15 C
Athens
Σάββατο, 13 Δεκεμβρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΡΘΡΑPursuit Plane 51 Mustang: Το απόλυτο καταδιωκτικό P-51H και τα πειραματικά ΧΡ-51...

Pursuit Plane 51 Mustang: Το απόλυτο καταδιωκτικό P-51H και τα πειραματικά ΧΡ-51 F, G, J (E’ Μέρος)

- Advertisement -

Η τελευταία έκδοση του Mustang που μπήκε σε παραγωγή ήταν το Ρ-51Η, το ταχύτερο Mustang που εισήλθε ποτέ σε υπηρεσία. Λόγω της καθυστέρησης που σημειώθηκε στην ανάπτυξή του, χρησιμοποιήθηκε ελάχιστα κατά τον Β΄Π.Π. και συγκεκριμένα μόνο στην τελική φάση των αεροπορικών επιχειρήσεων, εναντίον της Ιαπωνίας.

Pursuit Plane 51 Mustang: Το καλύτερο καταδιωκτικό του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου (Δ’ Μέρος)

Η κατασκευή και εξέλιξη του αεροσκάφους ξεκίνησε μετά από απαίτηση της USAAF η οποία αναζητούσε μια νέα βελτιωμένη έκδοση του Ρ-51, που θα ανέπτυσσε μεγαλύτερες ταχύτητες και θα είχε μεγαλύτερη ακτίνα δράσης. Με βάση τις δύο αυτές απαιτήσεις, ξεκίνησε η κατασκευή του εξελιγμένου Mustang με την κωδική ονομασία ΝΑ-126. Το αεροσκάφος που τελικά έλαβε την ονομασία Ρ-51Η μπήκε στις γραμμές παραγωγής τον Ιούνιο 1944, πριν ακόμη ολοκληρωθεί ο τελικός σχεδιασμός του. Και στην έκδοση αυτή το βάρος μειώθηκε αισθητά όπως στα -F και –G, ενώ αυξήθηκε η πτερυγική επιφάνεια του κατακόρυφου ουραίου πτερώματος καθώς και το μήκος της ατράκτου στα 11,66 μέτρα συνολικά. Αρκετές τροποποιήσεις υπέστει και η καλύπτρα με σκοπό την περαιτέρω βελτίωση της ορατότητας του χειριστή. Ο οπλισμός του αποτελούνταν από έξι πολυβόλα των 12,7 χλστών με αναχορηγία 1.880 βλημάτων. Οι θέσεις των σταθμών ανάρτησης φορτίου ήταν ίδιες με των -D/K, ενώ επανατοποθετήθηκε η δεξαμενή καυσίμου στην άτρακτο, αλλά με χωρητικότητα 189 μόνο λίτρων. Η συνολική εσωτερική χωρητικότητα καυσίμου του αεροσκάφους μετά τις τροποποιήσεις έφθανε τα 964 λίτρα!

Το πρώτο πρωτότυπο P-51H-1-NA πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση στις 3 Φεβρουαρίου του 1945 με χειριστή τον Bob Chilton. Συνολικά κατασκευάσθηκαν 20 αεροσκάφη P-51H-1-NA, τα οποία είχαν το ουραίο πτέρωμα του -F. Το μεγαλύτερο ουραίο πτέρωμα προσαρμόσθηκε αργότερα στα P-51H-5-NA παραγωγής. Η αύξηση των επιφανειών του ουραίου πτερώματος, έλυσε μια για πάντα τα μικρά προβλήματα ευστάθειας του Ρ-51. Όλα τα αεροσκάφη της έκδοσης -Η ήταν εφοδιασμένα με κινητήρες Merlin. Συνολικά στην γραμμή παραγωγής του Inglewood κατασκευάσθηκαν 2.000 P-51H εκ των οποίων τα 555 έφεραν το χαρακτηρισμό NA-126, ενώ τα υπόλοιπα 1445, το χαρακτηρισμό NA-129. Οι διαφορές τους ήταν ελάχιστες.

Στη γραμμή παραγωγής της North American στο Dallas, κατασκευάσθηκαν 1629 NA-124 που ονομάσθηκαν P-51M και είχαν κατασκευασθεί αποκλειστικά για την USAAF.

