Σύμφωνα με δηλώσεις του Σουλεϊμάν Ντεμίρ, προέδρου της Υποδιεύθυνσης Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM), το πρώτο πρωτότυπο του ελαφρού μεταφορικού ελικοπτέρου Τ-625 έχει ολοκληρωθεί, έχουν πραγματοποιηθεί οι απαραίτητες δοκιμές εδάφους και εντός του έτους αναμένεται η πρώτη δοκιμαστική πτήση.
İlk Özgün Helikopterimiz T625 in üretimi tamamlandı, yer testlerine geçildi. Tasarım ve üretimi yerli olan helikopterimizin ilk test uçuşuna yönelik hazırlıklar devam ediyor.
Sözleşme takvimine uygun devam eden projemizde emeği geçenlere teşekkür ediyoruz. pic.twitter.com/W3eAhN8bFc— Ismail Demir (@IsmailDemirSSB) August 19, 2018
Όπως είχαμε ήδη αναφέρει στο τρέχον τεύχος 387 της Π&Δ που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στα περίπτερα, στελέχη της TAI στα πλαίσια της διεθνούς έκθεσης Farnborough μεταξύ άλλων παρουσίασαν και τις εξελίξεις στο εν λόγω δικινητήριο ελικόπτερο στο πλαίσιο των δοκιμών του οποίου η τουρκική εταιρία έχει ήδη σε δοκιμαστήριο (test rig) εγχώριο σύστημα μετάδοσης ισχύος.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές στο τέλος Ιουλίου αναμενόταν η έναρξη δοκιμών του κιβωτίου με τον κινητήρα LHTEC T800, ενώ από τον Σεπτέμβριο η σχεδίαση μπαίνει πλέον σε φάση επικείμενης πρώτης πτήσης.
H πρώτη πτήση είναι πολύ σημαντικό ορόσημο διότι είναι μία απόδειξη πως το πρότζεκτ έχει ξεφύγει πλέον από το επίπεδο της μακέτας και των σκίτσων και έχει εξελιχθεί σε πραγματικό αεροσκάφος.
Αυτό βέβαια αυτονόητα είναι άσχετο με την όποια συνέχεια του προγράμματος που έχει πάρα πολύ δρόμο μπροστά του και πολλά εμπόδια να υπερκεράσει μέχρι να μπορέσει να μπει σε παραγωγή κι ενδεχομένως να έχει και κάποιες εξαγωγικές επιτυχίες.
Σύμφωνα πάντως με την εταιρεία, υπάρχει προγραμματισμός ώστε η παραγωγή πλήρους κλίμακας για το T625 να ξεκινήσει το 2021.
Το συγκεκριμένο ελικόπτερο αν όλα πάνε καλά, θα απορροφηθεί σε μεγάλους αριθμούς από τις τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις, όπου αυτή τη στιγμή υπηρετούν περί τα 180-220 ελικόπτερα κατηγορίας UH-1 τα οποία θα χρειαστούν αντικατάσταση.
Αυτός ο αριθμός από μόνος του είναι ικανός έστω με τον έναν αυτόν μόνο launch customer να κρατήσει ανοιχτή την γραμμή παραγωγής για πολλά χρόνια.
Από εκεί και πέρα όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά αφού βέβαια όλη αυτή η συζήτηση είναι καθαρά θεωρητική και για να έχει βάση θα πρέπει να θεωρηθεί δεδομένο ότι το πρόγραμμα ανάπτυξης θα ολοκληρωθεί κανονικά χωρίς προβλήματα, καθυστερήσεις κι υπερβάσεις.