22.8 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟTHINK OUT OF THE BOXThinkOutOfTheBox: Μήπως τελικά θα είχαν θέση μερικά A-10C στην ΠΑ; Σαν truck...

ThinkOutOfTheBox: Μήπως τελικά θα είχαν θέση μερικά A-10C στην ΠΑ; Σαν truck bomb!

- Advertisement -

 

Maj Eric Hickernell from the 40th Flight Test Squadron flies an A-10C Thunderbolt II with small-diameter bombs during a test near Eglin Air Force Base, Fla, Feb 9, 2022. The 96th Test Wing executes developmental tests of the A-10C and improves its capability of carrying precision-guided munitions and unguided munitions. (U.S. Air Force photo by Tech. Sgt. John Raven)

Η αμερικανική Αεροπορία εξέδωσε RfP για αντικατάσταση πτερύγων αεροσκαφών A-10

Τον περασμένο μήνα, η USAF έκανε δοκιμές άφεσης Small Diameter Bombs από αεροσκάφος A-10C. Οι κατευθυνόμενες SBD είναι μια νέα προσθήκη στο παλαίμαχο μαχητικό εγγύς αεροπορικής υποστήριξης και του προσδίδουν νέες σημαντικές δυνατότητες πληγμάτων από μεγάλες αποστάσεις, σε πολλούς και διαφορετικούς στόχους.

A-10 Thunderbolt II – Ο «μπαρουτοκαπνισμένος» βετεράνος που γύρισε από τη Συρία

Θα θυμούνται όλοι οι φίλοι μας, τις αναφορές, τα βίντεο αλλά και τις δορυφορικές φωτογραφίες από το τεράστιο ρωσικό κομβόι που πλησίαζε, ή προσπαθούσε να πλησιάσει, το Κίεβο από ανατολικά. Αν το θυμόμαστε εμείς, σκεφτείτε τους πιλότους των Α-10, τι θα σκέπτονταν όλες εκείνες τις μέρες! Η “δουλειά” που θα μπορούσε να είχαν κάνει ελάχιστα Α-10 εναντίον εκείνης της ακίνητης, ουσιαστικά απροστάτευτης φάλαγγας, θα έφτανε στα επίπεδα σφαγής.

Maj Eric Hickernell from the 40th Flight Test Squadron flies an A-10C Thunderbolt II with Small-Diameter Bombs during a test near Eglin Air Force Base, Fla, Feb 9, 2022. The 96th Test Wing executes developmental tests of the A-10C, and improves its capability of carrying precision-guided munitions and unguided munitions. (U.S. Air Force Photo by Tech. Sgt. John Raven)

Βέβαια, το Α-10 δεν είναι μόνο το 30άρι πυροβόλο, είναι όλο το “πακέτο”, και φυσικά τα όπλα, το τεράστιο φορτίο τους που μεταφέρει. Την εποχή του Ψυχρού Πολέμου, τα Α-10Α θα πετούσαν στο Fulda Gap οπλισμένα με 6 AGM-65A/B Maverick, 1 ατρακτίδιο AN/ALQ-131, 2 AIM-9L, και πλήρες το πυροβόλο. Σήμερα, οι εποχές έχουν αλλάξει. Οι AGM-65A/B είναι πλέον στο… μουσείο, το AN/ALQ-131 ίσως να επιβιώνει σε κάποια αποθήκη, αλλά το Α-10 παραμένει Α-10. Κι έχει πολλά νέα όπλα! Ή δεν έχει;

CAS μέσα από την κάμερα πυροβόλου A-10 στο Αφγανιστάν

Η εξέλιξη όμως της τεχνολογίας έφερε τελικά στο A-10 ένα όπλο που εξοπλίζει σχεδόν όλα τα σύγχρονα αεροσκάφη της Δύσης, με βασικότερο το F-35! Μιλάμε για την Small Diameter Bomb GBU-39, αλλά και την GBU-53 ή αλλιώς, Small Diameter Bomb II.

Maj Eric Hickernell from the 40th Flight Test Squadron flies an A-10C Thunderbolt II with Small-Diameter Bombs during a test near Eglin Air Force Base, Fla, Feb 9, 2022. The 96th Test Wing executes developmental tests of the A-10C, and improves its capability of carrying precision guided munitions and unguided munitions. (U.S. Air Force Photo by Tech. Sgt. John Raven)

A-10 ‘Hawg’ landing: Αναγκαστική προσγείωση για παράσημο

H SBD έχει φτιαχτεί με τις εξής προδιαγραφές:

