ μηχανών που συνδυάζουν ντίζελ και αεριοστρόβιλο, την σαφώς μεγαλύτερη ικανότητα μεταφοράς όπλων, την ικανότητα παραμονής για περισσότερο διάστημα σε αποστολή σε ανοιχτές θάλασσες, το μεγαλύτερο πλήρωμα που επιτρέπει την καλύτερη επάνδρωση σε περιόδους κρίσης, είναι το “προτιμότερο” σκάφος για τις ελληνικές ανάγκες προβολής ισχύος και μάχης στην Ανατολική Μεσόγειο. Και για αυτό το ήθελε το Πολεμικό Ναυτικό μας.

Οι “ελληνικές” FREMM φυσικά θα φέρουν 32 πυραύλους Aster 30 για την αεράμυνα τους, και περισσότερους με κάποιες αλλαγές στην σχεδίαση, ενώ λόγω χώρων μπορούν να ενσωματώσουν άνετα και μέσου βεληνεκούς MICA NG, αλλά και πυραύλους κρουζ SCALP Naval. Σε ένα πολύ πιο ολοκληρωμένο πακέτο όπλων, χωρίς τους συμβιβασμούς που ήδη βλέπουμε να γίνονται στις FDI HN. Όπου π.χ. για να ενσωματωθούν 8 SCALP Naval, πρέπει να αφαιρεθούν αντίστοιχοι Aster 30. Επίσης οι FREMM ήδη διαθέτουν ένα ισχυρό ανθυποβρυχιακό σετ αισθητήρων και όπλων, με σόναρ CAPTAS της Τhales και τορπίλες MU-90 (και εδώ ομοιοτυπία με τις FDI), ενώ αν χρειαστεί μπορεί να φέρουν και 2 οργανικά ελικόπτερα, άρα να πολλαπλασιάσουν τη δυνατότητα τους ως “κυνηγοί υποβρυχίων”.

Στο θέμα του κόστους τώρα: Αν και οι FREMM-FR είναι μεγαλύτερες και πιο ικανές από τις FDI και σαφώς η τιμή τους δεν θα είναι μικρή, η χρήση των ίδιων υποσυστημάτων με τις “Κίμων” θα προσφέρει οικονομία κλίμακας, και μετέπειτα συντήρησης. Επίσης η χρηματοδότηση του προγράμματος θα μπορούσε να καλυφθεί μέσω των σχεδιαζόμενων νέων ευρωπαϊκών κονδυλίων για την άμυνα, τα οποία προωθούν τη συνεργασία μεταξύ των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την ανάπτυξη κοινών αμυντικών δυνατοτήτων. Εδώ να πούμε πως το αρχικό πρόγραμμα FREMM ήταν ένα τέτοιο κοινής ανάπτυξης και το είχε διαχειριστεί ο οργανισμός OCCAR, μια πρωτοβουλία αμυντικής συνεργασίας 6 χωρών της Ευρώπης (Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Βρετανία, Ισπανία, Βέλγιο).

Γαλλικές FREMM: Τι αναβαθμίσεις θα πάρουν μετά τη δράση τους στην Ερυθρά Θάλασσα

Έτσι η Ελλάδα, ως μέλος της ΕΕ, έχει τη δυνατότητα να διεκδικήσει μερίδιο από αυτά τα κονδύλια, ιδιαίτερα αν παρουσιάσει το αίτημα της, ως μια πρωτοβουλία που ενισχύει τη ναυτική ασφάλεια στη Μεσόγειο. Η Γαλλία, από την πλευρά της, θα διατηρεί την ενεργή γραμμή παραγωγής για τις FDI, ενώ η Ελλάδα θα αναλάβει την παραγωγή των FREMM με γαλλικά υποσυστήματα, προς αμοιβαίο όφελος.

