Το μαχητικό 6ης γενιάς έκανε ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίηση: Η Σουηδία είναι η πρώτη χώρα που “συνασπίζεται” με την Βρετανία , καθώς συμφώνησε ως ο πρώτος “διεθνής” εταίρος του προγράμματος Tempest, σύμφωνα με την Telegraph.
To Tempest, ένα εξελιγμένο σύστημα μάχης αέρος, είναι κοινό project των εταιριών BAE Systems Plc, Rolls Royce Holdings Plc, MBDA UK Ltd και της Αγγλο-Ιταλικής Leonardo SpA.
Ένα μελλοντικό αεροσκάφος θα πρέπει να είναι σε θέση να επιβιώσει από τα απαιτητικά περιβάλλοντα μάχης, πράγμα που σημαίνει ότι χαρακτηριστικά όπως το ωφέλιμο φορτίο, η ταχύτητα και η ευελιξία θα είναι καθοριστικής σημασίας.
Σύμφωνα με την Telegraph, το νέο μαχητικό (που παρουσιάστηκε επίσημα με ομοίωμα πραγματικού μεγέθους πριν ένα περίπου χρόνο, απ’ τον Υπουργό Άμυνας Gavin Williamson) πρόκειται να μπει σε χρήση περίπου το 2035.
Η “σύγκλιση” της Σουηδίας έρχεται χρονικά σε μια δύσκολη και απαιτητική στιγμή, καθώς η Βρετανία παραδέχτηκε πρόσφατα ότι δεν θα μπορούσε να προχωρήσει το πρότζεκτ μόνη της (κυρίως στο “οικονομικό” κομμάτι) και αναζητά (ακόμη) συμμάχους ώστε να μοιραστούν τα κόστη ανάπτυξης, ενώ φυσικά αναζητά και πελάτες στην διεθνή αγορά.
Ιταλοβρετανική συμμαχία κατά του γαλλογερμανικού FCAS (ή Tempest Vs FCAS);
Ως τέτοιοι πελάτες, σύμφωνα με ανεπίσημες πηγές, εμφανίζονται – πέραν της Σουηδίας – και η Ιαπωνία με την Τουρκία, με άλλες χώρες (όπως πχ την Ιταλία) να τηρούν στάση αναμονής προς το παρόν.
“Μεταξύ FCAS και Tempest, η Ιταλία πρέπει να επιλέξει το Tempest”
Σοβαρός ανταγωνιστής την ίδια περίοδο (για το Tempest) είναι το Γαλλο-Γερμανικό FCAS, στο οποίο προ μηνός “προσχώρησε” και η Ισπανία, κάτι που προκαλεί ανησυχίες και στα δύο προγράμματα καθώς φέρνει στο νου το “μοίρασμα” της πίτας που συνέβη με παρόμοιο τρόπο πριν λίγα χρόνια, όταν το Typhoon (Αγγλία-Γερμανία-Ιταλία-Ισπανία) είχε ως ανταγωνιστή το Γαλλικό Rafale.
Σε κάθε περίπτωση, η επίσημη ανακοίνωση Βρετανίας – Σουηδίας για το Tempest αναμένεται στο Royal International Air Tattoo (RIAT) air show / RAF Fairford αργότερα αυτό το μήνα.