12.4 C
Athens
Κυριακή, 17 Νοεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟTHINK OUT OF THE BOXThinkOutOfTheBox: Εκσυγχρονισμός 4 φρεγατών Kortenaer με πυραύλους ESSM, 2 OtoMelara & 2...

ThinkOutOfTheBox: Εκσυγχρονισμός 4 φρεγατών Kortenaer με πυραύλους ESSM, 2 OtoMelara & 2 Phalanx

- Advertisement -

 

An evolved sea sparrow missile (ESSM) launches from one of USS Gerald R. Ford’s (CVN 78) weapons sponsons during combat systems ship qualification trials (CSSQT), April 16, 2021. CSSQT is a Naval Sea Systems Command requirement to verify that ship personnel can operate and maintain their combat systems in a safe and effective manner. Ford is underway in the Atlantic Ocean conducting its final independent steaming event of post-delivery tests and trials. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Zachary Melvin)

Η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης, για όλους μας εμάς τους ασχολούμενους με την Άμυνα, τα τελευταία χρόνια έχει γίνει κομβικό σημείο. Καθώς το  2020 και το 2021, ο πρωθυπουργός μας “καλοέμαθε” σε ενδιαφέρουσες ανακοινώσεις σχετικά με εξοπλιστικά προγράμματα. Αλλά φέτος, δεν μάθαμε τίποτα νέο για τα εξοπλιστικά, παρά το γεγονός ότι το ΥΠΕΘΑ συνεχίζει να εργάζεται πάνω σε πλήθος μείζονων προγραμμάτων (κορβέτες, F-35, αντιαεροπορικά όπλα, εκσυγχρονισμός F-16C/D Block50 κ.ο.κ.).

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η SIGMA 10514HN είναι “εδώ” με TACTICOS, η μόνη επιλογή αν το ΠΝ επιθυμεί ESSM Block 2

Το ότι δεν ανακοινώθηκε πρόγραμμα κορβετών εκ νέου, είναι σημάδι που απλά αυξάνει τις ανησυχίες μας. Θα υπάρχει αναμφίβολα μια χρονική διολίσθηση κάποιων εξοπλιστικών προγραμμάτων, και μάλλον και αυτού των κορβετών, όπως αναφέραμε πριν λίγες μέρες. Θεωρητικά, το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ θα έπρεπε να προχωρήσει πιο γρήγορα, αλλά κι εκεί υπάρχουν ακατανόητες για εμάς καθυστερήσεις, τη στιγμή μάλιστα που είναι το μόνο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

ΕΞΕΛΙΞΗ: “Ζωντανές” οι κορβέτες για το ΠΝ, ανυπόστατες οι φήμες για ακύρωση του προγράμματος

Όπως πολλές φορές έχουμε γράψει, ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ είναι εκ των ων ουκ άνευ, όσο κι αν υπάρχει μάχη οπισθοφυλακής να μην γίνει. Το θέμα είναι τόσο σοβαρό, που δεν πρέπει να το προσπερνάμε αδιάφορα. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε αν η Ελλάδα απέκτησε τόσα πολλά χρήματα που να μπορεί να αγνοεί τους εκσυγχρονισμούς των πλοίων αλλά και τα μεταχειρισμένα. Είναι μια συζήτηση που κάποια στιγμή πρέπει να την κάνουμε.

ThinkOutOfTheBox: Gowind HN, πως μπορούν οι Γάλλοι να πάρουν και το πρόγραμμα των κορβετών;

Το πρόβλημα είναι πως αυτή τη στιγμή, το ΠΝ παρουσιάζει ένα σημαντικό κενό δυνατοτήτων, που στο άμεσο μέλλον θα γίνει ακόμη χειρότερο. Οι φρεγάτες Kortenaer έχουν περίπου τις δυνατότητες που είχαν πριν από 40 χρόνια, τα ίδια όπλα, απλά έχουν γίνει κάποιες επεμβάσεις στη συντηρισιμότητα των πλοίων και η γνωστή μικρή αναβάθμιση σε 6 από αυτές. Την ίδια στιγμή όμως, οι φρεγάτες αυτές αποτελούν τον κορμό τους Στόλου, ενώ αν εξαιρέσουμε τις μόλις 3 FDI HN, δεν βλέπουμε πρόγραμμα ολικής αντικατάστασής τους.

