18 C
Athens
Τρίτη, 11 Μαρτίου, 2025
ΝΕΑDRONES/UAV/USV/UUV/UGVΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Πόσα Textron Aerosonde UAS παίρνουμε δωρεάν και πώς συνδυάζονται με τα...

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Πόσα Textron Aerosonde UAS παίρνουμε δωρεάν και πώς συνδυάζονται με τα M1117

- Advertisement -

Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη Textron Aerosonde που όπως ανακοινώθηκε σήμερα από τις ΗΠΑ, εγκρίνονται για πώληση στην Ελλάδα, θα είναι μια σημαντική προσθήκη στις δυνατότητες αναγνώρισης του Ελληνικού Στρατού, καθώς θα συνδυαστούν με τα τροχοφόρα οχήματα αναγνώρισης/περιπολίας M1117.

ΕΚΤΑΚΤΟ: η Ελλάδα προμηθεύεται Aerosonde drones για τα M1117 ASV1

Μάλιστα σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες μας, η προμήθεια των Aerosonde θα είναι δωρεάν, μέσω διαδικασίας FMF grant, ως προέκταση της προηγούμενης σύμβασης για τα οχήματα Μ1117. Να θυμήσουμε εδώ πως η αρχική σύμβαση για τα Μ1117 ήταν τυπικού ύψους 99,9 εκατ. δολαρίων και πάνω εκεί υπολογίζεται η επέκταση της στο μέγιστο των 130 εκατ., ώστε να συμπεριλάβει και τα μη επανδρωμένα. Αλλά αυτό το εξτρά ποσό, όπως είπαμε, θα είναι δωρεά.

Επίσης η χώρα μας θα προμηθευθεί συνολικά 9 αεροσκάφη, ενώ προβλέπεται και ελληνική συμμετοχή με συντήρηση από τοπική εταιρεία. Τα αεροσκάφη αυτά θα χρησιμοποιηθούν από πολλά Μ1117, καθώς σε αρκετά από τα 1.200 οχήματα, υπάρχει το τερματικό ελέγχου τους. Δηλαδή, μέρος του εξοπλισμού τους είναι ήδη στην Ελλάδα και στα χέρια του Ελληνικού Στρατού.

Σε ότι αφορά τις τεχνικές δυνατότητες του Aerosonde, αυτό προσφέρεται σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις:

Η πρώτη έκδοση, το Fixed Wing Mk 4.7, είναι σταθερών πτερύγων (εκπέτασμα 4,4 μέτρα) και συμβατικής απογείωσης μέσω καταπέλτη. Έχει ωφέλιμο φορτίο 14,5 κιλά (μέγιστο απογείωσης τα 42,2), κινείται με θερμικό κινητήρα και μπορεί να παραμείνει στον αέρα έως 20 ώρες με ταχύτητα έως 65 κόμβους, σε εμβέλεια έως και 140 χιλιόμετρα από το κέντρο ελέγχου, καλύπτοντας δηλαδή μια αρκετά μεγάλη γεωγραφική περιοχή. Ακόμη μπορεί να φθάσει τα 14.700 πόδια σε υψόμετρο. Πιθανότατα αυτή θα είναι η έκδοση που θα πάρει και η χώρα μας.

Το σύστημα περιλαμβάνει αισθητήρες υψηλής ανάλυσης που μπορούν να λειτουργήσουν σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, παρέχοντας σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες για την περιοχή επιτήρησης. Στην επιστροφή του, γίνεται περισυλλογή με χρήση διχτυών από το ίδιο τρέιλερ που κάνει την εξαπόλυση.

221120-N-JY790-1003

Η δεύτερη, το Mk 4.7 VTOL, διαφέρει σε σχεδιασμό, καθώς συνδυάζει θερμικό κινητήρα με 4 ηλεκτρικούς για κάθετη αποπροσγείωση, κάτι χρήσιμο για αξιοποίηση σε αστικά περιβάλλοντα ή γενικότερα για περιορισμένους χώρους. Το ωφέλιμο βάρος είναι μικρότερο στα 11,3 κιλά, η μεγίστη παραμονή στον αέρα είναι στις 12 ώρες και η απόσταση από το κέντρο ελέγχου η ίδια με το Mk 47, ενώ το μέγιστο υψόμετρο είναι στα 9.700 πόδια. Η μείωση κάποιων επιδόσεων αντισταθμίζεται εδώ από την ευκολία και ταχύτητα σε απογείωση/προσγείωση.

