31.6 C
Athens
Κυριακή, 24 Αυγούστου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΣυντριβή του Mi-8 στη Σάμο, η «επόμενη ημέρα»

Συντριβή του Mi-8 στη Σάμο, η «επόμενη ημέρα»

- Advertisement -

Καθώς το θανατηφόρο περιστατικό της συντριβής του μισθωμένου ελικοπτέρου Mil Mi-8MTV-1 που αναγνωρίστηκε ως το μολδαβικού νηολογίου «ER-MHU» (και όχι ουρανικού όπως αναφερόταν αρχικά) στην θαλάσσια περιοχή του Αγίου Μηνά στην νοτιοδυτική Σάμο και στοίχισε τη ζωή σε δυο ανθρώπους, ένα μέλος του αλλοδαπού πληρώματος και τον Έλληνα παρατηρητή-σύνδεσμο, φεύγει από τα φώτα της δημοσιότητας, ξεκινά η «επόμενη ημέρα» για την διερεύνηση των αιτίων του.

Να θυμίσουμε ότι το ελικόπτερο, ήταν μισθωμένο από την μολδαβικών συμφερότων Valan International, εταιρία η οποία διαθέτει τουλάχιστον άλλα έξι του ιδίου τύπου, ένα Mi-8MTV και ένα Mi-17V, τα οποία ενοικιάζει σε όλο τον κόσμο για ποικιλία αποστολών.  Το «ER-MHU» ήταν κατασκευής της  Kazan Helicopters (Construction Number 95617, Line Number 056-17) και παραδόθηκε στον πρώτη χρήστη, την Aeroflot τον Φεβρουάριο του 1991 ως «CCCP-25473». Έκτοτε, ανάμεσα στο 2002 έως  και σήμερα  άλλαξε πολλές φορές ιδιοκτησιακό καθεστώς, περιλαμβανομένης της σουδανικής Badr Airlines το 2006 και άγνωστου αερομεταφορέα στην Τανζανία, πριν περάσει στην VALAN International Cargo Charter (βλέπε σχετική ανακοίνωσή της εδώ) το 2015.

Το «ER-MHU» αναφέρεται ότι είχε εκτελέσει μια τουλάχιστον ακόμη αποστολή αργά το μεσημέρι της 13-7 πραγματοποιώντας πολλαπλές υδροληψίες και ρίψεις νερού στην περιοχή Παλαιοχωρίου, όπου μαινόταν η φωτιά.  Είχε επιστρέψει στο Αεροδρόμιο Σάμου για ανεφοδιασμό και απογειώθηκε πάλι στις 16:40 επιστρέφοντας στο τόπο της πυρκαγιάς. Ως γνωστόν κατέπεσε στη θάλασσα στις 17:46 κατά τη διάρκεια υδροληψίας.

Σύμφωνα με την μαρτυρία του ενός χειριστή που διασώθηκε, το ελικόπτερο χτυπήθηκε από ισχυρή ριπή ανέμου στην φάση της αιώρησης πάνω από το νερό, αν και δεν έχει διευκρινιστεί εάν αυτό έγινε στη φάση της καθόδου για να μπει ο δέσμιος κάδος στο νερό, όταν αυτός βρισκόταν μέσα στη θάλασσα  ή είχε αρχίσει η άνοδος με τον κάδο γεμάτο. Ας σημειωθεί ότι τη στιγμή του συμβάντος αναφερόντουσαν άνεμοι 4-5 μποφόρ στην ευρύτερη περιοχή, οπότε μια ισχυρή ριπή ανέμου θα μπορούσε να αποσταθεροποιήσει το Mi-8, αφήνοντας πολύ μικρά περιθώρια αντίδρασης στον πιλότο, λόγω του μικρού ύψους. Αν και η μαρτυρία αφαιρεί πολλά από τα πιθανά σενάρια για το συμβάν, εντούτοις μόνο η πλήρης διερεύνηση του περιστατικού θα δώσει όλες τις απαντήσεις για το θανατηφόρο περιστατικό.

