13.8 C
Athens
Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου, 2024
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΣυντριβή F-5E: Η Αεροπορία της Ταϊβάν αποσύρει τα ‘Tiger’

Συντριβή F-5E: Η Αεροπορία της Ταϊβάν αποσύρει τα ‘Tiger’

- Advertisement -

Το πρόσφατο ατύχημα με μονοθέσιο F-5E ανοικτά των ανατολικών ακτών της Ταϊβάν έδωσε την χαριστική βολή στον τύπο, ανοίγοντας τον δρόμο για την απόσυρση των F-5E/F Tiger II μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Η Αεροπορία θα αντικαταστήσει τα 33 τζετ που επιχειρούν από την βάση Τσίχάν στην επαρχία Τάϊτούνγκ με 66 εγχώριας παραγωγής προηγμένα εκπαιδευτικά T-5 Brave Eagle AJT τα οποία κατασκευάζει η κρατική Aerospace Industrial Development Corporation (AIDC) δήλωσε ο υπουργός Άμυνας, Γιέν Ντο-φα, μόλις μια ημέρα μετά την συντριβή του μαχητικού.

Προτεραιότητα θα δοθεί στην απόσυρση των F-5 της Τάϊτούνγκ και κατόπιν θα ακολουθήσουν τα αεροσκάφη τα οποία επιχειρούν από την αεροπορική βάση Γκάνγκσέν, είπε. Οι δηλώσεις του υπουργού πριν την έκδοση πορίσματος για το τί οδήγησε στην απώλεια του μαχητικού έγιναν μετά την επίσκεψή του στην οικογένεια του άτυχου πιλότου η οποία θεωρεί ότι η ηλικία των συγκεκριμένων αεροσκαφών ενδεχομένως έπαιξε ρόλο στο ατύχημα.

Ο χειριστής του ‘5261’, Σμηναγός Τσου Κουάν-μόν, ανέφερε «αστοχία στον δεξιό κινητήρα» λίγο μετά την απογείωσή του στις 07:29 πμ από το Τσίχάν μαζί με ένα άλλο αεροσκάφος του ιδίου τύπου για εκπαίδευση σε βασικούς ελιγμούς μάχης. Αν και κατάφερε να εκτιναχθεί, ανασύρθηκε αναίσθητος από την θάλασσα στις 08:17 πμ. Το ελικόπτερο UH-60M που τον περισυνέλλεξε προσγειώθηκε στο Τσίχάν στις 08:44 πμ και από εκεί ο πιλότος διακομίσθηκε στο νοσοκομείο Mackay Memorial Hospital της Τάϊτούνγκ όπου υπέκυψε στις 09:27 πμ δίχως να καταστεί δυνατή η ανάνηψή του.

Στα δικινητήρια F-5E/F η απώλεια ενός κινητήρα δεν οδηγεί απαραιτήτως σε συντριβή, επηρεάζει όμως την ευελιξία του, επεσήμανε στους δημοσιογράφους ο Αρχηγός του Επιτελείου Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος Χουάνγκ Τσί-γουέϊ. Η επιτυχής εγκατάλειψη ενός αεροσκάφους εξαρτάται από την στάση του χειριστή κατά την εκτίναξή του, την κλίση και την ταχύτητα που έχει το αεροσκάφος καθώς και τις δυνάμεις που ασκούνται στον θόλο του αλεξιπτώτου, θυμίζει.

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα το υπουργείο Άμυνας της Ταϊβάν, τα F-5E/F της RoCAF το διάστημα 1994-2000 πέρασαν ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού από την κατασκευάστρια εταιρία το οποίο επέκτεινε το όριο της επιχειρησιακής ζωής τους στις 14.779 ώρες πτήσης. Ο μέσος όρος για τα αεροσκάφη του στόλου είναι 7.825 ώρες και με την σωστή συντήρηση μπορούν να συνεχίσουν να πετούν με ασφάλεια, επεσήμανε ο υπουργός.

Το F-5E που πετούσε ο Σμηναγός Τσου, κατασκευής του 1980, είχε συνολικά 6.260 ώρες και είχε περάσει από περιοδική συντήρηση από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Δεκέμβριο πέρυσι. Έκτοτε είχε βάλει 266 ώρες πτήσης. Προς το παρόν, τα αίτια του ατυχήματος παραμένουν άγνωστα μέχρι να περισυλλεγεί το τζετ. Ήδη ένα ναρκοθηρικό του Ναυτικού και ιδιώτης εργολάβος εργάζονται για την ανέλκυση των συντριμμιών.

Τοπικά ΜΜΕ υπενθυμίζουν ότι από το 2006 έχουν σημειωθεί πέντε θανατηφόρα ατυχήματα (ένα με μονοθέσιο F-5E και τέσσερα με διθέσια F-5F) στα οποία έχασαν την ζωή τους εννέα χειριστές. Σε ένα ακόμη ατύχημα με F-5F το 2001 το διμελές πλήρωμά του φέρεται ακόμη αγνοούμενο.

Αλέξανδρος Θεολόγου

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Οι υποστηριζόμενοι από την Τουρκία τζιχαντιστές επιτέθηκαν στους Κούρδους

Η κατάσταση στη βόρεια Συρία έχει γίνει εξαιρετικά περίπλοκη και επιδεινώνεται διαρκώς με την πάροδο του χρόνου, καθώς η περιοχή αντιμετωπίζει αυξανόμενη βία και...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ένας βετεράνος του Κομπάνι Κούρδος αξιωματικός εξηγεί τη σχέση τζιχαντιστών με...

4
Ο Karim Franceschi με ανάρτησή του στα social media, προσπαθεί να ξεκαθαρίσει την σύγχυση που υπάρχει σχετικά με τις στόχους και τις ενέργειες των...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 2 Δεκεμβρίου 1805: Μάχη του Αούστερλιτς, «η σύγκρουση...

1
Ένα έτος μετά την ανακήρυξή του σε αυτοκράτορα, ο Ναπολέων Βοναπάρτης αντιμετωπίζει τους ενωμένους στρατούς Αυστρίας και Ρωσίας στο Αούστερλιτς της αυστριακής Μοραβίας (στη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ρωσική επίθεση με drones στη δυτική Ουκρανία

Οι ρωσικές δυνάμεις εξαπέλυσαν στη διάρκεια της νύχτας επίθεση με μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (drones) σε κρίσιμης σημασίας υποδομές στις περιφέρειες Τερνόπιλ και Ρίβνε...

Еκλογές στην Ιρλανδία: Η κεντροδεξιά μια έδρα από την πλειοψηφία στη Βουλή

Τα κόμματα της κεντροδεξιάς Fianna Fáil και Fine Gael κατέληξαν με μια έδρα λιγότερη από αυτές που απαιτούνταν για την πλειοψηφία των εδρών στη...

Υπουργός Οικονομικών Γαλλίας: Η χώρα βρίσκεται σε σημείο καμπής

Η Γαλλία βρίσκεται σε σημείο καμπής εξαιτίας της αβεβαιότητας για τον προϋπολογισμό της χώρας και για το μέλλον της κυβέρνησης, δήλωσε σήμερα ο υπουργός...