Η κατασκευή των FREMM-FR σε ελληνικά ναυπηγεία θα έχει και πρόσθετα οφέλη. Πέρα από την ενίσχυση της εγχώριας οικονομίας και τη δημιουργία θέσεων εργασίας, η Ελλάδα…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

57 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
57 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Houdini

Ειλικρινά, δεν υπάρχει αυτή η κατάσταση. Που είναι το ΠΝ; Η κυβέρνηση ( ο Θεός να τη κάνει) κοιμάται τον ύπνο του δικαίου. Ευτυχώς παναγία μου που δεν έχουν κάνει ακόμα κατι σοβαρότερο απο το συμβάν με τον εμβολισμό. Φανταστείτε να γίνει καμιά κατάρριψη εις βάρος μας..να δώ πως θα αντιδράσουν στη Βουλή.

AIRMAN

Οι βολτες γυρω από τα ελληνικα νησια είναι για τζαμπα μαγκες, ας απλωσουν χερι και θα δουν ποσο καυτη είναι η κολαση (λεο2 χελλ—Αγια Σοφια 200 κλμ μια γκαζια δρομος)

AegeanHawk

Μέρος των κινήσεων αποκλιμάκωσης….?
(Καυστικό χιούμορ)

Παναγιωτης

ελάτε τώρα περιμένατε αντίδραση ; η μόνη αντίδραση που εχουμε χρονιά τώρα ειναι αδράνεια

Nikolas K

Μαλλον επιζητουν το ατυχημα. Ε, αφου το θελουν, ας τους δωσουμε επιτελους ενα καλο ατυχημα με καμια τορπιλλη υποβρυχιου !Θα πουμε οτι ηταν ξεχασμενη απο τον β`ππ ναρκη!

Dimitris

Τόσα χρονια αφήνουμε αναπάντητες τις προκλήσεις που γινονται εναντίον μας. Γιατί να μην συνεχίσουν να τις πραγματοποιούν; Όσο η πολιτική ηγεσία (Όχι Μόνο Αυτή, ολες) πιστεύει οτι θα μας σώζουν πάντα οι ΗΠΑ και η ΕΕ ειμαστε αξιοι της ιστορικής μας μοίρας. Όπως το ακροτελευτιο αρθρο του συνταγματος (το οποιο δεν αναθεωρειται ευτυχως) λεει οτι μοναδικος υπερασπιστης της δημοκρατιας ειναι ο ελληνικος λαος, και οπως η σοφοτερη κουβεντα που έχει ακουστεί στη Βουλή είναι ότι η Ελλάδα ανοίκει στους Έλληνες, ετσι και εμείς θα πρέπει να χαράξουμε την αντίδραση μας ανεξάρτητα από το ξένο παράγοντα. Με άλλα λόγια ότι έχει κάνει και η Τουρκία αλλά με το πλέον χείριστο τρόπο. Μόνο τοτε θα δει η Τουρκια ότι έκανε πολύ μεγάλο λάθος να τα βάλει με σκύλο χωρίς λουρί.

Παυλος

Η φρεγατα επρεπε να ειναι ηδη στον πατο μαζι με ολο τον Τουρκικο στολο.
Το πολιτικο μας συστημα διαχρονικα ειναι ανικανο να διαχειριστει εθνικα θεματα.
Ειναι ανικανο να διαχειριστει θεματα οικονομιας, ειναι ανικανο να διαχειριστει θεματα αμυνας.
Ειναι ομως ικανο να κανει δημοσιες σχεσεις, να ανεβαινει στις εξεδρες των επισημων και να πετα περιστερια στον ουρανο, να υπογραφει μνημονια, να μοιραζει κοινωνικο μερισμα και να χαμογελα στο φακο. Σε αυτα εχει ταλεντο.
Η απαντηση στους Τουρκους επρεπε ηδη να εχει δοθει οταν ‘λεφτα υπηρχαν’ αλλα και τωρα ακομη δεν ειναι αργα, διοτι αν δεν δοθει, επονται καιχειροτερα.

