Η Αμερικανική Ακτοφυλακή -USCG (U.S. Coast Guard) καθηλώνει το σύνολο του στόλου των 14 Leonardo ΗC-27J Spartan που διαθέτει, αφού σύμφωνα με δημοσιεύματα αμερικανικών MME σε διαδικασία συντήρησης βρέθηκαν ρωγμές στη δομή των αεροσκαφών.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι σε Spartan, τα οποία η USCG χρησιμοποιεί τόσο σαν περιπολικά μέσων αποστάσεων όσο και σε καθήκοντα ελαφρών μεταφορών, αποκαλύφθηκε πρόβλημα ρωγμών στο τμήμα της οπίσθιας άνω ατράκτου και πιο συγκεκριμένα στο σημείο ένωσης του οριζόντιου και καθέτου ουραίου πτερώματος με τη ράχη του μεταγωγικού.
Η Leonardo, όπως προβλέπεται σε αυτές τις περιπτώσεις, εξέδωσε δελτίο προειδοποίησης ASB (Alert Service Bulletin) σε όλους τους χρήστες του τύπου με την οδηγία να ελεγχθεί η δομή στο συγκεκριμένο σημείο.
Οι εμφάνιση δομικών ρωγμών δεν είναι σπάνιο φαινόμενο σε αεροπορικές κατασκευές, οι οποίες μπορεί να αφορούν είτε στο συγκεκριμένο αεροπλάνο, είτε το σύνολο της σχεδίασης.
Σύμφωνα με δηλώσεις εκπροσώπου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, το πρόβλημα των Spartan, όχι μόνο αφορά τη δεύτερη περίπτωση αλλά είναι και ιδιαίτερα εκτεταμένο, αφού και στα 14 ΗC-27J που ελέγχθηκαν αποκαλύφθηκαν ρωγμές σε διάφορα επίπεδα έκτασης.
Από την πλευρά της η Leonardo, σε γραπτή δήλωση που εξέδωσε στην συνέχεια των αποκαλύψεων, ανακοίνωσε ότι «έχει αξιολογήσει το πρόβλημα και έχει εξελίξει λύση» αναφέροντας ότι μπορεί να εφαρμοστεί στις εγκαταστάσεις του χρήστη. Δεν έδωσε όμως περισσότερες λεπτομέρειες για το είδος του προβλήματος ή την έκτασή του εκτός των αεροπλάνων της USCG.
To C-27 είχε χάσει τους περισσότερους διαγωνισμούς στους οποίους συμμετείχε από το C295, και έτσι η συνολική παραγωγή του Spartan δεν ξεπερνά τα 125 αεροπλάνα, ενώ στους χρήστες περιλαμβάνονται, εκτός των ΗΠΑ, της Ιταλικής (12) και Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας (8), η Αυστραλία (10), το Αζερμπαϊτζάν (4), η Βουλγαρία (3), το Τσαντ (2), η Κένυα (3), η Λιθουανία (3), το Μαρόκο (4), το Μεξικό (4), το Περού 94), η Ρουμανία (7), η Σλοβακία (2), η Σλοβενία (2), το Τουρκμενιστάν (2) και η Ζάμπια (2).
Το C-27 είχε κερδίσει τον διαγωνισμό της USAF για ένα μεταγωγικό εντός θεάτρου επιχειρήσεων, αλλά το πρόγραμμα ακυρώθηκε λόγω περικοπών στην εξέλιξή του και τα 21 αεροπλάνα που είχαν κατασκευαστεί αποσύρθηκαν μετά από ελάχιστη χρήση, κάποια μάλιστα οδηγήθηκαν σε αποθήκευση απ’ ευθείας από τη γραμμή συναρμολόγησης. Από αυτά, επτά κατέληξαν στη Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων-SOCOM του Αμερικανικού Στρατού, ενώ τα υπόλοιπα 14 παραχωρήθηκαν στην Ακτοφυλακή και μετατράπηκαν σε HC-27J.
Δεν έχει γίνει γνωστό εάν τα Spartan της SOCOM εμφάνισαν το ίδιο πρόβλημα.
Ας σημειωθεί ότι στα Spartan έχουν κατά καιρούς εμφανιστεί διάφορά προβλήματα, περιλαμβανομένων και κάποιων που αναφέρθηκαν στη φάση παραλαβής, που αφορούσαν σε κακοτεχνίες στη συναρμολόγηση.
Η Ακτοφυλακή πάντως επηρεάζεται ήδη, αφού σε ορισμένες τοποθεσίες τα HC-27J ήταν τα μοναδικά μέσα σταθερών πτερύγων που διέθετε, ενώ η καθήλωσή τους, ειδικά εάν είναι μακροχρόνια, θα επηρεάσει τις επιχειρήσεις.
Το ίδιο πρόβλημα θα έχουν και αρκετές από τις αεροπορίας των χωρών που προαναφέρθηκαν, αφού επίσης δεν διαθέτουν άλλα μεταγωγικά.