Η Καλαμάτα και το Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο Πτήσεων που δημιουργείται στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος μπορεί να υποδέχθηκε σήμερα και επίσημα τα δυο πρώτα M-346B (από τα δέκα υπό παραγγελία), που θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας για το Στάδιο ΙΙΙΒ της προκεχωρημένης και το IV της αρχικής προεπιχειρησιακής εκπαίδευσης, αλλά η προσπάθεια να προσελκύσει εκπαιδευόμενους από άλλες αεροπορίες θα είναι μακρά και επίπονη.
Ο λόγος είναι ο πολύ σκληρός ανταγωνισμός που υπάρχει στο συγκεκριμένο τομέα της στρατιωτικής εκπαίδευσης και μάλιστα από εδραιωμένους στον χώρο «αντιπάλους».
Ο κυριότερος βρίσκεται στο Διεθνές Σχολείο Πτητικής Εκπαίδευσης IFTS (International Flight Training School), που δημιουργήθηκε σε εκτεταμένες, σύγχρονες εγκαταστάσεις στην Βάση του Decimomannu, στη Σαρδηνίας.
Πρόκειται όπως έχουμε γράψει για τη σύμπραξη της Ιταλικής Αεροπορίας (Aeronautica Militare) και της Leonardo, με 22 Τ-346 (όπως είναι γνωστό το M-346 σε ιταλική υπηρεσία).
To ΙFTS έχει προσελκύσει ήδη ως πελάτες το Κατάρ, τη Σαουδική Αραβία, τη Σιγκαπούρη, την Γερμανία, την Αυστρία αλλά και την Ιαπωνία, οι αεροπορίες των οποίων έχουν στείλει αριθμό πιλότων τους, κυρίως για το αρχικό προεπιχειρησιακό Στάδιο IV, αν και κάποιες από αυτές αγοράζουν χρόνο εκπαίδευσης και για το Στάδιο ΙΙΙΒ.
Η πιο πρόσφατη συμφωνία υπογράφηκε την περασμένη εβδομάδα ανάμεσα στην Ιταλική Πολεμική Αεροπορία και την Βασιλική Αεροπορία (RAF) για την εκπαίδευση βρετανών χειριστών στο Στάδιο IV και μάλιστα οι πρώτοι δυο θα ξεκινήσουν το σχετικό πρόγραμμα στο International Flight Training School τον Ιούλιο του 2023 και άλλοι δυο θα ακολουθήσουν μέχρι το τέλος του χρόνου.