Το τουρκικό Ναυτικό είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει τις δυνατότητες μιας πλειάδας μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας στην αεροναυτική άσκηση “Θαλασσόλυκος II 2024” (Denizkurdu II 2024) που πραγματοποιήθηκε μέσα στον Μάϊο στην Α. Μεσόγειο.

Στην άσκηση συμμετείχαν 6 μη επανδρωμένα σκάφη επιφανείας Albatros-S, τα οποία κατασκευάζει η τουρκική εταιρεία Aselsan. Το Albatros έχει μήκος 7,2 μέτρα και πλάτος 2. Μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως και 40 κόμβους ενώ είναι σε θέση να μεταφέρει εκρηκτική κεφαλή 200 κιλών, ως “καμικάζι”. Μάλιστα, ένα από αυτά κατά τη διάρκεια της άσκησης χτύπησε ένα πλοίο-στόχο, ενώ ένα ακόμη μεγαλύτερο μη επανδρωμένο επιφανείας, το Mir, της Aselsan με εξελιγμένα  ηλεκτρονικά, λειτούργησε ως “επικεφαλής αγέλης” των Albatros-S.

To καμικάζι Albatros-S

Το Ναυτικό της Τουρκίας ανέπτυξε και το μη επανδρωμένο επιφανείας Marlin, το οποίο αποτελεί προϊόν εξέλιξης της Aselsan και των ναυπηγείων Sefine.  Έχει μήκος 15 μέτρων και πλάτος 3,85, με εκτόπισμα 21 τόνων. Είναι εξοπλισμένο με το ραντάρ Ares 2N καθώς και σύστημα ηλεκτρονικών αντιμέτρων (ECM) Areas 2NC. Eπιπλέον, φέρει και τον τηλεχειριζόμενο πυργίσκο οπλισμού Stamp, επίσης της Aselsan.

To Marlin, με τον πομπό παρεμβολών στην πρύμνη

Όλα τα μη επανδρωμένα σκάφη κατεύθυναν χειριστές που βρίσκονταν στη στεριά ή σε πλοία. Ενδεικτικά αναφέρουμε, ότι συνολικά στην άσκηση έλαβαν μέρος 94 συνολικά επανδρωμένα πλοία επιφανείας διαφόρων τύπων (ανάμεσα τους και το ελικοπτεροφόρο Anadolu), 8 υποβρύχια, 10 αεροπλάνα ναυτικής συνεργασίας, 16 ελικόπτερα, 28 μη επανδρωμένα αεροχήματα, 1 αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και 1 μεταγωγικό αεροσκάφος A400M.

Στην άσκηση έγιναν και πολλές δοκιμές συνεργασίας επανδρωμένων και μη επανδρωμένων, π.χ. ένα UAV Aksungur πέταξε μαζί με αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας P235 αλλά και με ελικόπτερο S-70.