15.4 C
Athens
Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024
ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝΕλληνικές ΜΕΚΟ: Έχουν μέλλον, είναι απαραίτητες και μπορεί να γίνουν περισσότερες

Ελληνικές ΜΕΚΟ: Έχουν μέλλον, είναι απαραίτητες και μπορεί να γίνουν περισσότερες

- Advertisement -

Του αναγνώστη μας Οδυσσέα Σακκάτου τον οποίο και ευχαριστούμε

Μετά τους πανηγυρισμούς που προσέφερε η συμφωνία με την Γαλλία για την απόκτηση 3+1 φρεγατών FDI-HN καθώς και η εργασία που γίνεται για απόκτηση έως 5 κορβετών (πιθανά Gowind με οπλισμό που τις καθιστά ανώτερες των ΜΕΚΟ) το Πολεμικό Ναυτικό είναι σε διαδρομή απόκτησης 9 φρεγατών. Το λέμε αυτό καθώς ο ορισμός φρεγάτας/κορβέτας δεν μπορεί να διαφέρει τόσο, ειδικά αν αυτές που θα παραλάβει το ΠΝ, κάθε μια θα ισοδυναμεί με περίπου 2 ΜΕΚΟ σε απόδοση. Ενώ βέβαια αν τελικά οι Gowind HN θεωρούνται κορβέτες, τότε οι τουρκικές Ada είναι πυραυλάκατοι!

Σίγουρα θα γραφτούν ατελείωτες σελίδες και θα αποτελεί θέμα συζητήσεων-αναλύσεων επί δεκαετίες το επίτευγμα του ΠΝ να ανανεώσει ολόκληρο σχεδόν στόλο με τα κονδύλια που επενδύει. Το Ναυτικό που μέχρι πριν 2 χρόνια κινδύνευε με ολοκληρωτικό αφανισμό, τώρα αναδεικνύεται ως απόλυτος ρυθμιστής των θαλάσσιων περιοχών της Ανατολικής Μεσογείου και επάξιος συνεχιστής της ναυτικής παράδοσης του Έθνους. Επιπροσθέτως το Τουρκικό Ναυτικό που προσδοκούσε στην ανατροπή με τα νέα υποβρύχια του U214TN, πλέον θα βρεθεί αντιμέτωπο με ελικόπτερα Romeo, νέες τορπίλες ER των ελληνικών U214HN, σόναρ CAPTAS 4 και μην ξεχνάμε, αεροσκάφη ανθυποβρυχιακού πολέμου P3B Orion έστω και μετ’ εμποδίων.

Η κατάσταση στην σκακιέρα εξοπλισμών έχει φέρει σε δύσκολη θέση την Τουρκία αφού από εκεί που προς 5ετίας συζητούσαμε για την πλήρη ανατροπή δυνάμεων υπέρ της σήμερα συζητάμε για προσπάθεια εξισορρόπησης με την Ελλάδα. Όμως το παρόν άρθρο αφορά κάτι άλλο. Οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις πρέπει προσεκτικά με κινήσεις ορθολογισμού να πετύχουν checkmate. Κινήσεις εντυπωσιασμού θα φέρουν αντίθετα αποτελέσματα. Χρειαζόμαστε ανανέωση με νέα πλοία αλλά προπάντων σε συνδυασμό με την σύνεση.

ΤΟ ΠΝ σε μια 5ετία από τώρα θα έχει 3+1FDI-HN και επιπλέον 5 Gowind (ας υποθέσουμε ορθολογικά ότι αυτές διαλέγει) μέχρι το 2030, δηλαδή το μέγιστο 9 κύριες μονάδες επιφανείας με τις ΜΕΚΟ να συμπληρώνουν αριθμούς. Είναι λίγες αυτές; Η απάντηση είναι: όχι! Η χώρα δεν σηκώνει πειραματισμούς και δεν πρέπει να κάνει κυρίως λόγω κουμπαρά. Εφόσον το ΠΝ καταλήξει σε δύο τύπους μονάδων επιφανείας για τα επόμενα 30-40 χρόνια τρίτος τύπος θα σημαίνει κατασπατάληση πόρων. Εισαγωγή νέου θα είναι οικονομικά ασύμφορη οπότε λογικά οδηγούμαστε στον εξής προβληματισμό. Συμφέρει η διατήρηση του τρίτου τύπου δηλαδή των ΜΕΚΟ μετά το 2030; Η απάντηση έρχεται από οικονομικής άποψης εύκολα. Ναι.

Μήπως πρέπει τελικά να εκσυγχρονίσουμε και τις 4 ΜΕΚΟ200ΗΝ;

ΟΙ ΜΕΚΟ είναι τύπος γνωστός μηχανικά-δομικά και με εναπομένουσα ζωή διόλου ευκαταφρόνητη, ικανές να καλύψουν κενά, ειδικά όταν οι S θα αποτελούν αξιοθέατο στον φαληρικό όρμο σε κάποια χρόνια. Οι 9 καινούριες κύριες μονάδες θα μας δώσουν ένα στόλο μέχρι το 2060-2070 με ασύγκριτα ανώτερο αριθμό βλημάτων – δύναμης πυρός και ικανοτήτων σε σχέση με το σήμερα. Από την άλλη μεριά οι ΜΕΚΟ μπορούν να γίνουν οι S των επόμενων 30 ετών, ικανές να δώσουν και το αριθμητικό στήριγμα που χρειάζεται το ΠΝ. Απλά εμείς χάσαμε το τρένο της αναβάθμισης. Η επένδυση του Ελληνικού λαού όμως δεν πρέπει να χαθεί γιατί υπάρχει μέλλον στα πλοία αυτά. Και ίσως αυτό εξηγεί και την εμμονή των ναυάρχων να μην χάσουν τον τύπο διατηρώντας τον έστω με μικρό lifting, για λίγα ακόμη χρόνια.