Φίλιππος

Και καλά τα Ίμια…αυτά τα χάσαμε χρόνια τώρα. Θα δώσουμε και τις Οινούσες τώρα ; Μέχρι που θα φτάσει αυτό το πράγμα ; Τι περιμένουμε να αλλάξει απο απέναντι ; Μέχρι στιγμής και με τα στοιχεία που έχουμε, το κόμμα του Ερντογάν δείχνει να είναι το πιο μετριοπαθές σε σχέση με τα κόμματα της αντιπολίτευσης !
Προφανώς και το ρητό “μπόρα είναι και θα περάσει” δεν είναι δόκιμο στην περίπτωσή μας! Οι Τούρκοι προκαλούν χρόνια, απο τότε που ήταν δέσμιοι των Αμερικανών, που είχαν μια Συρία ενωμένη στα νώτα τους, που είχαν μια οικονομία στα μαύρα χάλια (πολύ πιο χάλια απο ότι είναι τώρα – αν είναι) και που δεν είχαν το ποιοτικό πλεονέκτημα ούτε την υπεροπλία που κατέχουν σήμερα.
Οι Τούρκοι είναι πλέον απηλαγμένοι απο κάθε τυπικό ή ηθικό φραγμό που μπορεί να τους κρατούσε μακριά απο τις εντάσεις με την Ελλάδα (βλεπε είσοδος στην ΕΕ κλπ).
Γνωρίζουμε όλοι ότι έχουν τα καλά χαρτιά στην παρτίδα και εμείς προσποιούμαστε ότι μπλοφάρουν.
Κάτι πρέπει να αλλάξει ΤΩΡΑ! Είναι πλέον πολύ αργά! Ας σώσουμε τουλάχιστον ότι μπορούμε…ας σώσουμε τουλάχιστον την αξιοπρέπειά μας! Ως πότε πια οι μπάτσες ;

ivychris

“…Σύμφωνα με τον έμπειρο AegeanHawk, αυτό είναι κάτι που δεν έχει ξαναγίνει…”
Τα μάτια του έμπειρου AegeanHawk έχουν να δουν πολλά περισσότερα που δεν έχουν ξαναγίνει…
Τι είδους αντίδραση περιμένατε ?
Εξάλλου η θάλασσα δεν έχει σύνορα…
Μόνο στον αέρα κάνουμε εμπλοκές & αναχαιτίσεις. Στη θάλασσα δεν κάνει.
Η λαϊκίστικη πατριδοκαπηλία δούλεψε μπούμερανγκ και τώρα τεστάρουν πόση πίεση μπορεί να αντέξει το …υποκείμενο…

ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Δεν φτασαμε ακομη στον πατο;
Εκει που θ επρεπε να ταν οι Μογγολοι.

JG

Αν δείτε αγαπητοί βίντεο, δύο τον αριθμό, που έχω δει εγώ με περιστατικά στα Ιμια, 2017, και στο Φαρμακονησι, 2014 περίπου, θα φάτε το πληκτρολόγιο.

Nikolas K

Η ταπεινωση μας εχει πιασει πατο. Ξαναλεω οτι η ταπεινωση μας εχει πιασει πατο. Και γενικα θεωρουμαι ηπιων τονων ανθρωπος

eandas

Τζάμπα μάγκες όπως πάντα…..
Το Π.Ν. τι θα θέλατε να κάνει δηλαδή….προσπαθώ να καταλάβω με το φτωχό μου το μυαλό!!!!
Αν θέλετε φωτογραφίες ή βίντεο ακόμα…έχω μια ΤΠΚ δική μας στα 50μ από δικό τους παρατηρητήριο-φυλάκιο με κάτι δικά μας ναυτάκια να έχουν βγάλει τα καλάμια τους και να ψαρεύουν για καμιά ωρίτσα….
Επίσης άλλο ένα, με σκάφος του λιμενικού μας κατά τις 3 τα ξημερώματα να τους έχει τον προβολέα πάνω τους μέχρι να ξυπνήσει η ακτοφυλακή τους από το Κουσάντασι και έρθει….
Υ.Γ. Μην πέφτετε στην παγίδα τους…..