Πόσο θα αντέξουν ακόμη οι φρεγάτες του ΠΝ κλάσης S (Kortenaer); Θα ξεπεράσουν σε υπηρεσία τα "Θηρία"; Αξίζει περαιτέρω εκσυγχρονισμός;

Θα πρέπει λοιπόν να συμβιβαστούμε με την ιδέα, πως ότι απόφαση και να πάρει το ΠΝ, θα έχει να πολεμήσει για τα επόμενα 10 έτη με τις υπέργηρες και ταλαιπωρημένες S. Βέβαια συντηρούνται υποδειγματικά από τα πληρώματα, και τους εξαίρετους μηχανικούς του ΠΝ. Αλλά οι άνθρωποι αυτοί δίνουν τα πάντα, για να κινηθεί ένα πλοίο και να βγει στο πέλαγος, ενώ δεν έχει τις απαραίτητες δυνατότητες για να επιβιώσει σε μια σύγχρονη σύγκρουση.

ΑΝΑΛΥΣΗ: Οι αντιαεροπορικές και αντιπυραυλικές δυνατότητες των MEKO200HN του ΠΝ

To βασικότερο πρόβλημα των φρεγατών Kortenaer αυτή τη στιγμή, από πλευράς μαχητικής ισχύος πάντα, είναι το απαρχαιωμένο σύστημα αντιαεροπορικής άμυνας, που βασίζεται στον πύραυλο Sea Sparrow RIM-7P (NSSM). O συγκεκριμένος μπορεί πριν από 40 χρόνια να ήταν η αιχμή της τεχνολογίας, σήμερα είναι ένα απομεινάρι μιας άλλης εποχής. Το ΠΝ έχει σταματήσει να κάνει ασκήσεις εναντίον εναερίων στόχων, και πλέον χρησιμοποιεί τους RIM-7 σε ασκήσεις εναντίον άλλων πλοίων Κάτι εξίσου δύσκολο βέβαια. Αλλά όλα αυτά βέβαια με την ελπίδα ότι το όποιο απόθεμα των Sea Sparrow παραμένει λειτουργικό…

Πολεμικό Ναυτικό: Πόσο εφικτός είναι ο στόχος 18 μεγάλων πλοίων επιφανείας;

Όταν έγινε ο εκσυγχρονισμός των S, υπήρξε προσφορά από την κατασκευάστρια εταιρεία των ESSM, να αναβαθμίσει τους εκτοξευτές Mk29 έτσι ώστε οι τελευταίοι να είναι συμβατοί με τους ESSM Block 1. To κόστος αυτό τότε ήταν περίπου 50 εκατ. ευρώ, μαζί με όλες τις απαραίτητες καλωδιώσεις και συνδέσεις με το TACTICOS. Για άγνωστους λόγους, το ΠΝ δεν επέλεξε την αναβάθμιση αυτή. Το πιθανότερο ήταν να ήθελε να κάνει χρήση του εκτεταμένου αποθέματος Sea Sparrow που είχε, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε πως στις αρχές του 2000, η αεροπορική απειλή δεν είχε σχέση με αυτή που είναι σήμερα. Έτσι, οι εκσυγχρονισμένες S παρέμειναν με τους Sea Sparrow, και έτσι επιχειρούν μέχρι τις μέρες μας.

ΑΠΟΨΗ: Ένας δεύτερος εκσυγχρονισμός των Kortenaer του ΠΝ είναι απαραίτητος, αλλά μπορεί να γίνει έξυπνα!

Κάποια στιγμή, προβλέποντας ίσως όλες αυτές τις καθυστερήσεις, είχαμε κάνει μια γενναία πρόταση εκσυγχρονισμού των S, με αντικατάσταση του Mk29 από κάποιο RAM (ούτως ή άλλως, ο RIM-116 Block 2a/b έχει μεγαλύτερη εμβέλεια από τους RIM-7), αλλά και εγκατάσταση του ραντάρ NS-50. Όλα αυτά με τη λογική της αξιοποίησης των συστημάτων αυτών σε άλλα πλοία του ΠΝ στο μέλλον, μετά την απόσυρση των S. Φυσικά κάτι τέτοιο, με δεδομένη την οικονομική στενότητα, είναι αδύνατον να γίνει. Εδώ δεν έχει κριθεί καν ο εκσυγχρονισμός των MEKO200HN, θα ξανά-εκσυγχρονίσουμε τις “εκσυγχρονισμένες” S με σημαντικό κόστος;

ΑΝΑΛΥΣΗ: Τι το καινούργιο φέρνει το A900 στο Πολεμικό μας Ναυτικό;

Οπότε η σημερινή μας πρόταση είναι πολύ πιο “οικονομική” σε σχέση με την προηγούμενη. Δεν προβλέπει αντικατάσταση του ραντάρ, ούτε και του εκτοξευτή Mk29 από κάποιο RAM. Προβλέπει αντίθετα τον εκσυγχρονισμό του εκτοξευτή, έτσι ώστε να μπορεί να ρίχνει τους ESSM Block 1 αλλά και τους Block 2. Και φυσικά πιστοποίηση του ESSM στο TACTICOS με τη βοήθεια της Thales. Γίνονται όλα αυτά;

