5.9 C
Athens
Σάββατο, 22 Φεβρουαρίου, 2025
ΝΕΑΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΤο άλλο μου αεροπλάνο είναι stealth!

Το άλλο μου αεροπλάνο είναι stealth!

- Advertisement -

Τα χωρίζουν μερικές δεκαετίες εξέλιξης, αν και η διατύπωση μάλλον αδικεί το Τ-38 διότι το «αόρατο» Β-2 είναι ένα αεροπλάνο που έρχεται… από το μέλλον. Όμως το κομψό, υπερηχητικό, Talon δεν φωτογραφίζεται με το νυχτεριδο-βομβαρδιστικό για ημερολόγια. Οι πιλότοι των Β-2 βάζουν ώρες σε αυτά για να διατηρούν την πτητική τους ικανότητα, παραμένοντας επιχειρησιακά διαθέσιμοι.
Ο λόγος της ύπαρξης των αεροσκαφών του τύπου στην βάση Whiteman είναι απλός. Χωρίς αυτά, οι χειριστές των Μοιρών Βομβαρδισμού που εδρεύουν εκεί θα έπρεπε να ξοδέψουν περισσότερες ώρες για εξάσκηση βασικών δεξιοτήτων στα Β-2, κάτι το οποίο θα ήταν οικονομικώς ασύμφορο καθώς θα αύξαναν κατά πολύ τις ήδη υψηλές εργατοώρες συντήρησης που απαιτούν τα βομβαρδιστικά stealth, κρατώντας περισσότερα αεροσκάφη για μεγαλύτερο διάστημα στο έδαφος.

Πετώντας με αυτά, οι πιλότοι του 393rd Bomb Squadron ‘Tigers’ μπορούν να αφιερώσουν ώρες σε σύνθετα σενάρια αποστολών με τα Β-2 και ανώτερες τακτικές. «Τα T-38 είναι ζωτικής σημασίας για την διατήρηση της αποτελεσματικότητας των χειριστών» τονίζει ο Σμηναγός Άντριου.
Τα αεροσκάφη της Air Education and Training Command δεν προετοιμάζουν πιλότους μόνο για το Β-2 αλλά και για πλείστους άλλους τύπους: F-16, A-10, U-2, F-22 Raptor και, παλαιότερα, F-117. Για την USAF το Talon είναι το συνώνυμο της προκεχωρημένης εκπαίδευσης εδώ και εξήντα χρόνια αλλά οι επιδόσεις του σε κάνουν να ξεχνάς την ηλικία του –φθάνει τα 33.600 πόδια από το επίπεδο της θάλασσας σε 60 δεύτερα. Πώς είναι να πετάς με ένα τόσο σπορτίφ αεροπλάνο;

«Τροχοδρομείς με ανοικτή καλύπτρα, νιώθοντας την δροσερή αύρα σε όλο σου το σώμα… Όταν κλείσει η καλύπτρα, με το αεροπλάνο σε θέση απογείωσης, η αδρεναλίνη ορμά κάνοντας την καρδιά σου να χτυπά γρηγορότερα. Σε δευτερόλεπτα, βρίσκεσαι από το έδαφος στον αέρα να παρατηρείς τα όργανα στο κόκπιτ, περικυκλωμένος από σύννεφα και ουρανό.
Είσαι στα 30.000 πόδια, πηγαίνοντας με 812 μίλια την ώρα, νιώθοντας τις 3.000 λίβρες ώσης των κινητήρων και την δύναμη της βαρύτητας που σε πιέζει καθώς σκαρφαλώνεις στον ουρανό…» Αυτή είναι βόλτα! «Οι πιλότοι λατρεύουν να πετούν με το T-38» δηλώνει ο Σμηναγός. «Είναι γρήγορο, ευέλικτο και πανέμορφο». Άδικο έχουν;

Από τον Απρίλιο του 1959 που πρωτοπέταξε μέχρι το 1972 που σταμάτησε η παραγωγή του, η USAF παρέλαβε περισσότερα από 1.100 τέτοια τζετ. Από αυτά, τα μισά πετούν ακόμη. Με την πάροδο του χρόνου, ορισμένα σκάφη, κινητήρες και άλλα απάρτια τροποποιήθηκαν, αντικαταστάθηκαν ή αναβαθμίστηκαν προκειμένου τα Talons να παραμείνουν επιχειρησιακά.
«Δεν διαθέτει αυτόματο πιλότο ή σύγχρονα ηλεκτρονικά, έτσι, όταν δένεσαι στο κάθισμα νιώθεις σαν να μεταφέρεσαι στην δεκαετία του ’60» λένε χειριστές. Οι δε συντηρητές της αεροπορικής βάσης Whiteman κάνουν θαύματα για να διατηρήσουν τα διθέσια αυτά sportster πτήσιμα. Αν ήταν αυτοκίνητο, θα ήταν κλασσικό. Γι’ αυτό και κάθε ώρα πτήσης μαζί του είναι εμπειρία.
Αλέξανδρος Θεολόγου   
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Μήπως κάνουμε λάθος με τη Γαλλία για τους Meteor;

Η συζήτηση γύρω από τη στάση της Γαλλίας απέναντι στις φιλοδοξίες της Τουρκίας να αποκτήσει πυραύλους Meteor, έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις στον ελληνικό δημόσιο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η “Ασπίδα του Αχιλλέα” η πρώτη προτεραιότητα του νέου εξοπλιστικού...

36
Του Βασίλη Νέδου από την ΚαθημερινήΟι νέοι εξοπλισμοί θα κινηθούν με βάση προτεραιότητες που θα υπηρετούν την ορθολογική ανάπτυξη των Ενόπλων Δυνάμεων και τον...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 22 Φεβρουαρίου 1744: Ναυμαχία της Τουλώνος, μια ήττα...

0
Ο βρετανικός στόλος της Μεσογείου ηττάται στα σημεία από τον ηνωμένο στόλο Γαλλίας και Ισπανίας, έξω από το λιμάνι της Τουλών κατά τον πόλεμο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η καινούργια «Πτήση» Nο 56, Φεβρουάριος 2025 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 56, Φεβρουάριος 2025 είναι στα περίπτερα με πλούσια, επίκαιρη και ενδιαφέρουσα ύλη, αλλά υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά  ΕΔΩ σε ειδική τιμή....

Ο Νετανιάχου διέταξε να ενταθούν οι στρατιωτικές επιχειρήσεις στη Δυτική Όχθη

Ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου επισκέφθηκε σήμερα τον προσφυγικό καταυλισμό της Τουλκάρεμ, στη βόρεια Δυτική Όχθη, όπου ο ισραηλινός στρατός διεξάγει επιχειρήσεις εδώ...

Σημειολογική πτήση του αρχηγού της Νοτιοκορεατικής Αεροπορίας με το νέο μαχητικό KF-21

Ο αρχηγός του γενικού επιτελείου της Αεροπορίας της Νότιας Κορέας (RoKAF, Republic of Korea Air Force), Στρατηγός Lee Young-su, έγινε χθες ο πρώτος χειριστής...