DEAD KENNEDYS

Οι τουρκοι ισχυριζονται οτι οι Οινουσσες (που απελευθερωθηκαν το 1912) ειναι τουρκικο εδαφος και ανηκουν στην επαρχια Σμυρνης.
4 φορες εχει κανει διακοπες εκει ο τουρκος πρωθυπουργος Γιλντιριμ…

Γιάννης Παυλίδης

Εσείς που σκάσατε με το πολιτικό μας σύστημα (λες και οι Τουρκοι θα μαζευτούνε με μια πολιτική απόφαση) να μας πείτε τι θέλετε: έναν Μεταξά?έναν Παπαδόπουλο?έναν Χίτλερ?

bc59

Μια παρατήρηση προς τους πολεμοχαρείς και τον Aegean Hawk που βγάζει καλές φωτο αλλά δεν ξέρει το διεθνές δίκαιο. Η συγκεκριμένη περίπτωση είναι αβλαβής διέλευση και δεν πρόκειται για παραβίαση. Οποιοδήποτε πολεμικό πλοίο μπορεί να περάσει μέσα από τα χωρικά μας ύδατα, χωρίς άδεια και κάνει μια απλή διέλευση. Δεν πρόκειται για παραβίαση απλώς βέβαια να τηρούνται κάποιοι κανόνες, όπως να μην είναι επανδρωμένα τα πυροβόλα και να μην κάνει περίεργες αλλαγές πορείας.
Οπως πολλές φορές με τις λεγόμενες παραβιάσεις στον αέρα. Οσες φορές επισκέφτηκα την Κω, το αεροπλάνο έκανε μια τεράστια στροφή και περνούσε ολοκληρωτικά πάνω από τουρκικό έδαφος. Κάναμε τότε παραβίαση; Επρεπε οι τούρκοι να μας καταρίψουν;

dimitrisx

Και σ’ανώτερα , από ευβο’ι’κό μεριά μόνο να μας πουν τι ώρα για να ανοίξουμε τη γέφυρα ,αβλαβή διέλευση βεβαίος βεβαίος!!!

Γιάννης Κ

Εγώ ξέρω ότι όσο τον χαϊδεύεις τόσο σηκώνετε ……….σε οργανωμένα κράτοι βλέπε Ισραήλ μαγκιά δεν θα είχε !!!θα είχε σοκ και δέος και στον αέρα και στη θάλασσα …επίσης θα επρεπε να έχουμε στήσει μόνοι μας ένα επεισόδιο προς όφελος μας….στον αέρα η στη θάλασσα….αλλά αυτά για τα οργανωμένα κρατοι όχι για τα κρατοι χαβαλέ

spyros_sub

Nόμος 2321/95 άρθρο 38, Πλους Διελεύσεως (Transit Passage) . O νόμος είναι η κύρωση της UNCLOS και περιέχει όλο το κείμενο της σύμβασης στα αγγλικά και τα ελληνικά. Είναι διαθέσιμος σε pdf μ ένα απλό search στο google.

kostaskladianos

Λοιπόν, λόγω ”επαγγελματικών υποχρεώσεων” ήμουν έκτος, τώρα, μερικά πράγματα για το θέατρο των Ιμίων, γιατί περί θεάτρου πρόκειται.
Α. Η επίδειξη σημαίας στις νήσους και όχι βραχονησίδες (αν κάνουμε χρήση του δεύτερου υποβαθμίζουμε την γεωπολιτική σημασία των νήσων) έχει ως αποτέλεσμα, πολλές φορές, να βλέπουμε μια επανάληψη του ”πολέμου του μπακαλιάρου” μεταξύ Βρετανίας και Ισλανδίας.
Β. Επανειλημμένα έχω τονίσει, ότι ο Τούρκος, είναι ανίκανος για οποιαδήποτε επιθετική πράξη κατά της Ελλάδος.
Γ, Σε συνεχεία λοιπόν του Β, δεν υπήρξε καμία πρόθεση εμβολισμού του ΠΑΘ ”Γαύδος” γιατι ακριβώς οι Τούρκοι είναι θρασύδειλοι και δεν θα ήθελαν δυναμική ελληνική απάντηση, θέλουν ΜΟΝΟ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ, έτσι το Λ.Σ. δικαιώνεται, εν αντιθέσει των λαικιστών τύπου Live News και κυρίου Ευαγγελατου, που μιλούσαν για ”νεκρούς” και άλλες βλακείες.
Δ, Ο Τούρκος, στα πλαίσια του τσαμπουκά που κάνουν και οι δυο πλευρές, δεν είχε καμιά πρόθεση εμβολισμού (και λόγω συνεπειών), όπως είχα καταλάβει, ήδη από την επομένη, όταν είδα από κοντά το πλοίο και είδαμε στα βίντεο, που άρον άρον, κατεβήκαν από το διαδίκτυο.
Ε. Ο Έλληνας κυβερνήτης δεν ψάρωσε στους ελιγμούς (και όχι απόπειρα εμβολισμού) όπως σωστά ανέφερε ο εκπρόσωπος τύπου του ΛΣ, που δεν έτυχε σεβασμού από τα λαϊκίστικα μέσα, αλλά στην συνεχεία ήταν αργά όταν επιχείρησαν και οι δυο να αποφύγουν την σύγκρουση, με επίσης λάθος του Τούρκου ότι βγαίνει από αριστερά!!!!!!
Ζ. Στην ουσία το Λ.Σ. είχε νίκη στα Ίμια αφού και εμβολισμός δεν επιχειρήθηκε και μετέπειτα άλλο ΠΑΘ ( μάλλον τύπου Saar, η και το ίδιο το ”Γάυδος”) εξεδίωξε την τουρκική ακταιωρό – κορβέτα.
Τέλος, να επαναλάβω, ότι πρόκειται καθαρά περί ατυχήματος σε ένα πόλεμο επίδειξης σημαίας, τα Ίμια ήταν, είναι και θα είναι Ελληνικά, έχουν σημαντική γεωπολιτική δυναμική και οποιαδήποτε τουρκική επίθεση, που ποτέ δεν θα γίνει γιατί η Ελλάς είναι ισχυρή, θα στεφθεί με αποτυχία.

