27.6 C
Athens
Δευτέρα, 4 Αυγούστου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΣυνέδριο Hydrogen Europe: Η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει στον τομέα του υδρογόνου

Συνέδριο Hydrogen Europe: Η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει στον τομέα του υδρογόνου

- Advertisement -

Ως ιδανική λύση για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία στο κοντινό μέλλον εμφανίζεται το υδρογόνο, το οποίο, όπως εκτιμάται, μπορεί να καταστήσει την Ελλάδα κεντρικό κόμβο και πρωταγωνιστή στον συγκεκριμένο τομέα – αρκεί να υπάρξουν οι απαιτούμενες επενδύσεις και θεσμικές παρεμβάσεις. Αυτό υπογραμμίστηκε στο Ζάππειο σε συνέδριο που διοργάνωσε η Hydrogen Europe κατά την οποία παρουσιάστηκε η Ευρωπαϊκή και Ελληνική Στρατηγική Υδρογόνου.

Η συζήτηση για το υδρογόνο εμφανίζεται στο προσκήνιο ως απάντηση στην ενεργειακή κρίση και την κλιματική ουδετερότητα, ανέφερε στην εναρκτήρια ομιλία ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, κρίνοντας ως αναγκαία τη συμβολή της πολιτείας για την κατασκευή των απαιτούμενων υποδομών για την αποτελεσματική ανάπτυξη της αγοράς.

Όπως εξήγησε, οι μεταφορές φέρουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την ατμοσφαιρική ρύπανση, αλλά ταυτόχρονα επιβαρύνονται ιδιαίτερα από το ενεργειακό κόστος. «Το υδρογόνο μπορεί να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα για την ενεργειακή μετάβαση, ενώ μπορεί να δημιουργήσει σημαντικό αριθμό νέων θέσεων εργασίας», τόνισε.

Όπως είπε ο κ. Παπαδόπουλος, το 1/3 της κατανάλωσης ενέργειας στον τομέα των μεταφορών συμπεριλαμβανομένων και της ναυτιλίας, μπορεί να καλυφθεί από το υδρογόνο. Αναφέρθηκε επίσης στη συνεργασία του υπουργείου με τον ΔΗΜΟΚΡΙΤΟ, που έχει κατασκευάσει το πρώτο πρατήριο υδρογόνου. «Σκοπός αυτής της συνεργασίας είναι η επιστημονική τεκμηρίωση για τη θέσπιση νομικού και κανονιστικού πλαισίου, καθώς επίσης και η συμμετοχή σε σχετικά ευρωπαϊκά προγράμματα και άλλες συνεργασίες».

Επιπλέον, όπως τόνισε ο υφυπουργός, θέλουμε η αγορά να συμμετέχει στις αποφάσεις, και έκανε γνωστό ότι ήδη έχει δημιουργηθεί ομάδα εργασίας που θα εργαστεί προκειμένου να ληφθούν υπόψη όσο το δυνατόν περισσότερες παράμετροι, «έτσι ώστε να είμαστε έτοιμοι όταν ωριμάσουν οι συνθήκες. Και αυτό μπορεί να συμβεί πολύ πιο γρήγορα από όσο υπολογίζαμε στο πρόσφατο παρελθόν», επεσήμανε. «Η ενεργειακή μετάβαση μέσω του υδρογόνου κρίνεται αναγκαία. Η κυβέρνηση και ειδικά το υπουργείο εργάζονται ήδη έτσι ώστε η Ελλάδα να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο» ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος.

Σε μήνυμα που απέστειλε ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Στυλιανίδης, τόνισε: «Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη φιλοδοξεί η Ελλάδα να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο σε περιφερειακό επίπεδο, λειτουργώντας ως σημείο εισόδου καθαρής, πράσινης ενέργειας στην ΕΕ».

Όπως τόνισε «η συνεργασία στην ενέργεια, ιδιαίτερα στο σημερινό γεωπολιτικό τοπίο, αποτελεί κεντρικό στόχο της ελληνικής κυβέρνησης. Ένας στόχος που επιτελείται από συμφωνίες για την ανάπτυξη “πράσινων δικτύων” που θα συνδέουν την Ελλάδα με τη Μέση Ανατολή, την Κύπρο, το Ισραήλ και την Αίγυπτο. Αλλά και μέσα από τη χάραξη μίας Εθνικής Στρατηγικής για το υδρογόνο, για το πράσινο υδρογόνο, το οποίο η Ελλάδα όχι μόνο θα χρησιμοποιεί για την κάλυψη των εσωτερικών αναγκών της, αλλά θα μπορεί ακόμα και να εξάγει με έσοδα που μπορούν να φτάσουν και τα 1,6 δισ. ευρώ τον χρόνο. Η τεχνολογία αποτελεί βασικό μας εργαλείο για την αντιμετώπιση και το μετριασμό των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης. Οι ποικίλες εφαρμογές του πράσινου υδρογόνου σε μεταφορές, βιομηχανία αλλά και στην παραγωγή συνθετικών καυσίμων και άλλων φορέων υδρογόνου όπως η αμμωνία, το καθιστούν σύμμαχό μας σε αυτή την προσπάθεια. Το υδρογόνο -ένα από τα πιο άφθονα στοιχεία στη Γη- αποτελεί το “καύσιμο του μέλλοντος” και η ελληνική κυβέρνηση δουλεύει ήδη προς την κατεύθυνση με συγκεκριμένη στρατηγική και έργα.