Spc. Gunner Livingston, an unmanned aircraft repairer, 1-2 Stryker Brigade Combat Team, 7th Infantry, inspects the Aerosonde Hybrid Quad before a vertical take off at a training site at Joint Base Lewis-McChord, Wash., June 21-22. (U.S. Army photo by Spc. Andrew Wash)

Η τρίτη έκδοση, το Mk 4.8 Fixed Wing, είναι συμβατικής απογείωσης με καταπέλτη, αλλά αυξημένου μεγέθους και με ισχυρότερο κινήτηρα από το αντίστοιχο Mk 4.7. Το ωφέλιμο φορτίο φθάνει τα 17,7 κιλά, το μέγιστο μικτό απογείωσης πάει στα 54,4 κιλά, το μέγιστο υψόμετρο φθάνει τα 18.200 πόδια, η παραμόνη στον αέρα παραμένει στις 20 ώρες, ενώ διατηρείται στα 140 χιλιόμετρα η απόσταση από το κέντρο ελέγχου.

Το Aerosonde Mk. 4.8 Hybrid Quad UAS

Τέλος, η τέταρτη, το Mk 4.8 VTOL FTUAS,  είναι αντίστοιχα πιο μεγάλη έκδοση καθέτης απογείωσης, με ωφέλιμο βάρος τα 22,7 κιλά, παραμονή στον αέρα για 14 ώρες και μέγιστο βάρος απογείωσης τα 93 κιλά. Το συγκεκριμένο μοντέλο δημιουργήθηκε για να ανταποκριθεί στην απαίτηση FTUAS (Future Tactical Uncrewed Aircraft System) του Αμερικανικού Στρατού, δηλαδή για το μελλοντικό τακτικό μη επανδρωμένο αναγνωριστικό αεροσκάφος των ομάδων μάχης Ταξιαρχίας, που είναι η βασική μονάδα ελιγμών του Κλάδου. Το αεροσκάφος έχει ήδη επιλεγεί για την τελική φάση αξιολόγησης του προγράμματος.

Γενικότερα τα Aerosonde ξεχωρίζουν στην κατηγορία τους λόγω ανθεκτικότητας σε καιρικές συνθήκες, οπότε καταφέρνουν να κάνουν αδιάλειπτη επιτήρηση, ενώ έχουν την ικανότητα μεταφοράς διαφόρων φορτίων ανάλογα την αποστολή. Έτσι πέρα από κάμερες/βίντεο ημέρας-νυκτός, υπάρχει μικρό ραντάρ συνθετικής απεικόνισης, σύστημα συλλογής πληροφοριών εχθρικών τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομαγνητικών εκπομπών, σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου, αναμετάδοσης δεδομένων ως δικτυακός κόμβος, χαρτογράφησης, αναμετάδοσης φωνητικών δεδομένων κ.α.

Ο συνδυασμός  με το M1117 για την Ελλάδα

Η κατασκευάστρια του Aerosonde είναι ο όμιλος Textron, που είχε παράγει και το τεθωρακισμένο τροχοφόρο M1117 ASV (Armored Security Vehicle). Έτσι είχε προσφέρει και το συνδυασμό τους, που ενισχύει σημαντικά τις δυνατότητες επιτήρησης και αναγνώρισης στον πεδίο της μάχης. Αυτό οδήγησε και στην επιλογή αυτής της δυνατότητας και από τον Ελληνικό Στρατό, ο οποίος είναι στη τελική φάση παραλαβής 1.200 M117, που ήδη έχουν αναλάβει υπηρεσία σε αρκετές μονάδες. Να πούμε εδώ πως ανάμεσα στα παραληφθέντα από την Ελλάδα οχήματα του τύπου, όπως γράψαμε και παραπάνω, κάποια ήδη φέρουν το σύστημα ελέγχου των μη επανδρωμένων.

Ακόμη τα ελληνικά UAV θα φέρουν ηλεκτροοπτικό πυργίσκο TASE400 της Collins Aerospace, με κάμερα υψηλής ανάλυσης ημέρας και νυχτός (υπέρυθρη), συνεχόμενο ζοομ και GPS.