Ελληνικές Belh@rra και Kortenaer, όταν η ιστορία επαναλαμβάνεται για μια ακόμη φορά και με μεγαλύτερη επιτυχία

Καταρχάς, ο Mk29 από την αρχή της καριέρας του ESSM, μπορεί να εκτοξεύσει κανονικά τον πύραυλο. Μάλιστα, οι Mk29 είναι αυτοί που προστατεύουν τα αμερικανικά αεροπλανοφόρα και οι εκτοξεύσεις ESSM Block 1 είναι τακτική άσκηση. Αυτό που απαιτείται είναι η αναβάθμιση του Mk29 από Mod 1 σε Mod 4. Η μετατροπή αυτή είναι ακόμη διαθέσιμη μέσω αμερικανικών πιστώσεων FMS, καθώς ο Mk29 παραμένει σε χρήση από το Αμερικανικό Ναυτικό.

PACIFIC OCEAN (Feb. 7, 2015) – Fire Controlmen assigned to the amphibious assault ship USS Makin Island (LHD 8), remove a RIM-7 NATO Sea Sparrow missile from the MK29 missile launcher during weapons unload operations. Makin Island, the flagship of the Makin Island Amphibious Ready Group, is on a deployment with the 11th Marine Expeditionary Unit to promote peace and freedom of the seas by providing security and stability in the U.S. 7th Fleet area of operations. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 1st Class Ronald Gutridge/Released.)

Μια άλλη λύση, είναι να ζητήσουμε απευθείας εκτοξευτές Mk29 Mod4/5 ή 6 από τα αποθέματα του Αμερικανικού Ναυτικού. Δεν θεωρούμε ιδιαίτερα δύσκολο να βρούμε 4 εκτοξευτές από τα αποθέματα του. Άλλωστε, οι Mk29 από τα αντιτορπιλικά Spruance πρέπει να παραμένουν στις αποθήκες των ΗΠΑ, όπως επίσης υπάρχουν κι ανταλλακτικοί εκτοξευτές για τα αεροπλανοφόρα Nimitz ή τα LHD Wasp. Με λίγα λόγια, δεν μας κάνει κόπο να ρωτήσουμε (προφανώς μας αποδεσμεύουν τους Mk29 Mod 4…)

Τακτικοί βαλλιστικοί πύραυλοι LORA πάνω σε μετασκευασμένες Kortenaer ή ελληνικής κατασκευής φρεγάτες ALS, μια διαφορετική λύση αντί για SCALP Naval;

Από εκεί και πέρα, οι ρουτίνες για την ολοκλήρωση του ESSM στο TACTICOS υπάρχουν και δεκάδες πλοία με TACTICOS κάνουν χρήση του ESSM. Η Thales, που έχει πουλήσει TACTICOS για 16 πλοία του ΠΝ, έχει ομάδες εργασίας στην Ελλάδα που θα μπορούσαν να κάνουν τα πάντα πολύ εύκολα. Κάπου εδώ να πούμε, απλά σαν διαπίστωση, πως δεν έχει γίνει ακόμη το ίδιο για το SETIS, και δύσκολα θα γίνει αν το SETIS μείνει μόνο σε 3 πλοία.

Αυτό που επίσης μάλλον πρέπει να γίνει, είναι να αντικατασταθεί το STIR (το ραντάρ κατεύθυνσης πυραύλων) των φρεγατών S με εκείνα από τις ΜΕΚΟ200ΗΝ. Οι ΜΕΚΟ200ΗΝ θα αντικαταστήσουν τα STIR στον εκσυγχρονισμό. Για να προλάβουμε τους φίλους μας, αν και θεωρητικά τα STIR των S είναι όμοια με αυτά των ΜΕΚΟ200ΗΝ, εντούτοις χρειάζονται μικρές αλλαγές για την υποστήριξη των ESSM (και δεν αξίζει να γίνει στη φάση που βρισκόμαστε). Και για να τους προλάβουμε δεύτερη φορά, δεν είμαστε θετικοί να βάλουμε και 2ο STIR στις S, καθώς το πλοίο είναι ίδιο παλιό για τέτοια μετατροπή. Αυτά που προτείνουμε, νομίζουμε πως είναι επαρκή.

