To ορόσημο του ενός εκατομμυρίου ωρών πτήσης έφθασε το Bayraktar TB2, όπως ανακοίνωσε η κατασκευάτρια του, Baykar, ενώ έχει ξεπεράσει και τα 150 εκατ. χιλιόμετρα σε αποστολές.
Έτσι το τουρκικό μη επανδρωμένο καταγράφει σημαντική χρήση, έχοντας και τις περισσότερες πωλήσεις διεθνώς στην κατηγορία του. Καθώς έχει πωληθεί σε 35 χώρες (δεν έχουν ανακοινωθεί όλες, καθώς κάποιες εξαγωγές, πιθανότατα σε αφρικανικά κράτη, παραμένουν απόρρητες). Αξιοσημείωτο ότι έχει παραγγελθεί και από χώρες του ΝΑΤΟ, εκτός της Τουρκίας, δηλαδή από τις Πολωνία, Κροατία, Αλβανία, Ρουμανία, ενώ πελάτες είναι και η Βοσνία και το Κόσοβο.
Το μοντέλο είχε συμπληρώσει πέρυσι το ορόσημο των 750.000 ωρών πτήσης, οπότε όπως φαίνεται η χρήση του παραμένει έντονη. Ενώ, από την εμφάνιση του το 2014, έχει πολεμική εμπειρία πλέον σε πολλά μέτωπα: κουρδικό, συριακό, ιρακινό, ουκρανικό, λιβυκό, στον πόλεμο Αζερμπαϊτζάν-Αρμενίας, στην Αιθιοπία, όπως και αρκετές χώρες στην Αφρική, στη ζώνη του Σαχέλ.
Η επιτυχία του TB2 (πάνω από 600 έχουν πωληθεί), οφείλεται σε αρκετούς λόγους: Προσιτό οικονομικά για τις δυνατότητες του, πώληση χωρίς ενδοιασμούς από την τουρκική πλευρά, στήριξη της προώθησης του από το τουρκικό κράτος, παρόχη μεγάλου “πακέτου” υπηρεσιών που περιλαμβάνει εκπαίδευση, υποστήριξη, ανταλλακτικά και πολλά έτοιμα σενάρια χρήσης, φυσικά την ικανότητα μεταφοράς οπλικού φορτίου, όπως και το χαμηλό κόστος πτήσης.
Στην πολεμική του δράση είδε πάντως και τα όρια του, με πολλά να έχουν καταρριφθεί στην Ουκρανία, όπου πλέον το αεροσκάφος δεν δρά ως επιθετικό, αλλά ως επιτήρησης, σε απόσταση από την πρώτη γραμμή. Επίσης πολλά έχουν καταρριφθεί από κουρδικές δυνάμεις, κάτι που δείχνει πως μπορεί να αντιμετωπιστεί και από ένοπλες δυνάμεις με μέτριο εξοπλισμό και χωρίς τεχνολογικές “κορυφώσεις”.
Παρόλα αυτά, συνεχίζει τις πωλήσεις, είτε γιατί υπάρχουν πολλές χώρες στο κόσμο που επιθυμούν ένα σχετικά φθηνό μη επανδρωμένο επιτήρησης με μεγάλη ικανότητα παραμονής στον αέρα (το ΤΒ2 φθάνει και τις 24 ώρες), είτε γιατί δεν θέλουν/ή δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε πιο εξελιγμένα μοντέλα, κυρίως δυτικής κατασκευής αλλά και κινέζικα, που συνοδεύονται από κάποιες πολιτικές δεσμεύσεις.
ΕΞΕΛΙΞΗ: το Bayraktar TB3 σε πρώτη προσαπονήωση στο «αεροπλανοφόρο» Anadolu