Η Τουρκία σχεδιάζει να θέσει σε λειτουργία τον κινητήρα του πρώτου εγχώριου μαχητικού αεροσκάφους του έως το 2023, δήλωσε την Πέμπτη ανώτερος αξιωματούχος της Τουρκικής Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας (TUSAS).
Μιλώντας σε ένα εικονικό σεμινάριο για την εθνικοποίηση της αεροδιαστημικής βιομηχανίας, ο Φαχρετίν Οζτούρκ δήλωσε ότι η ανάπτυξη του εθνικού μαχητικού αεροσκάφους TF-X θα φέρει την Τουρκία μεταξύ των λίγων χωρών του κόσμου που μπορούν να κατασκευάσουν ένα τέτοιο αεροσκάφος.
Το αεροπλάνο πέμπτης γενιάς αναμένεται να βγει από το υπόστεγο έως το 2023 με έναν πλήρως λειτουργικό κινητήρα τζετ και να κάνει την παρθενική του πτήση σε δύο έως τρία χρόνια μετά από αυτό, δήλωσε ο Οζτούρκ, ο οποίος είναι ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της TUSAS.
Οι ευσεβείς πόθοι του Οζτούρκ ωστόσο, δεν συνάδουν με την πραγματικότητα.
Αν πάρουμε ως παράδειγμα τη Ρωσία, με την τεράστια τεχνολογική εμπειρία της στην κατασκευή κινητήρων, σε σχέση με την Τουρκία, θα διαπιστώσουμε πως η κατασκευή ενός κινητήρα για μαχητικό 5ης γενιάς, δεν είναι απλή υπόθεση.
Το ρωσικό μαχητικό stealth Su-57 πραγματοποίησε το 2017 την παρθενική του πτήση φέροντας τους νέους κινητήρες Izdelie-30, όπως ανέφεραν ρωσικά μέσα. Ωστόσο υπάρχει ένα πρόβλημα. Οι κινητήρες δεν θα είναι έτοιμοι μέχρι το 2025 και δεν θα μπορούν να τεθούν σε μαζική παραγωγή μέχρι το 2027.
Για την ώρα, τα Su-57 “συμβιβάζονται” με τους παλιότερους κινητήρες AL-41F1, με αποτέλεσμα, αυτός να είναι ένας από τους λόγους που το όλο πρόγραμμα να έχει μπει στη ναφθαλίνη.
Επομένως η φιλοδοξία της Τουρκίας να αναπτύξει μέσα σε δυο χρόνια νέο κινητήρα, είναι μάλλον όνειρα θερινής νυκτός.