An evolved sea sparrow missile (ESSM) launches from one of USS Gerald R. Ford’s (CVN 78) weapons sponsons during combat systems ship qualification trials (CSSQT), April 16, 2021. CSSQT is a Naval Sea Systems Command requirement to verify that ship personnel can operate and maintain their combat systems in a safe and effective manner. Ford is underway in the Atlantic Ocean conducting its final independent steaming event of post-delivery tests and trials. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Zachary Melvin)

Αυτές οι αλλαγές, μπορούν να γίνουν σε 4 συνολικά φρεγάτες με πολύ μικρό κόστος (ειδικά αν εξασφαλίσουμε 4 μεταχειρισμένους Mk29 Mod 4), και θα μπορούσε και η όλη διαδικασία να συμπεριληφθεί μέσα στο συμβόλαιο εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ. Ουσιαστικά χρειαζόμαστε 4 Mk29 Mod 4 (αμερικανικούς ή με αναβάθμιση των ελληνικών), 2 Phalanx (ήδη δυο S έχουν διπλό, οπότε άλλες δύο χρειάζονται από ένα ακόμη), και 2 Oto Melara (πάλι το ίδιο με τα Phalanx). Φυσικά το ΠΝ έχει Oto Melara σε αποθήκες, δεν υπάρχει έλλειψη, ενώ θα υπάρξουν Phalanx από τις S που θα αποσυρθούν. Με λίγα λόγια, θα μπορούσε να είναι μια αναβάθμιση με ίδια μέσα, αρκεί να το αποφασίσουμε.

ΑΠΟΨΗ: Ένας δεύτερος εκσυγχρονισμός των Kortenaer του ΠΝ είναι απαραίτητος, αλλά μπορεί να γίνει έξυπνα!

Ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα; Να έχουμε 4 φρεγάτες πολύ πιο ισχυρές από αυτές που είναι σήμερα. Με 2 πυροβόλα Oto Melara 76 χιλιοστών, 2 Mk20 Phalanx, 8 αντιπλοϊκούς πυραύλους RGM-84, ένα ελικόπτερο MH-60R, 4 τορπιλοσωλήνες Mk32, αλλά και αντιαεροπορικούς πυραύλους ESSM, οι S θα μπορούσαν να συνεχίσουν να παίζουν ένα σημαντικό ρόλο στις επιχειρήσεις στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο. Τέτοια ισχύ πυρός δεν θα την έχουν ούτε οι σχεδιαζόμενες προς απόκτηση κορβέτες. Και οι κορβέτες θα είναι του 2030, ενώ οι S κατασκευασμένες το 1980…

H συνέχεια στο Naval Defence

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

147 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
147 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σε φάση απαξίωσης 5 κρίσιμα ραντάρ αεράμυνας της ΠΑ – δεν υπάρχει “θόλος” χωρίς αυτά

Σύμφωνα με πληροφορίες μας η Πολεμική μας Αεροπορία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με την υποστήριξη των 5 κρίσιμων για την αεράμυνα, ραντάρ μεγάλης εμβελείας τύπου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Στρατηγός ε.α. Κωνσταντίνος Φλώρος – “Μόνο η ένοπλη ισχύς εξασφαλίζει...

8
Η συνέντευξη του τ. Α/ΓΕΕΘΑ , στον Κώστα Δεληγιάννη, δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Αντίλογος»Κύριε Αρχηγέ αφυπηρετήσατε προσφάτως, έχοντας συμπληρώσει το ανώτατο προβλεπόμενο όριο των 4...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4/16 Νοεμβρίου 1828: Η πρώτη αναγνώριση...

7
Υπογράφεται από τους αντιπροσώπους Βρετανίας, Γαλλίας και Ρωσίας στο Λονδίνο, Πρωτόκολλο με το οποίο αναγνωρίζεται η ίδρυση αυτόνομου ελληνικού κράτους, φόρου υποτελούς στον Σουλτάνο,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Εγγύς συνοδεία: Φωτογραφία της Ημέρας

Καλημέρα! Φωτογραφία που αποδέσμευσε η διοίκηση της επιχείρησης  EUNAVFOR ASPIDES με την Φ/Γ ΣΠΕΤΣΕΣ (F453) και τη συνεχή συμβολή της σε αυτή με εγγύς συνοδείες...

Η εμπειρία μιας πτήσης πάνω από το Αιγαίο με Mirage 2000-5 της Πολεμικής Αεροπορίας

«Αυτά είναι 5G..., τώρα και πάλι 5G...». Μια κίνηση του μαχητικού αριστερά και πάνω, απότομη κίνηση και μανούβρα δεξιά και πάνω και ο...ουρανός και...

Η καινούργια «Πτήση» Nο 53, Νοέμβριος 2024 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 53, Νοέμβριος 2024, θα είναι στα περίπτερα την Τετάρτη 06-11-2024, με άκρως επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα, αλλά υπάρχει ήδη  ηλεκτρονικά...