Η μόνη διαφορά του P-51M με το P-51H ήταν το γεγονός ότι έφερε κινητήρα V-1650-9A, ο οποίος ήταν αρκετά μειωμένων δυνατοτήτων σε επιχειρησιακές συνθήκες. Επίσης υπήρξε και μια παραγγελία για την κατασκευή 1700 μονάδων με το χαρακτηρισμό P-51L. Ο τύπος αυτός θα ήταν εφοδιασμένος με κινητήρα V-1650-11και σύστημα τροφοδοσίας Stromberg με ψεκασμό ύδατος και η ισχύς του κινητήρα θα έφθανε τους 2.270 ίππους. Γενικά η επιχειρησιακή καριέρα του P-51H στο μέτωπο της Ευρώπη ήταν πολύ μικρή αφού στις μάχιμες Μοίρες τα πρώτα αεροσκάφη δόθηκαν στα τέλη του καλοκαιριού του 1945. Μαζί με τα P-47N Thunderbolt χρησιμοποιήθηκαν ελάχιστα από την USAAF και στο θέατρο του Ειρηνικού. Το τέλος του πολέμου έφερε την ακύρωση όλων των παραγγελιών καθώς και του καινούργιου -L. Το τελευταίο Ρ-51Η βγήκε από την γραμμή παραγωγής το 1946.

Οι γνώμες των χειριστών γενικά για το -Η διέφεραν, διότι αν και όλοι έβρισκαν το αεροσκάφος πολύ πιο γρήγορο και με καλύτερα πτητικά χαρακτηριστικά σε σχέση με το -D, αρκετοί ήταν αυτοί που δεν εμπιστεύονταν την ελαφριά κατασκευή του. Τελικά για το λόγο αυτό δεν κρίθηκε τόσο αξιόπιστο όσο το -D με αποτέλεσμα να μην χρησιμοποιηθεί αργότερα στον πόλεμο της Κορέας.

ΧΡ-51 F, G, J

Στις αρχές του 1943 οι βρετανοί ζήτησαν από την Ν.A.A τον σχεδιασμό της επόμενης γενιάς Mustang, η οποία θα έπρεπε να είναι κατά πολύ ανώτερη της προηγούμενης σε ότι αφορούσε….

Η συνέχεια στο military-history

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Ειδικές δυνάμεις σε όλα τα υποβρύχια του ΠΝ με νέας γενιάς υποθαλάσσια σκούτερ

Για δεκαετίες, η συζήτηση γύρω από την ισχύ ενός υποβρυχίου επικεντρώνεται σχεδόν αποκλειστικά στις τορπίλες, στα βλήματα cruise και στα συστήματα αισθητήρων. Στη σύγχρονη...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τι εξοπλισμούς θέλει η Ελλάδα από τον κανονισμό SAFE

68
Αρκετά σύνθετο και με ασάφειες παραμένει το πρόγραμμα ελληνικής συμμετοχής στον ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό κανονισμό SAFE, περί ταχείας κοινής προμήθειας αμυντικών εξοπλισμών, μαζί με άλλα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ : 13 Δεκεμβρίου 1862: Μάχη του Fredericksberg, οι Βόρειοι...

1
Ο διοικητής των δυνάμεων του Νότου κατά τον Αμερικανικό Εμφύλιο, στρατηγός Ρόμπερτ Λη, κερδίζει μια σημαντική νίκη εναντίον του Ομοσπονδιακού στρατού του Βορρά, στην...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Το Gripen “πάει πόλεμο”: Βάπτισμα του πυρός απέναντι στην Καμπότζη

Η σύγκρουση που εξελίχθηκε το 2025 στα σύνορα Ταϊλάνδης και Καμπότζης αποτέλεσε την πρώτη πραγματική πολεμική εμπλοκή για τα JAS 39 Gripen της Βασιλικής...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ : 13 Δεκεμβρίου 1862: Μάχη του Fredericksberg, οι Βόρειοι “ματώνουν” χωρίς αποτέλεσμα

Ο διοικητής των δυνάμεων του Νότου κατά τον Αμερικανικό Εμφύλιο, στρατηγός Ρόμπερτ Λη, κερδίζει μια σημαντική νίκη εναντίον του Ομοσπονδιακού στρατού του Βορρά, στην...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 13 Δεκεμβρίου 1937: Η σφαγή του Ναντσίνγκ, το μεγαλύτερο έγκλημα πολέμου της Ιαπωνίας

Η παλιά κινεζική πρωτεύουσα του Ναντσίνγκ (Nanjing), πέφτει στα χέρια του Ιαπωνικού στρατού, μετά από μάχη δώδεκα ημερών, μετά την σχεδόν ολοκληρωτική εξόντωση της...