  1. Μικρές παράπλευρες απώλειες στην κρούση ακριβείας. Δηλαδή, μια GBU-12 των 2.000 λιβρών μπορεί να έπεφτε με ακρίβεια στο κέντρο μιας πλατείας καταστρέφοντας εκεί ένα Α/Α σύστημα, αλλά το ωστικό κύμα της έκρηξης θα κατέστρεφε τα πάντα γύρω από την πλατεία. Η SBD καταστρέφει το στόχο, και αποφεύγει τις παράπλευρες απώλειες.
  2. Μικρό βάρος, οπότε μπορεί να μεταφερθεί σε μεγάλους αριθμούς από το αεροσκάφος-φορέα. Με αυτόν τον τρόπο πλήττονται περισσότεροι στόχοι σε μια έξοδο.
  3. Έχει σχετικά χαμηλό κόστος, και μεγάλη ακρίβεια
  4. Μπορεί να καλύψει ανεμοπορώντας μεγάλες αποστάσεις, έχοντας δυνατότητες stand-off.
Maj Eric Hickernell from the 40th Flight Test Squadron flies an A-10C Thunderbolt II with Small-Diameter Bombs during a test near Eglin Air Force Base, Fla, Feb 9, 2022. The 96th Test Wing executes developmental tests of the A-10C, and improves its capability of carrying precision-guided munitions and unguided munitions. (U.S. Air Force Photo by Tech. Sgt. John Raven)

To A-10 είναι καλύτερο από το F-35!

Με την SBD II, η USAF και το USN μπορούν πλέον να εμπλέκουν και κινούμενους στόχους, καθώς η νεότερη GBU-53/B StormBreaker έχει ενεργό αισθητήρα,που μπορεί να χτυπά ακόμη και άρματα μάχης ή οχήματα εν κινήσει. Μπορεί να ακούγεται απλό αλλά δεν είναι, καθώς η StormBreaker έχει αισθητήρα που συνδυάζει μιλλιμετρικό ραντάρ, ανιχνευτή υπερύθρων, αισθητήρα εικόνας αλλά και κατεύθυνση laser (αν χρειαστεί). Μιλάμε για ένα εξαιρετικά προηγμένο όπλο, που όμως μπορεί να καταστρέψει ένα πανάκριβο άρμα μάχης με δολοφονική ακρίβεια.

Maj Eric Hickernell from the 40th Flight Test Squadron flies an A-10C Thunderbolt II with Small-Diameter Bombs during a test near Eglin Air Force Base, Fla, Feb 9, 2022. The 96th Test Wing executes developmental tests of the A-10C, and improves its capability of carrying precision guided munitions and unguided munitions. (U.S. Air Force Photo by Tech. Sgt. John Raven)

Όταν το P-51 Mustang “Enforcer” κόντεψε να “φάει” το A-10 Warthog

Αυτό ακριβώς δοκίμασε πριν λίγες μέρες η USAF πάνω σε ένα A-10C. Το αεροσκάφος στη θέση των παλαίμαχων AGM-64A/B θα φέρει τις SBD, και θα προκαλεί χάος στις εχθρικές θέσεις. Το θέμα είναι πως η SBD, αν εκτοξευτεί από ψηλά, μπορεί να κάνει ακόμη και 100 χιλιόμετρα πριν φτάσει στο στόχο της, άρα είναι το ιδανικό stand-off όπλο, για στόχους επιπέδου φάλαγγας που κατευθύνεται στο Κίεβο.

Maj Eric Hickernell from the 40th Flight Test Squadron flies an A-10C Thunderbolt II with Small-Diameter Bombs during a test near Eglin Air Force Base, Fla, Feb 9, 2022. The 96th Test Wing executes developmental tests of the A-10C, and improves its capability of carrying precision guided munitions and unguided munitions. (U.S. Air Force Photo by Tech. Sgt. John Raven)

Η USAF θέλει να αποσύρει άμεσα δεκάδες A-10, F-15C/D, F-16C/D, KC-135, KC-10, C-130, E-8 JSTARS και RQ-4

Απλά τώρα, τα Α-10 αντί για μόλις 6 AGM-65 Maverick μπορούν να φέρουν 12 ή 18 SBD, τότε θα τις εξαπολύσουν από μεγάλη απόσταση, καταστρέφοντας (έχοντας στοχοποίηση από άλλα μέσα βέβαια, κατά προτίμηση UAVs) τα εχθρικά αντιαεροπορικά συστήματα, τα οχήματα διοίκησης και τα οχήματα στην αρχή και στο τέλος της φάλαγγας (προκειμένου να εγκλωβιστεί ο εχθρός), και μετά, θα πλησιάσουν για το… brrrrrrrt.

Maj Eric Hickernell from the 40th Flight Test Squadron flies an A-10C Thunderbolt II with Small-Diameter Bombs during a test near Eglin Air Force Base, Fla, Feb 9, 2022. The 96th Test Wing executes developmental tests of the A-10C, and improves its capability of carrying precision guided munitions and unguided munitions. (U.S. Air Force Photo by Tech. Sgt. John Raven)

Φυσικά SBD μπορούν να φέρουν πολλά αεροσκάφη, ανάμεσα στα οποία και τα ελληνικά F-16V. Αλλά τα τελευταία τα θέλουμε να εκτελούν εθιμοτυπικές επισκέψεις στην εχθρική ενδοχώρα, μεταφέροντας και εκτοξεύοντας SPICE και Rampage. Αλλά εμείς μπορούμε να φανταστούμε ένα μικρό αριθμό Α-10, που μπορεί κάλλιστα να εδρεύει στη Μίκρα, και να μετασταθμεύει οπουδήποτε κοντά στο μέτωπο του Έβρου.

