26.2 C
Athens
Κυριακή, 1 Ιουνίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΤερματικός Σταθμός LNG στην Αλεξανδρούπολη. Γιατί θωρακίζει τη χώρα μας και την...

Τερματικός Σταθμός LNG στην Αλεξανδρούπολη. Γιατί θωρακίζει τη χώρα μας και την καθιστά βασικό ενεργειακό εταίρο στην ΕΕ;

- Advertisement -

Τα εγκαίνια χτες της έναρξης κατασκευής του τερματικού σταθμού LNG στην Αλεξανδρούπολη, παρουσία ξένων αρχηγών χωρών, ήταν θα λέγαμε ένα πολύ σημαντικό γεγονός. Βρήκαμε μερικές ενδιαφέρουσες πληροφορίες στην ομιλία του πρωθυπουργού, και σας τις μεταφέρουμε, έτσι ώστε να έχουμε κάπου καταγεγραμμένες στη σελίδα μας.

Ο νέος τερματικός σταθμός που ξεκινά η κατασκευή του, αποτελεί μία ενεργειακή πύλη για την Ελλάδα και τα Βαλκάνια, για τη νοτιοανατολική Ευρώπη, αλλά και έναν φάρο ο οποίος εκπέμπει ένα διπλό σήμα.

  • Πρώτον, ότι με το πολύ σημαντικό αυτό έργο, αλλά και με τα υπόλοιπα έργα τα οποία δρομολογούνται στη χώρα μας, θα μπορέσουμε πολύ σύντομα να υποκαταστήσουμε το φυσικό αέριο από ρωσικές πηγές.
  • Ταυτόχρονα, όμως, και ότι οι χώρες μας είναι έτοιμες όλες μαζί να αναλάβουμε έναν κομβικό, νέο ρόλο στον νέο ενεργειακό χάρτη της Ευρώπης.

Oι πρόσφατοι εκβιασμοί της Μόσχας σε σχέση με το φυσικό αέριο καθιστούν πλέον αυτή τη συνεργασία όχι απλά αναγκαία αλλά και κατεπείγουσα. Η Ελλάδα πρωτοστατεί σε αυτές. Έχει, ήδη, φροντίσει για τη δική της εθνική ενεργειακή επάρκεια και βέβαια είναι πρόθυμη να συνδράμει και γειτονικά κράτη όπως η Βουλγαρία.

  • Tο έργο αυτό έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά από επενδύσεις που καθιστούν την Ελλάδα σημαντικό ενεργειακό κόμβο: προσθήκη νέου σταθμού στην Κόρινθο, δυνατότητα επέκτασης του υφιστάμενου FSRU στο μέλλον. Όλα αυτά σημαίνουν ότι μέσα στους επόμενους 20 μήνες η Ελλάδα θα μπορεί να υποδεχθεί σημαντικές, πολύ αυξημένες ποσότητες υγροποιημένου φυσικού αερίου. Η συνολική δυναμικότητα αεριοποίησης θα είναι 58,5 εκατομμύρια κυβικά μέτρα (ανά ημέρα).
  • Οι ελληνικοί σταθμοί LNG θα είναι σε θέση πια να καλύψουν πλήρως, όχι μόνο την εθνική αγορά, αλλά να υποκαταστήσουν και ένα σημαντικό τμήμα της προμήθειας ρωσικού φυσικού αερίου στα Βαλκάνια. Και σε συνδυασμό βέβαια με την αναβάθμιση κάποιων αγωγών και τη λειτουργία των διασυνδετήριων αγωγών, του IGB- τόσο σημαντικού για τη Βουλγαρία και έχουμε δουλέψει πολύ με τον φίλο Πρωθυπουργό της Βουλγαρίας, ώστε να επιταχύνουμε στο μέγιστο δυνατό την ολοκλήρωση αυτού του αγωγού- αλλά φυσικά και του αγωγού IBS, Βουλγαρίας – Σερβίας, του αγωγού Ελλάδος – Βορείου Μακεδονίας».

Ο πλωτός σταθμός προσωρινής αποθήκευσης και αεριοποίησης LNG θα αγκυροβολήσει 17,6 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του λιμένα της Αλεξανδρούπολης, σε απόσταση 10 χιλιομέτρων από την ακτή της Μάκρης, δηλαδή εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων.

  • Η μονάδα θα περιλαμβάνει δεξαμενές χωρητικότητας περίπου 153.500 κυβικών μέτρων LNG και υπολογίζεται ότι θα έχει τη δυνατότητα να εφοδιάζει το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου με περίπου 5,5 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα καυσίμου ανά έτος.
  • Η μονάδα προγραμματίζεται να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2023.
  • Ο υπεράκτιος σταθμός της Αλεξανδρούπολης θα συνδέεται με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς μέσω υποθαλάσσιου και επίγειου αγωγού μήκους 28 χιλιομέτρων.
  • Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 363,7 εκατομμύρια ευρώ, στα οποία περιλαμβάνεται χρηματοδότηση ύψους 166,7 εκατομμυρίων ευρώ από τους πόρους του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

9 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
9 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η δυσκολία στο να πάρουμε γαλλικά υποβρύχια για το Ναυτικό μας

Με την πλειονότητα των ελληνικών υποβρυχίων να είναι παλαιάς τεχνολογίας (Type 209/1100 και Type 209/1200) και να πλησιάζει το τέλος της επιχειρησιακής τους ζωής,...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΠΕΠ PULS ή EuroPULS; Μια καλή δυνητική συμφωνία να γίνει καλύτερη

Οι κατακλυσμιαίες εξελίξεις που έλαβαν χώρα στην Ευρώπη τους τελευταίους μήνες και οι οποίες σχετίζονται με αποφάσεις διευκόλυνσης της χρηματοδότησης του (επαν)εξοπλισμού των ευρωπαϊκών...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Μαΐου 1942: Επιδρομή στο Σίδνεϊ, το ιαπωνικό...

1
Με την αυτοκρατορική Ιαπωνία στο απώγειο της δυναμικής της επέκτασης στην Ανατολή, έξι σχεδόν μήνες μετά το Περλ Χάρμπορ και μετά από μια σειρά...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΥΠΕΞ Σαουδικής Αραβίας: Θα βοηθήσουμε στην ανοικοδόμηση της Συρίας

Ο Σαουδάραβας υπουργός Εξωτερικών Φαϊσάλ μπεν Φαρχάν δήλωσε σήμερα από τη Δαμασκό ότι η χώρα του θα είναι στην πρώτη γραμμή για να βοηθήσει...

ΠΕΠ PULS ή EuroPULS; Μια καλή δυνητική συμφωνία να γίνει καλύτερη

Οι κατακλυσμιαίες εξελίξεις που έλαβαν χώρα στην Ευρώπη τους τελευταίους μήνες και οι οποίες σχετίζονται με αποφάσεις διευκόλυνσης της χρηματοδότησης του (επαν)εξοπλισμού των ευρωπαϊκών...

Aether Aeronautics: Καινοτομία στους εναέριους στόχους από την Κρήτη

Η Aether Aeronautics, 100% ελληνική εταιρεία, μέλος του EFA Group, με έδρα τα Χανιά, ιδρύθηκε το 2018, αξιoποιώντας την πολυετή εμπειρία των στελεχών της...