7.6 C
Athens
Τετάρτη, 5 Φεβρουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΚορβέτα 700 τόνων με οπλισμό μεγάλης φρεγάτας; Η Ταϊβάν δίνει μαθήματα επιθετικής...

Κορβέτα 700 τόνων με οπλισμό μεγάλης φρεγάτας; Η Ταϊβάν δίνει μαθήματα επιθετικής σχεδίασης

- Advertisement -

Η Ταϊβάν ζει τα τελευταία χρόνια τη δική της εξοπλιστική αναγέννηση, βλέποντας με μεγάλη ανησυχία τις επεκτατικές διαθέσεις της γειτονικής Κίνας. Και βέβαια ως νησί, η Ταϊβάν γνωρίζει πως αν δεχθεί επίθεση, αυτή κυρίως θα γίνει δια θαλάσσης, από μεγάλους κινεζικούς στόλους που θα επιχειρήσουν να αποβιβάσουν στρατεύματα.

Η ναυτική απάντηση όπως που ετοιμάζει είναι άξια προσοχής. Καθώς χθες μόλις, έγινε η τελετή παραλαβής της εγχώριας σχεδίασης κορβέτας Ta Chiang (κλάσης Tuo Chiang). H συγκεκριμένη είναι η δεύτερη της κλάσης, αλλά και η πιο βαριά οπλισμένη (το πρώτο σκάφος ήταν ελαφρά μικρότερο) ενώ σχεδιάζεται να αποκτηθούν ακόμη 5 ίδιες. Τι την κάνει ξεχωριστή; Αν και μικρή σε εκτόπισμα, μόλις 685 τόνους (με φόρτο), μήκους 65 μέτρων, πλάτους 14,8 και με βύθισμα 3, έχει επάνω της ένα «τερατώδη» για τα μεγέθη της οπλισμό.

Αυτός αποτελείται από τα εξής: 8 αντιπλοϊκούς υποηχητικούς πυραύλους Hsiung Feng II, εγχώριας κατασκευής. Αυτοί έχουν εμβέλεια 160 χιλιομέτρων, φέρουν εκρηκτική κεφαλή 180 κιλών ενώ διαθέτουν ραντάρ και υπέρυθρη κεφαλή για την στόχευση του εχθρικού πλοίου. Στη συνέχεια η κορβέτα φέρει 4 αντιπλοϊκούς πυραύλους Hsiung Feng IΙΙ, μια υπερηχητική πλέον σχεδίαση, σημαντική μεγαλύτερη (1,5 τόνος συνολικό βάρος, κεφαλή 225 κιλών, εμβέλεια 400 χιλιομέτρων). Στην αντιαεροπορική άμυνα έχουμε 16 πυραύλους Sky Sword II, με εμβέλεια 30 χιλιομέτρων, ένα Phalanx, ενώ το κύριο πυροβόλο, το Oto Melara 76 χιλιοστών επίσης συνεισφέρει σε εισερχόμενες εναέριες απειλές.

Συνολικά 12 πύραυλοι επιφανείας-επιφανείας, 16 αντιαεροπορικοί, κύριο πυροβόλο και σύστημα εγγύς προστασίας, σε ένα σκάφος που χαρακτηρίζεται ως «κορβέτα» αλλά σε εκτόπισμα είναι ευθέως συγκρίσιμο με τις ελληνικές πυραυλακάτους Super Vita, με επιπρόσθετο «μπόνους» ένα μικρό κατάστρωμα στο πίσω μέρος για χρήση μη επανδρωμένων ελικοπτέρων.

Η σχεδίαση του σκάφους είναι επίσης αρκετά καινοτομική, σε φόρμα καταμαράν, με χαμηλό βύθισμα, χαρακτηριστικά stealth με τα κυρίως οπλικά συστήματα εντός «εσόχης» στο μεσόστεγο, μεγάλη ταχύτητα γύρω στους 38 κόμβους με κινητήρες ντίζελ της MTU και 4 waterjet της σουηδικής Marine Jet Power, ενώ το πλήρωμα είναι μόλις 53 άτομα. Ακόμη το 3D ραντάρ είναι ένα τοπικής κατασκευής μαζί με ραντάρ ελέγχου πυρός και ηλεκτροοπτικά.

Στην Ταϊβάν το πλοίο χαρακτηρίζεται ως «carrier killer», δηλαδή «φονέας αεροπλανοφόρων», κάτι που ακούγεται υπερβολικό αλλά όχι αδύνατο. Καθώς ο μεγάλος οπλικός φόρτος, σε συνδυασμό με την ταχύτητα και το χαμηλό ηλεκτρομαγνητικό ίχνος δείχνουν ένα πολύ δύσκολο να αντιμετωπιστεί σκάφος, που θα πλησιάσει ένα εχθρικό στόλο, θα «αδειάσει» ό,τι διαθέτει εναντίον του και θα αποχωρήσει γρήγορα. Τη φιλοσοφία αυτή του υπερφορτωμένου μικρού σκάφους επιφανείας την έχουμε συναντήσει και στις ισραηλινές κορβέτες Sa’ar 6, μόνο που αυτές είναι στους 2.000 τόνους εκτόπισμα. Σε κάθε περίπτωση η αντίληψη αυτή, μεγάλου φόρτου-υψηλής ταχύτητας, πρέπει να προβληματίσει και την ελληνική προσπάθεια αντικατάστασης των παλαιότερων πυραυλακάτων μας, που ήδη συμπληρώνουν 40 και παραπάνω χρόνια υπηρεσίας…

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

23 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
23 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΠΤΗΣΗ Podcasts: Αντιναύαρχος ε.α. Δημήτριος Καβουλάκος, Μέρος 2ο, οι φρεγάτες MEKO παραμένουν απαραίτητες

Σο δεύτερο μέρος της ανάλυσης των μεγάλων ανοιχτών θεμάτων του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, ο συντάκτης της ''ΠΤΗΣΗΣ'' Γιάννης Ρέκκας, συζητά με τον Αντιναύαρχο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια

9
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5 Φεβρουαρίου 1991: Η συντριβή του C-130 στο...

0
Μεταγωγικό αεροσκάφος C-130Η της Πολεμικής Αεροπορίας συντρίβεται στο όρος Όθρυς, κατά τη διάρκεια της προσέγγισης στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου. Από την πρόσκρουση σκοτώνονται...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Leopard 2 ή Leopard 3; Μελέτη για μεγάλη αναβάθμιση με πυροβόλο 130 χιλιοστών

Οι Γερμανικές Ένοπλες Δυνάμεις έχουν αναθέσει στις εταιρείες KNDS Deutschland, Rheinmetall και Hensoldt να εκκινήσουν τεχνικές μελέτες για νέο κινητήρα, νέο σύστημα προστασίας και...

Ο ουκρανικός Στρατός ιδρύει ειδικές μονάδες οπλισμένων ρομποτικών οχημάτων

Ο ουκρανικός στρατός θα δημιουργήσει μονάδες ρομποτικών οχημάτων για να τις αναπτύξει στο μέτωπο, δήλωσε σήμερα ο υπουργός Άμυνας, καθώς το Κίεβο και η...

Τραμπ: Υπέρ μιας ειρηνευτικής συμφωνίας με ένα “μη πυρηνικό” Ιράν

Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι είναι υπέρ μιας «ειρηνευτικής συμφωνίας» με το Ιράν, τονίζοντας ωστόσο ότι η Ισλαμική Δημοκρατία «δεν μπορεί...