Το M1117, με τη δυνατότητά του να κινείται σε ανώμαλα εδάφη και να παρέχει προστασία στο πλήρωμά του, μπορεί να προωθηθεί αρκετά στο πεδίο. Από εκεί, το Aerosonde εξαπολύεται παρέχοντας πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για τις κινήσεις του εχθρού, τις τοπικές συνθήκες, ή ακόμα και για καθοδήγηση πυρών. Επιπλέον, η συνδυαστική χρήση, μειώνει την απαίτηση για πολλούς πόρους εξυπηρέτησης του μη επανδρωμένου. Το M1117, λειτουργώντας ως φορέας και σταθμός ελέγχου για το UAS, δεν απαιτεί άλλα οχήματα ή προσωπικό, ενώ διατηρεί την μαχητική του ικανότητα όπως και την ομοιοτυπία εντός μονάδας.

A U.S. Army Soldier from 1-2 Stryker Brigade Combat Team, 7th Infantry, and a Textron Systems employee oversee the launch of Textron Systems’ Aerosonde Hybrid Quad, a vertical lift drone, at a Joint Base Lewis-McChord, Wash., training site to take part in a six-month Army-wide demonstration that will eventually suggest a system that will replace the RQ-7 Shadow , June 21-22. The technicians on the ground communicate with the pilots and help prepare the drones for take off. (U.S. Army photo by Spc. Andrew Wash)

Φυσικά ένα πακέτο Μ1117/Aerosonde θα προσφέρει σε διάφορα σενάρια, από αντιτρομοκρατικές επιχειρήσεις μέχρι αποστολές ανθρωπιστικής βοήθειας σε περιοχές που έχουν υποστεί φυσικές καταστροφές, όπου η γρήγορη αναγνώριση και η ακριβής πληροφόρηση είναι κρίσιμες.

ATLANTIC OCEAN – A technician performs final preflight adjustments on an Aerosonde unmanned aircraft system on the flight deck of Spearhead-class expeditionary fast transport ship USNS Burlington (T-EPF 10) during U.S. 4th Fleet’s Hybrid Fleet Campaign Event in the Atlantic Ocean October 9, 2023. The Hybrid Fleet Campaign Event, previously referred to as Fleet Experimentation Program (FLEX), provides an opportunity for the Office of Naval Research’s Scientists-to-Sea program to witness research and development progress for, and demonstrations of, unmanned systems and their adaptations in support of the Chief of Naval Operations Navigation Plan 2022. (U.S. Navy photo by Chief Mass Communication Specialist John R. Fischer/Released)

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

48 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
48 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Γιατί η Ευρώπη δεν “καλεί στο τραπέζι” την Ελλάδα με τις τρίτες σε μέγεθος ένοπλες δυνάμεις του ΝΑΤΟ;

Ένα από τα βασικά επιχειρήματα για την αμυντική ισχύ της χώρας μας, είναι ο πράγματι τεράστιος για το μέγεθος μας, αριθμός αρμάτων, τεθωρακισμένων, αυτοκινούμενων...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

WSJ: Πόσο κινδυνεύει η ουκρανική άμυνα από την αμερικανική απόσυρση –...

8
Σημαντικό αρνητικό αντίκτυπο στην άμυνα της Ουκρανίας θα προκαλέσει το πάγωμα της αμερικανικής στρατιωτικής βοήθειας που βρίσκεται σε ισχύ από την περασμένη εβδομάδα με...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Μαρτίου 1978: Κάνει την πρώτη του πτήση...

7
Στις 10 Μαρτίου 1978 πρωτοπέταξε το δελταπτέρυγο Mirage 2000, ένα αεροσκάφος που θα υπηρετούσε πρώτα ως αναχαιτιστικό άρνησης εχθρικής εναέριας κυριαρχίας και αργότερα ως...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ουκρανική επίθεση με drones στη Ρωσική επικράτεια, πλήγματα και στη Μόσχα!

Μεγάλη ουκρανική επίθεση με drones σημειώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες την Τρίτη 11 Μαρτίου κατά ρωσικών στόχων, αφήνοντας πίσω δύο νεκρούς και τουλάχιστον 18...

Τα τουρκικά Akinci συμπλήρωσαν το ορόσημο των 100.000 ωρών πτήσης

Στις 11 Μαρτίου 2025, ο Σελτσούκ Μπαϊρακτάρ, πρόεδρος και τεχνικός διευθυντής της τουρκικής εταιρείας Baykar, δημοσίευσε στο X τη συμπλήρωση 100.000 ωρών πτήσης για...

Η καινούργια «Πτήση» Nο 57, Μάρτιος 2025 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 57, Μάρτιος 2025 είναι στα περίπτερα με πλούσια, επίκαιρη και ενδιαφέρουσα ύλη στο τέλος της εβδομάδας, αλλά υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά  ΕΔΩ...