12.3 C
Athens
Παρασκευή, 11 Απριλίου, 2025
ΝΕΑΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΤο άλλο μου αεροπλάνο είναι stealth!

Το άλλο μου αεροπλάνο είναι stealth!

- Advertisement -

Τα χωρίζουν μερικές δεκαετίες εξέλιξης, αν και η διατύπωση μάλλον αδικεί το Τ-38 διότι το «αόρατο» Β-2 είναι ένα αεροπλάνο που έρχεται… από το μέλλον. Όμως το κομψό, υπερηχητικό, Talon δεν φωτογραφίζεται με το νυχτεριδο-βομβαρδιστικό για ημερολόγια. Οι πιλότοι των Β-2 βάζουν ώρες σε αυτά για να διατηρούν την πτητική τους ικανότητα, παραμένοντας επιχειρησιακά διαθέσιμοι.
Ο λόγος της ύπαρξης των αεροσκαφών του τύπου στην βάση Whiteman είναι απλός. Χωρίς αυτά, οι χειριστές των Μοιρών Βομβαρδισμού που εδρεύουν εκεί θα έπρεπε να ξοδέψουν περισσότερες ώρες για εξάσκηση βασικών δεξιοτήτων στα Β-2, κάτι το οποίο θα ήταν οικονομικώς ασύμφορο καθώς θα αύξαναν κατά πολύ τις ήδη υψηλές εργατοώρες συντήρησης που απαιτούν τα βομβαρδιστικά stealth, κρατώντας περισσότερα αεροσκάφη για μεγαλύτερο διάστημα στο έδαφος.

Πετώντας με αυτά, οι πιλότοι του 393rd Bomb Squadron ‘Tigers’ μπορούν να αφιερώσουν ώρες σε σύνθετα σενάρια αποστολών με τα Β-2 και ανώτερες τακτικές. «Τα T-38 είναι ζωτικής σημασίας για την διατήρηση της αποτελεσματικότητας των χειριστών» τονίζει ο Σμηναγός Άντριου.
Τα αεροσκάφη της Air Education and Training Command δεν προετοιμάζουν πιλότους μόνο για το Β-2 αλλά και για πλείστους άλλους τύπους: F-16, A-10, U-2, F-22 Raptor και, παλαιότερα, F-117. Για την USAF το Talon είναι το συνώνυμο της προκεχωρημένης εκπαίδευσης εδώ και εξήντα χρόνια αλλά οι επιδόσεις του σε κάνουν να ξεχνάς την ηλικία του –φθάνει τα 33.600 πόδια από το επίπεδο της θάλασσας σε 60 δεύτερα. Πώς είναι να πετάς με ένα τόσο σπορτίφ αεροπλάνο;

«Τροχοδρομείς με ανοικτή καλύπτρα, νιώθοντας την δροσερή αύρα σε όλο σου το σώμα… Όταν κλείσει η καλύπτρα, με το αεροπλάνο σε θέση απογείωσης, η αδρεναλίνη ορμά κάνοντας την καρδιά σου να χτυπά γρηγορότερα. Σε δευτερόλεπτα, βρίσκεσαι από το έδαφος στον αέρα να παρατηρείς τα όργανα στο κόκπιτ, περικυκλωμένος από σύννεφα και ουρανό.
Είσαι στα 30.000 πόδια, πηγαίνοντας με 812 μίλια την ώρα, νιώθοντας τις 3.000 λίβρες ώσης των κινητήρων και την δύναμη της βαρύτητας που σε πιέζει καθώς σκαρφαλώνεις στον ουρανό…» Αυτή είναι βόλτα! «Οι πιλότοι λατρεύουν να πετούν με το T-38» δηλώνει ο Σμηναγός. «Είναι γρήγορο, ευέλικτο και πανέμορφο». Άδικο έχουν;

Από τον Απρίλιο του 1959 που πρωτοπέταξε μέχρι το 1972 που σταμάτησε η παραγωγή του, η USAF παρέλαβε περισσότερα από 1.100 τέτοια τζετ. Από αυτά, τα μισά πετούν ακόμη. Με την πάροδο του χρόνου, ορισμένα σκάφη, κινητήρες και άλλα απάρτια τροποποιήθηκαν, αντικαταστάθηκαν ή αναβαθμίστηκαν προκειμένου τα Talons να παραμείνουν επιχειρησιακά.
«Δεν διαθέτει αυτόματο πιλότο ή σύγχρονα ηλεκτρονικά, έτσι, όταν δένεσαι στο κάθισμα νιώθεις σαν να μεταφέρεσαι στην δεκαετία του ’60» λένε χειριστές. Οι δε συντηρητές της αεροπορικής βάσης Whiteman κάνουν θαύματα για να διατηρήσουν τα διθέσια αυτά sportster πτήσιμα. Αν ήταν αυτοκίνητο, θα ήταν κλασσικό. Γι’ αυτό και κάθε ώρα πτήσης μαζί του είναι εμπειρία.
Αλέξανδρος Θεολόγου   
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Αποτυχημένη εκτόξευση SPIKE LR2 από «ΤΟΜΑ» Μ113 στην Ελλάδα

Η ιστοσελίδα μας αποκαλύπτει ένα γεγονός που έλαβε χώρα την περασμένη Παρασκευή, σε πεδίο βολής του Ελληνικού Στρατού. Πρόκειται για τη δοκιμή/επίδειξη βολών του...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

1920px-Nave_Bergamini_2.jpg

ΕΚΤΑΚΤΟ: 2 Bergamini επίσημα για το Πολεμικό Ναυτικό

19
Στον Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών (ΜΠΑΕ) που έχει καταρτιστεί περιλαμβάνεται πρόγραμμα προμήθειας δύο φρεγατών FREMM (Bergamini) για το Πολεμικό Ναυτικό, όπως σημειώνουν πηγές του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Απριλίου 1941: Η Μάχη των Οχυρών τελειώνει,...

1
Τις μεσημεριανές ώρες της 10ης Απριλίου 1941, μετά από πολλές συγκρούσεις αλλά αναγνωρίζοντας την συντριπτική υπεροχή των Γερμανικών τμημάτων στην κοιλάδα του Αξιού, το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΕΚΤΑΚΤΟ: 2 Bergamini επίσημα για το Πολεμικό Ναυτικό

Στον Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών (ΜΠΑΕ) που έχει καταρτιστεί περιλαμβάνεται πρόγραμμα προμήθειας δύο φρεγατών FREMM (Bergamini) για το Πολεμικό Ναυτικό, όπως σημειώνουν πηγές του...

Αίγυπτος: έφτασαν τα πρώτα Rafale της δεύτερης παραγγελίας

Σύμφωνα με προχθεσινό μήνυμα του Γάλλου υπουργού Άμυνας Σεμπαστιάν Λεκορνί, η Αίγυπτος παρέλαβε τα πρώτα δύο μαχητικά Rafale της παρτίδας που παραγγέλθηκε το 2021.Η...

120 ΠΕΑ: Νατοϊκή πιστοποίηση για εκπαίδευση ξένων πιλότων

Την Πέμπτη 3 Απριλίου 2025, πραγματοποιήθηκε στο Κάλιαρι της Σαρδηνίας η 11η συνεδρίαση του Steering Board του προγράμματος NATO Flight Training Europe (NFTE), όπου...