Σύμφωνα με τους ισχύοντες διεθνείς κανονισμούς η διερεύνηση της πτώσης του εμπορικού  Mi-8 MTV-1 θα γίνει από τις αρμόδιες ελληνικές αρχές, αφού η Ελλάδα είναι η χώρα του συμβάντος, με την συμμετοχή φορέων της Μολδαβίας αλλά και της Ρωσικής Ομοσπονδίας, ως χώρας κατασκευής του ελικοπτέρου. Το έργο θα αναλάβει η ΕΔΑΑΠE, δηλαδή η Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, μια ανεξάρτητη αρχή που έχει την σχετική ευθύνη και δεν ελέγχεται ούτε λογοδοτεί από άλλον κρατικό φορέα, περιλαμβανομένης και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, έχοντας έτσι τη δυνατότητα να ερευνήσει τυχόν ευθύνες οποιοδήποτε εμπλεκόμενου μέρους.

Θα πρέπει να αναφερθεί ότι η διερεύνηση θα εξετάσει όλες τις πτυχές, περιλαμβανομένου και του ανθρώπινου λάθους, που δεν είναι απαραίτητα άμεσα χειριστικό.

Για παράδειγμα, όπως έχουμε αναφέρει σε πολλά από τα ρεπορτάζ μας για αεροπυρόσβεση, είτε αεροσκαφών σταθερών, είτε περιστρεφόμενων πτερύγων (ελικόπτερα), ένας κρίσιμος παράγοντας ασφάλειας στις σχετικές επιχειρήσεις είναι η αναγνώριση της περιοχής υδροληψίας και των συνθηκών που επικρατούν σε αυτή.  Η διερεύνηση θα εξετάσει εάν οι διαδικασίες αυτές τηρήθηκαν  και εάν οι συνθήκες μεταβλήθηκαν πέραν του ορίου ασφαλείας κατά τις αλλεπάλληλες υδροληψίες.  Φυσικά εξετάζονται και όλα τα στοιχεία που αφορούν το ελικόπτερο και την κατάστασή του, τον εξοπλισμό που έφερε για επιχειρήσεις πάνω από θάλασσα ή την ανανέωση εκπαίδευσης του πληρώματος για καταστάσεις ανάγκης όπως και διαφυγής από την καμπίνα σε περίπτωση προσθαλάσσωσης ή πτώσης στο νερό.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

6 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
6 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Rafale εναντίον F-35, εικόνες από την άσκηση Atlantic Trident που εξάπτουν τη φαντασία

Ένα βίντεο που ανέβασε η Γαλλική Αεροπορία (δυο μήνες μετά το συμβάν) στο YouTube με στιγμιότυπα από τη συμμετοχή της στην πολυεθνική άσκηση "Atlantic...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΕΡΟΠΥΡΟΣΒΕΣΗ: AG600 Kunlong, ο κινέζος γίγαντας με στρατηγικές ικανότητες

11
Του Babak Taghvaee. Επιπλέον στοιχεία Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης. Πρώτη δημοσίευση «ΠΤΗΣΗ» 60, Ιούνιος 2025.Η έντυπη "ΠΤΗΣΗ" έχει καταγράψει εκεταμένα και μεθοδικά τις εξελίξεις στον τομέα των...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 Αυγούστου 1939: Σύμφωνο Ρίμπεντροπ-Μολότωφ, ο πρώτος διαμοιρασμός...

14
Υπογράφεται μεταξύ των υπουργών Εξωτερικών ΕΣΣΔ και Γερμανίας το Σύμφωνο Μη Επίθεσης, πιο γνωστό ως Σύμφωνο Ρίμπεντροπ-Μολότωφ.Η ανακοίνωση της συμφωνίας ήταν τόσο απροσδόκητη που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Rafale εναντίον F-35, εικόνες από την άσκηση Atlantic Trident που εξάπτουν τη φαντασία

Ένα βίντεο που ανέβασε η Γαλλική Αεροπορία (δυο μήνες μετά το συμβάν) στο YouTube με στιγμιότυπα από τη συμμετοχή της στην πολυεθνική άσκηση "Atlantic...

22-08-1985: το περιστατικό της British Airtous 28 και όταν το πόρισμα πάει πέρα από τη βλάβη.

Νωρίς το πρωί τις 22 Αυγούστου 1985 η ναυλωμένη πτήση (charter)  British Airtours 28 ξεκίνησε την απογείωσή της από το αεροδρόμιο του Μάντσεστερ με...

Συντριβή F/A-18E της Μοίρας VFA-83 μετά από επιτυχημένη εγκατάλειψη

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Αμερικανικού Ναυτικού ο πιλότος ενός F/A-18E της Μοίρας  VFA-83 Rampagers, που επιχειρούσε από τον Αεροναύσταθμο (Naval Air Station) Oceana στην...