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Εκσυγχρονισμός Mirage 2000-5Mk2 της ΠΑ με στοιχεία του προτύπου κρούσης Mirage 2000D-RMV

Η πρόσφατη ολοκλήρωση της αναβάθμισης των μαχητικών Mirage 2000D από την Γαλλική Αεροπορία (Armée de l'Air et de l'Espace) αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο καθώς...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

1920px-Nave_Bergamini_2.jpg

ΕΚΤΑΚΤΟ: 2 Bergamini επίσημα για το Πολεμικό Ναυτικό

46
Στον Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών (ΜΠΑΕ) που έχει καταρτιστεί περιλαμβάνεται πρόγραμμα προμήθειας δύο φρεγατών FREMM (Bergamini) για το Πολεμικό Ναυτικό, όπως σημειώνουν πηγές του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1/13 Απριλίου 1824: Η δίκη του Καραϊσκάκη, του...

6
Ξεκινά στο Αιτωλικό Αιτωλοακαρνανίας η δίκη του Γεώργιου Καραϊσκάκη με την κατηγορία της προδοσίας. Κατήγορος του δεν ήταν άλλος από τον πρόεδρο του Βουλευτικού,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Χούθι: ανακοινώνουν τον θάνατο πέντε ανθρώπων από αμερικανικά πλήγματα δυτικά της Σαναά

Οι Χούθι της Υεμένης δήλωσαν την Κυριακή ότι αμερικανικά αεροπορικά πλήγματα προκάλεσαν τον "θάνατο πέντε ανθρώπων και τον τραυματισμό δεκατριών" στην περιοχή Μπάνι Ματάρ,...

Ισημερινός-Προεδρικές εκλογές: Ο Ντ. Νομπόα ανακηρύσσεται νικητής, η αντίπαλός του Λουΐσα Γκονσάλες αμφισβητεί το αποτέλεσμα

Ο απερχόμενος πρόεδρος Ντανιέλ Νομπόα ανακηρύχθηκε από την εφορευτική επιτροπή νικητής του δεύτερου γύρου των προεδρικών εκλογών ο οποίος διεξήχθη χθες Κυριακή στον Ισημερινό,...

Σουδάν: 56 νεκροί μέσα σε 48 ώρες σ’ επιθέσεις αποδιδόμενες στους παραστρατιωτικούς στο Νταρφούρ

Τουλάχιστον 56 άμαχοι σκοτώθηκαν μέσα σε δυο ημέρες κατά τη διάρκεια επιθέσεων αποδιδόμενων στους παραστρατιωτικούς σε πόλη του Νταρφούρ που ανακατέλαβαν από τον στρατό,...