Αυτό που έχουμε ξεχάσει όλοι μέσα στην μέθη της εξοπλιστικής παραζάλης είναι ότι οι ΜΕΚΟ μέχρι το 2030 θα έχουν «αδελφάκια» τα οποία θα περιμένουν να αποκτηθούν από ένα ΠΝ ορθολογικά σκεπτόμενο, έχοντας προνοήσει όμως εκ των προτέρων να μην θυσιάσει τον τύπο αυτό. Μιλάμε για τις 8+2 ΜΕΚΟ ANZAC. Οι 8 της Αυστραλίας θα είναι διαθέσιμες περί το 2027-2030 σταδιακά όταν το RN θα παραλαμβάνει τις Hunter/Type 26. Οι φρεγάτες αυτές είναι νεώτερες και ανώτερες από τις ελληνικές και μπήκαν σε υπηρεσία μεταξύ 1996 και 2006.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Φρεγάτες ANZAC για το ΠΝ. Ίσως η μόνη βιώσιμη και οικονομική λύση;

Είναι τουλάχιστο περιττό να συζητήσουμε άλλο για το αν οι Αυστραλιανές ΜΕΚΟ μας «κάνουν», ειδικά συγκριτικά με τις 2+2 ολλανδικές και βέλγικες τύπου Μ που συζητούνται κατά καιρούς. Ραντάρ/ ηλεκτρονικός πόλεμος/πυραυλικό φορτίο κ.λπ. παντού υπερτερούν και ταυτόχρονα κρατάνε τις επενδύσεις, γνώσεις και εκπαίδευση ετών που κάναμε ζωντανές.

Συμπέρασμα: Η διατήρηση των ΜΕΚΟ είναι παραπάνω από επιτακτική έστω και με περιορισμένη αναβάθμιση, μέχρι την έλευση των ANZAC προκειμένου να διατηρήσουμε 12-14 μονάδες επιφανείας. Ακόμη και να είχαμε άφθονα κονδύλια για εξοπλισμούς (που δεν έχουμε) υπάρχουν ανάγκες πολλές παντού και ειδικά στο ΠΝ (υποβρύχια, αναβάθμιση ΤΠΚ). Ας σκεφτούμε (ή μάλλον δεν θέλουμε) έστω για λίγο την πιθανότητα αυτά τα σκάφη να αποκτηθούν από την Τουρκία! Αν αυτό συμβεί, τότε η γειτονική χώρα θα έχει την αριθμητική υπεροπλία στην θάλασσα για τα επόμενα 30 χρόνια απλά από μία δική μας λάθος κίνηση.

Εγκρίθηκε η επισκευή των μηχανών των φρεγατών ΜΕΚΟ

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

29 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
29 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σε φάση απαξίωσης 5 κρίσιμα ραντάρ αεράμυνας της ΠΑ – δεν υπάρχει “θόλος” χωρίς αυτά

Σύμφωνα με πληροφορίες μας η Πολεμική μας Αεροπορία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με την υποστήριξη των 5 κρίσιμων για την αεράμυνα, ραντάρ μεγάλης εμβελείας τύπου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ελικόπτερα ΝΗ90, αναζητώντας σύμβαση υποστήριξης και δεσμεύσεις ότι “θα πετάνε”

33
Η σύμβαση για την προμήθεια των ελικοπτέρων ΝΗ90 από τη χώρα μας μάλλον αποτελεί case study για το πώς "δεν πρέπει να γίνονται συμβάσεις"! ...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Νοεμβρίου 2012: Επιχείρηση ‘Pillar of Defense’, η...

0
Αρχίζει η 8ήμερη ισραηλινή επιχείρηση «Pillar of Defense» (Πυλώνας της Άμυνας) στη Γάζα. Η σύγκρουση ξεκίνησε όταν, σύμφωνα με την ισραηλινή πλευρά, η Χαμάς...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Migration Min Panagiotopoulos meets with Interior Ministers of Turkiye and Armenia

Migration and Asylum Minister Nikos Panagiotopoulos met with the Interior Minister of Turkiye Ali Yerlikaya on the sidelines of the 7th Ministerial Conference of...

Dendias: New Armed Forces Structure with mergers of units and formations and anti-drone dome

We should move quickly to close 137 military camps. By 2025 this should be over...We must also enter the age of drones. Every unit...

Νέα δομή Ενόπλων Δυνάμεων, η φιλοσοφία των αλλαγών και οι στόχοι δεκαετίας

Παρακάτω ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια, σήμερα, στα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων...