11.8 C
Athens
Παρασκευή, 28 Νοεμβρίου, 2025
sliderSyLEx: Η Γαλλία δοκιμάζει με επιτυχία τον νέο ερευνητικό πύραυλο σε πτήση–ορόσημο...

SyLEx: Η Γαλλία δοκιμάζει με επιτυχία τον νέο ερευνητικό πύραυλο σε πτήση–ορόσημο για τις υπερηχητικές τεχνολογίες

- Advertisement -

Η επιτυχημένη πρώτη πτήση του SyLEx, του νέου γαλλικού ερευνητικού πυραύλου που αναπτύχθηκε από τη Διεύθυνση Γενικού Εξοπλισμού (DGA) σε συνεργασία με την ArianeGroup, σηματοδοτεί ένα αποφασιστικό άλμα στις γαλλικές δυνατότητες δοκιμών σε περιβάλλοντα υψηλής αεροθερμικής καταπόνησης. Η εκτόξευση, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πεδίο DGA Essais de Missiles στις Landes, επιβεβαίωσε τη λειτουργική αρτιότητα του μονοώροφου διαμορφωτικού φορέα και προσέφερε στη γαλλική αεροδιαστημική κοινότητα κρίσιμα δεδομένα για τα επόμενα στάδια ανάπτυξης.


Ο SyLEx έχει σχεδιαστεί ως ένα σύστημα υποτροχιακών πτήσεων με αποστολή τη δημιουργία πραγματικών συνθηκών, όμοιων με αυτές που συναντώνται κατά την υπερηχητική και βαλλιστική επανείσοδο. Η αρχιτεκτονική του επιτρέπει την επίτευξη πολύ υψηλών ταχυτήτων και τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος αυξημένου αεροδυναμικού φορτίου και θερμικής ροής, το οποίο δεν μπορεί να προσομοιωθεί με ακρίβεια σε επίγειες εγκαταστάσεις, όσο προηγμένες κι αν είναι οι αεροδυναμικές σήραγγες. Φυσικά και όλα αυτά γίνονται για την ανάπτυξη hypersonic όπλων, όπου η Ευρώπη υστερεί δραματικά.

Η δυνατότητα μιας πραγματικής πτητικής δοκιμής αποτελεί απαραίτητο εργαλείο για την ωρίμανση τεχνολογιών που σχετίζονται με την ανάπτυξη υπερηχητικών όπλων, συστημάτων πλοήγησης υψηλής ταχύτητας, αισθητήρων που λειτουργούν σε ακραίες συνθήκες θερμικής φόρτισης και υλικών με ιδιότητες αντοχής σε έντονα αεροθερμοδυναμικά φαινόμενα.

Η πρώτη δοκιμή σήμερα επικεντρώθηκε στον μονοόροφο φορέα Block 1, ο οποίος έχει διαμορφωθεί ώστε να επιτυγχάνει προφίλ πτήσης που εκτείνονται από τη μέση μέχρι την ανώτερη ατμόσφαιρα. Η λειτουργική συμπεριφορά του οχήματος στην άνοδο, η σταθερότητά του στο υποβαλλιστικό τόξο και οι θερμικές του αντιδράσεις κατά τη φάση της καθόδου αποτελούν κρίσιμα στοιχεία για τη διασταύρωση των θεωρητικών μοντέλων αεροθερμοδυναμικής με πραγματικές μετρήσεις. Οι καταγραφές αφορούν τόσο την επιτάχυνση του φορέα, όσο και το προφίλ ώσης αλλά και τη δυναμική συμπεριφορά του αεροδυναμικού περιβλήματος, τη διαβάθμιση θερμοκρασιών στην επιφάνειά του και τις μεταβολές της πίεσης στην άτρακτο του πυραύλου, κατά μήκος της τροχιάς.

Η πτήση παρακολουθήθηκε σε πραγματικό χρόνο από ένα ολοκληρωμένο δίκτυο αισθητήρων. Επίγεια ραντάρ ακριβείας, σταθμοί τηλεμετρίας πολλαπλών φασμάτων και οπτικά συστήματα μεγάλης εμβέλειας κατέγραψαν κάθε στάδιο της πορείας. Καθοριστικό ρόλο είχε επίσης το πλοίο δοκιμών Monge, το οποίο χρησιμοποιείται παραδοσιακά για τις δοκιμές των στρατηγικών βαλλιστικών πυραύλων M51. Ο εξοπλισμός του Monge, με τα μεγάλης διαμέτρου ραντάρ και τους αισθητήρες υπερυψηλής ακρίβειας, επέτρεψε την εξαντλητική παρακολούθηση του πτητικού προφίλ του SyLEx, προσφέροντας δεδομένα υψηλής πιστότητας που μπορούν να υποστηρίξουν μοντέλα επανεισόδου και θερμοβαλλιστικής συμπεριφοράς νέων hypersonic όπλων.

Η σημασία του προγράμματος SyLEx είναι τεράστια για τις αμυντικές δυνατότητες της Γαλλίας και της Ευρώπης γενικότερα, καθώς πρόκειται για μια υποδομή που θα επιτρέψει στη DGA να δοκιμάσει και να ωριμάσει τεχνολογίες οι οποίες συνδέονται άμεσα με τα μελλοντικά υπερηχητικά της συστήματα, όπως τα προγράμματα VMaX και VMaX-2. Τα συστήματα αυτά απαιτούν εξαιρετικά ακριβή δεδομένα σχετικά με τη συμπεριφορά των υλικών σε συνθήκες πολύ υψηλών ταχυτήτων και θερμοκρασιών, δεδομένα που δεν μπορούν να ληφθούν χωρίς πραγματικές πτητικές δοκιμές. Τα δεδομένα αυτά τα έχουν οι ΗΠΑ, αλλά οι Γάλλοι θεωρούν αμφίβολο που οι Αμερικανοί θα τα μοιραστούν μαζί τους.

Παράλληλα με τον μονο-όροφο φορέα που δοκιμάστηκε, εξελίσσεται ήδη ο διώροφος Block 2, ο οποίος θα είναι σε θέση να φτάνει σε ακόμη υψηλότερα υψόμετρα και μεγαλύτερες ταχύτητες, ανοίγοντας τον δρόμο για ακόμη πιο απαιτητικές αποστολές. Ο συνδυασμός αυτών των δύο διαμορφώσεων δημιουργεί ένα φάσμα επιλογών για τη γαλλική αεροδιαστημική έρευνα, δίνοντας στη χώρα τη δυνατότητα να προσομοιώνει καταστάσεις που μέχρι σήμερα προσεγγίζονταν μόνο μέσω θεωρητικών υπολογισμών.

Με την παρθενική πτήση του SyLEx, η Γαλλία εντάσσεται στο περιορισμένο σύνολο κρατών που διαθέτουν πλήρη, ανεξάρτητη ικανότητα εκτέλεσης πτητικών δοκιμών σε υπερηχητικά και θερμοβαλλιστικά καθεστώτα. Μέχρι πρόσφατα, μόνο οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Ρωσία και η Κίνα διέθεταν αξιόπιστες υποδομές αυτού του είδους. Η προσθήκη της Γαλλίας στη συγκεκριμένη ομάδα αποτελεί σαφή ένδειξη της αποφασιστικότητάς της να διατηρήσει και να ενισχύσει την τεχνολογική της αυτονομία σε τομείς υψηλής στρατηγικής σημασίας.

Η εικόνα της νυχτερινής εκτόξευσης πάνω από τις Landes, με τη φωτεινή φλόγα να χαράζει τον ουρανό και το όχημα να ανυψώνεται μέσα στο σκοτάδι, δεν αποτελεί απλώς εντυπωσιακό στιγμιότυπο. Είναι η πρακτική απεικόνιση μιας τεχνολογικής μετάβασης που έχει τη δύναμη να καθορίσει τη μορφή των ευρωπαϊκών υπερηχητικών συστημάτων για τις επόμενες δεκαετίες. Με το SyLEx, η Γαλλία αποκτά όχι μόνο ένα εργαλείο δοκιμών, αλλά και μια πλατφόρμα ικανή να αναβαθμίσει συνολικά την αεροδιαστημική της ικανότητα και να της επιτρέψει να παραμείνει πρωταγωνιστής στον χώρο των υψηλών ταχυτήτων και των προηγμένων βαλλιστικών τεχνολογιών.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Η Destroyer Mafia του Αμερικανικού Ναυτικού “βύθισε” τις Constellation;

Η -όχι και τόσο- αιφνίδια ακύρωση του προγράμματος των φρεγατών Constellation από το Αμερικανικό Ναυτικό, που ανακοινώθηκε στις 25 Νοεμβρίου από τον Υπουργό Ναυτικού...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Hyundai HDS-2300, υποβρύχιο με ΑΙΡ και κόστος κάτω από €1...

16
Η νοτιοκορεατική ναυπηγική βιομηχανία αποτελεί μια από τις πλέον εντυπωσιακές ιστορίες τεχνολογικής ανόδου, των τελευταίων τριών δεκαετιών. Ειδικά στα υποβρύχια, χτίζοντας πάνω σε διαρκή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Νοεμβρίου 1919: Το τέλος του Μεγάλου Πολέμου...

0
Υπογράφεται στην πόλη Νεϋγί (Neuilly-sur-Seine) της Γαλλίας η ομώνυμη συνθήκη ειρήνης μεταξύ Βουλγαρίας και των δυνάμεων της Entente, που καθόριζε τα σύνορα της πρώτης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Κόστα Ρίκα και ΗΠΑ κατάσχεσαν 4 τόνους κοκαΐνης στον Ειρηνικό

Η αστυνομία της Κόστα Ρίκα, με την υποστήριξη της αμερικανικής ακτοφυλακής, προχώρησε στην κατάσχεση τεσσάρων και πλέον τόνων κοκαΐνης κατά τη διάρκεια κοινής επιχείρησης...

Ονδούρα: Στις Προεδρικές εκλογές, ζητούμενο είναι για πολλούς «η επιβίωση», εν μέσω ανέχειας και βίας

Η Μπέρτα αγχώνεται και μόνο στην ιδέα πως ο εγγονός της θα απελαθεί από τις αρχές των ΗΠΑ: τα βγάζει πέρα με τα χρήματα...

Ουάσιγκτον: Πέθανε η εθνοφρουρός που τραυματίστηκε από πυροβολισμούς

Το ένα από τα δυο μέλη της εθνοφρουράς που τραυματίστηκαν από σφαίρες προχθές Τετάρτη, όταν διαπράχθηκε η επίθεση που αποδίδεται σε αφγανό ύποπτο δυο...