Σε 12 χρόνια από τώρα μια νέα, δικινητήρια έκδοση του μαχητικού Tejas θα μπορούσε να ξεκινήσει την αντικατάσταση των MiG-29K του Ινδικού Ναυτικού.
Οι πρώτες απεικονίσεις του εγχειρήματος δείχνουν ένα αρκετά μεγαλύτερο αεροσκάφος από το απλό Tejas, που διαθέτει canards και σύμμορφες δεξαμενές καυσίμου. Το πρόγραμμα αποκαλείται Twin Engine Deck Based Fighter (TEDBF) και η μελέτη γίνεται από τον Aeronautical Design Agency (ADA) και την Hindustan Aeronautics Limited (HAL), μεταδίδει το «NDTV». Η HAL θα αναλάβει την παραγωγή του αν λάβει τη χρηματοδότηση από την ινδική κυβέρνηση.
Το πρόγραμμα έχει έρθει στο προσκήνιο μετά την αποκάλυψη ότι το Ινδικό Ναυτικό δεν θέλει το Tejas Mk2. Στόχος είναι το νέο μαχητικό να πετάξει για πρώτη φορά το 2026 και, αν ενταχθεί σε υπηρεσία, να επιχειρεί από τα αεροπλανοφόρα INS Vikramaditya και INS Vikrant. Μαζί με τη ναυτική έκδοση, μελετάται μια έκδοση για την Ινδική Αεροπορία, με την προσωρινή επωνυμία Omni Role Combat Aircraft (ORCA). Το τελευταίο θα είναι ελαφρύτερο από το TEDBF κατά περίπου 1.000kg, αφού δεν θα έχει τις τροποποιήσεις για επιχειρήσεις από ένα αεροπλανοφόρο.
Το Ινδικό Ναυτικό εγκαταλείπει το Tejas Mk.2 και ζητά ένα εγχώριο δικινητήριο μαχητικό;
Σύμφωνα με το «NDTV» το συνολικό κόστος της σχεδίασης και ανάπτυξης των δικινητήριων εκδόσεων του Tejas θα είναι λιγότερο από το ποσό που συμφωνήθηκε μεταξύ της Ινδίας και της Γαλλίας για τις τροποποιήσεις στα 36 Rafale της Ινδικής Αεροπορίας. Η ανάπτυξη θα διαρκέσει έξι χρόνια από τη στιγμή που θα ξεκινήσει η αρχική χρηματοδότηση.
Το νέο μαχητικό θα διαθέτει δύο κινητήρες F414 της General Electric και θα μπορεί να μεταφέρει περισσότερο φορτίο όπλων σε μεγαλύτερη εμβέλεια. Οι ADA και HAL θεωρούν ότι δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα, αφού έχουν κερδίσει εμπειρίες από το πρόγραμμα της ναυτικής έκδοσης του Tejas.