To πρόγραμμα ανάπτυξης ενός εγχώριου ελαφρού μαχητικού αεροσκάφους Tejas ξεκίνησε με μεγάλες φιλοδοξίες αλλά έχει περάσει κυριολεκτικά από «σαράντα κύματα» από τη δεκατία του ’80 όπου κι εντοπίζονται οι ρίζες του.
Παρά τις δεκαετίες ανάπτυξης και τα χρήματα που διατέθηκαν απλόχερα στην τοπική αεροναυπηγική βιομηχανία μέχρι σήμερα το πρόγραμμα δεν έχει καταφέρει να αποδώσει ούτε μία επιχειρησιακή μοίρα στην ινδική Αεροπορία.
Κατά καιρούς διαβάζουμε ειδήσεις που αναφέρουν διάφορες δοκιμές νέων συστημάτων, κινητήρων και όπλων στο συγκεκριμένο αεροσκάφος, αλλά τίποτα δεν είναι τελεσίδικο ποτέ και πάντα οι Ινδοί μένουν στις δοκιμές.
Αν βγει κάτι καινούριο, θα πειραματιστούν με αυτό πάνω στο Tejas. Στο τέλος δεν θα το υιοθετήσουν κι ενσωματώσουν σ’ αυτό, ή αν το επιχειρήσουν θα πέσουν πάνω σε άλυτα προβλήματα, αλλά… θα πειραματιστούν.
Αυτή τη φορά, βλέπουμε ένα νέο concept του συγκεκριμένου μαχητικού, που ενσωματώνει εμπρόσθια πτερύγια canard. Η αλήθεια βέβαια είναι ότι τα πτερύγια αυτά ήταν στο απόγειό τους στις αεροναυπηγικές σχεδιάσεις των μαχητικών αεροσκαφών πριν τρίαντα χρόνια και σήμερα θεωρούνται μάλλον ξεπερασμένη λύση κυρίως όσον αφορά το ίχνος στα ραντάρ.
Παρόλαυτά, οι Ινδοί αποφάσισαν να τα δοκιμάσουν. To πού μπορεί να καταλήξουν είναι βέβαια άγνωστο, αν και κρίνοντας από την πορεία του προγράμματος μέχρι τώρα, δεν εμπνέεται και πολλή αισιοδοξία.
«Ολημερίς το έχτιζαν το βράδυ γκρεμιζόταν»: Tejas Mk2, τώρα και με canards
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Το σχέδιο για να “επιστρέψει” η ναυτική ισορροπία μεταξύ Ελλάδας και...
Tου Βασίλη Νέδου, από την ΚαθημερινήΗ μετεωρική άνοδος της τουρκικής ναυτικής ισχύος αποτελεί ένα φαινόμενο που η Αθήνα παρακολουθεί να εξελίσσεται τις τελευταίες δύο δεκαετίες,...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Ιανουαρίου 1941: Το “Τρίτων” τορπιλίζει ιταλικό υποβρύχιο
Το ελληνικό υποβρύχιο «Τρίτων» (Υ5) (κυβερνήτης o πλωτάρχης Διονύσιος Ζέπος) εκτοξεύει δύο τορπίλες από τους πρυμναίους τορπιλοσωλήνες του κατά «ακαθόριστου σκοτεινού όγκου» στη διάρκεια...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...