A-10 Warthog: USAF “Δεν τα θέλουμε” – Επιτροπή Γερουσίας “Θα τα κρατήσετε”

Στον τελευταίο αμυντικό προϋπολογισμό των ΗΠΑ, προβλέπεται η απόσυρση -πάλι- 21 Α-10C. Βέβαια το πιθανότερο είναι το Κονγκρέσο να το αρνηθεί, όπως πεισματικά το κάνει εδώ και δεκαετίες, αλλά εδώ έχουμε κάτι διαφορετικό. Η Ελλάδα μπορεί να ζητήσει την παραχώρηση αυτών των 21 Α-10, σαν μέρος της ενίσχυσης της ανατολικής πτέρυγας του ΝΑΤΟ.

Αξίζει η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία να εξετάσει τα A-10 Thunderbolt II εάν αποσυρθούν;

Κάποιος θα πει “μα καλά, εσείς θέλατε να αποσύρουμε τα ωραία μας Mirageακια 2000-5 προκειμένου να πάρουμε τα F-35, τώρα ζητάτε έξτρα να πάρουμε Α-10”; Τα Α-10 είναι μια τελείως διαφορετική περίπτωση, καθώς τα ελάχιστα αεροσκάφη που πετούν, θα μπορούν να είναι κάτω από την ομπρέλα συντήρησης της USAF. Επίσης, το αεροσκάφος είναι απλό στη συντήρηση, ενώ οι “σπάνιοι” κινητήρες του, οι TF-34, είναι σπάνιοι μόνο σε στρατιωτικές εφαρμογές, αλλά πανταχού παρόντες στην Πολιτική Αερπορία. Συνεπώς, τα αεροσκάφη είναι εύκολο να συντηρηθούν ακόμη κι από ιδιωτικές εταιρείες.

Βίντεο: A-10 Thunderbolt, τα “μέσα” και τα “έξω” του αγριόχοιρου

Βέβαια, όλη η ιδέα βασίζεται στο να πούμε στις ΗΠΑ, πως 21 Α-10C θα βρίσκονται κοντά στην ανατολική πτέρυγα του ΝΑΤΟ, και φυσικά και θα τα στέλνουμε σε ασκήσεις στην Ανατολική Ευρώπη. Δεν θέλουν κόπο μερικά πράγματα, θέλουν τρόπο. Αλλά και μόνο η ιδέα του brrrrrrt σε ελληνικά χέρια, φαίνεται ενδιαφέρουσα!

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

63 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
63 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΑΒ: Μπορεί να αναγεννηθεί μέσω ιδιωτικοποίησης και συμμετοχής στην παραγωγή των F-35;

Του Γιώργου Αντωναρά, Αεροναυπηγού Μηχανικού, πρώην διευθυντή Εκτιμήσεων, Συμβάσεων & Διοίκησης Προγραμμάτων της ΕΑΒ (1978-1997)Σήμερα, μετά από 47 χρόνια λειτουργίας, η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Απριλίου 1607: Ναυμαχία του Γιβραλτάρ, οι Ολλανδοί...

0
Ο Ογδοηκονταετής πόλεμος, γνωστός κι ως πόλεμος της Ολλανδικής ανεξαρτησίας, αποτέλεσε μια μακρά και δύσκολη σύρραξη που ξεκίνησε το 1566 και έληξε με τη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Αντιραντάρ πύραυλοι AARGM-ER και για την Ολλανδία έναντι 700 εκατομμυρίων δολαρίων

Δεύτερη έγκριση για αγορά προηγμένων πυραύλων κατά ραντάρ AARGM-ER μέσα στην ίδια μέρα ανακοίνωσε το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ, με την Ολλανδία να παίρνει...

12 ελικόπτερα UH-60M Black Hawk παίρνει η Βραζιλία

Ο Στρατός της Βραζιλίας προχωρά στην προμήθεια 12 μεταχειρισμένων Sikorsky UH-60M Black Hawk προκειμένου να αντικαταστήσει 8 HM-3 Cougar και 4 HM-2 Black Hawk.Τα...

Κίεβο: Συνάντηση Ζελένσκι με τον Βρετανό υπουργό Οικονομικών

Ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι δήλωσε σήμερα ότι συναντήθηκε στο Κίεβο με τον Βρετανό υπουργό Οικονομικών Τζέρεμι Χαντ και έκανε έκκληση για αυστηροποίηση των...