Το υδρογόνο μπορεί να αποτελέσει μέρος της λύσης, ανέφερε από την πλευρά της η ευρωβουλευτής της ΝΔ Μαρία Σπυράκη. συμπληρώνοντας ότι έως το 2030 στόχος είναι τα 40 GW ανανεώσιμων ηλεκτρολυτών υδρογόνου. Ανέλυσε τις προκλήσεις αλλά και τα οφέλη στην αγορά υδρογόνου, καθώς επίσης και τον ευρωπαϊκό οδικό χάρτη.

Αναλύοντας τις ευρωπαϊκές πολιτικές, ο Γιώργος Χατζημαρκάκης, διευθύνων σύμβουλος της Hydrogen Europe, εκπροσωπώντας 430 εταιρείες και περιφέρειες, επεσήμανε ότι μέσω του REPowerEU προβλέπεται η παραγωγή 10 εκατ. τόνων πράσινου υδρογόνου μέχρι το 2030 ενώ στα 3 δισεκατομμύρια αναμένεται να φθάσουν οι επενδύσεις υδρογόνου ετησίως.

«Μεγάλη μου επιθυμία είναι η Ελλάδα να παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτό το σχήμα, καθώς η εκτίμηση είναι ότι η Ελλάδα θα καταστεί κεντρικός κόμβος υδρογόνου», ανέφερε χαρακτηριστικά και επεσήμανε την ανάγκη για αντιμετώπιση του αρνητισμού προκειμένου να μη “χαθεί το παιχνίδι”».

«Χρειαζόμαστε όλα τα εργαλεία για την απανθρακοποίηση», τόνισε και ανέλυσε όλες τις τεχνολογίες, οι οποίες είναι συμβατές με τη χρήση του υδρογόνου τόσο στην παραγωγή όσο και στην αποθήκευση ενέργειας. Όπως είπε, ο πόλεμος επιτάχυνε τις εξελίξεις ενώ κεντρικό ρόλο αναμένεται να παίξουν οι περιφέρειες, οι οποίες πρέπει να είναι έτοιμες έτσι ώστε να φέρουν πιο κοντά τις επενδύσεις.

Στο συνέδριο συμμετείχαν επίσης παράγοντες της αγοράς υδρογόνου, αλλά και των Περιφερειών της χώρας.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

O νέος χάρτης “θαλάσσιων πάρκων” της Τουρκίας – σε αναμονή για ελληνική απάντηση

H σημερινή -και αναμενόμενη- εξέλιξη, δηλαδή της δήλωσης από την Τουρκία "πάρκων προστασίας θαλάσσιας ζωής" εντός της δικής της "θαλάσσιας χωροταξικής διαχείρισης", είναι μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΡΕΥΝΑ: ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΡΙΣΗ 2020, 5 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ – μέρος 2ο, Ναύαρχος...

0
Για την πολύμηνη και πολυσύνθετη κρίση του 2020, Ελλάδος-Τουρκίας, η οποία εξελίχθηκε σε πολλά επίπεδα, από τον Έβρο το χειμώνα εκείνης της χρονιάς μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 3 Αυγούστου 1989: Η τραγική πτώση της πτήσης...

6
Το απόγευμα της 3ης Αυγούστου του 1989, μια πτήση ρουτίνας της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας προς τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου κατέληξε σε τραγωδία, όταν το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΕΡΕΥΝΑ: ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΡΙΣΗ 2020, 5 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ – μέρος 2ο, Ναύαρχος ε.α. Ιωάννης Δρυμούσης

Για την πολύμηνη και πολυσύνθετη κρίση του 2020, Ελλάδος-Τουρκίας, η οποία εξελίχθηκε σε πολλά επίπεδα, από τον Έβρο το χειμώνα εκείνης της χρονιάς μέχρι...

Λευκός Οίκος: Οι νέοι δασμοί Τραμπ είναι σχεδόν οριστικοί

Οι νέοι δασμοί που ανακοίνωσε ο Ντόναλντ Τραμπ είναι «σχεδόν οριστικοί» και δεν θα αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγματεύσεων άμεσα, δήλωσε στο δίκτυο CBS ο εκπρόσωπος...

KKE: Η κυβέρνηση σε όλους τους τομείς θυσιάζει τις ανάγκες του λαού για τα κέρδη των μονοπωλιακών ομίλων

«Το πρόβλημα με τον κ. Μητσοτάκη και την κυβέρνησή του δεν είναι ούτε η έλλειψη "μαγικών ικανοτήτων", όπως προκλητικά ισχυρίζεται, ούτε η απουσία αυτοκριτικής,...