7.8 C
Athens
Πέμπτη, 6 Φεβρουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Εκσυγχρονισμός των πυραυλακάτων Ρουσσέν με "ταβάνι" τα 400 εκατ. ευρώ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Εκσυγχρονισμός των πυραυλακάτων Ρουσσέν με “ταβάνι” τα 400 εκατ. ευρώ

- Advertisement -

Καθώς πολύς λόγος γίνεται τον τελευταίο καιρό για τον εκσυγχρονισμό των πυραυλακάτων κλάσης Ρουσσέν (Super Vita) από το Πολεμικό μας Ναυτικό, ας δούμε τι πραγματικά συμβαίνει με αυτό το υπό μελέτη πρόγραμμα.

Οι συγκεκριμένες πυραυλάκατοι κατασκευάστηκαν εγχώρια, με σχέδιο της BAE Systems (πρώην Vosper Thornycroft) και εντάχθηκαν στον στόλο από τις αρχές του 21ου αιώνα, έχοντας έκτοτε αποδείξει την αξία τους στην προστασία των ελληνικών θαλασσίων συνόρων, ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο του Αιγαίου. Η αναβάθμιση προκύπτει από την εξέλιξη των ναυτικών απειλών και την ανάγκη για συντήρηση και εκσυγχρονισμό των συστημάτων τους, ώστε να παραμείνουν αποτελεσματικά στον σύγχρονο πόλεμο.

Το πρόγραμμα, με στόχο να μην ξεπεράσει σε κόστος τα 350 με 400 εκατομμύρια ευρώ και για τα 7 σκάφη της κλάσης, προβλέπει μια σειρά εξελίξεων με τεχνολογία της Thales, που θα αυξήσουν την επιχειρησιακή ικανότητα και την απόδοση τους σε σενάρια πιθανών απειλών. Η επιλογή της συγκεκριμένης εταιρείας γίνεται καθώς υπάρχει μακρόχρονη συνεργασία με το ΠΝ σε πολλά σκάφη, η ίδια είναι γνωστός διεθνώς κατασκευαστής υψηλής τεχνολογίας, ενώ οι Ρουσσεν ήδη φέρουν παλαιότερα συστήματα της.

  • Η αναβάθμιση που σχεδιάζεται αυτή τη στιγμή, περιλαμβάνει την εγκατάσταση της πιο σύγχρονης έκδοσης του Tacticos (αναφέρεται και ως Tacticos II), προσφέροντας ενισχυμένες ικανότητες διαχείρισης μάχης, δικτύωσης και επεξεργασίας πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο, με ενσωμάτωση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης.  Έτσι -παραμένοντας ανοιχτής αρχιτεκτονικής- μπορεί να παρέχει διαχείριση μάχης με υψηλή αυτοματοποίηση σε διαδικασίες που πριν ήταν χειροκίνητες, όπως και βέλτιστη αντίδραση σε απειλές. Παράλληλα μειώνει το φόρτο των χειριστών του, επιτρέποντας να επικεντρωθούν στη λήψη αποφάσεων. Συνολικά αυτή η εξέλιξη θα βοηθήσει στη βελτίωση της συνεργασίας μεταξύ των διαφόρων μονάδων του ΠΝ και στην πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση απειλών. Βέβαια δεν ξέρουμε πως θα “μιλά” το νέο Tacticos με το SETIS των φρεγατών κλάσης “Κίμων”, αλλά θα πρέπει να το δούμε αυτό στο μέλλον.
  • Θα ακολουθήσει η εγκατάσταση νέου ραντάρ, με πιθανότερο αυτή τη στιγμή το Thales NS110, που έχει προταθεί και για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ. Τελευταίας γενιάς, τεχνολογίας Active Electronically Scanned Array (AESA), προσφέρει βελτιωμένη εμβέλεια ανίχνευσης, αυξημένη ανάλυση και δυνατότητες πολλαπλών στόχων. Η εισαγωγή του NS110 θα ενισχύσει σημαντικά την εικόνα του πλοίου για την κατάσταση σε αέρα και επιφάνεια, παρέχοντας καλύτερη προστασία από απειλές όπως αεροσκάφη, drones και πυραύλους.
  • Παράλληλα με τα παραπάνω, περιλαμβάνεται και η εγκατάσταση νέου συστήματος Ηλεκτρονικού Πολέμου (ESM). Η αναβάθμιση αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική σε μια εποχή όπου οι αμυντικές τεχνολογίες εξελίσσονται ραγδαία.

Συζητήσεις για την αναβάθμιση των Ρουσσέν έχουν ήδη ξεκινήσει με τη BAΕ Systems που όπως όλα δείχνουν θα είναι ο κύριος ανάδοχος του προγράμματος, με τη Thales ως κύριο προμηθευτή. Όμως, η έναρξη του προγράμματος είναι υπό την προϋπόθεση της ολοκλήρωσης της διαπραγμάτευσης για τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών κλάσης MEKO200HN. Αυτό αντανακλά την στρατηγική του Πολεμικού Ναυτικού να προχωρήσει σταδιακά σε όλα τα προγράμματα εκσυγχρονισμού, διασφαλίζοντας ότι οι πόροι διατίθενται με τον πιο αποδοτικό τρόπο, δίνοντας προτεραιότητα στις πιο κρίσιμες μονάδες του Στόλου.

Έτσι η αναβάθμιση των Ρουσσέν δεν πρόκειται…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

100 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
100 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΠΤΗΣΗ Podcasts: Αντιναύαρχος ε.α. Δημήτριος Καβουλάκος, Μέρος 2ο, οι φρεγάτες MEKO παραμένουν απαραίτητες

Σο δεύτερο μέρος της ανάλυσης των μεγάλων ανοιχτών θεμάτων του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, ο συντάκτης της ''ΠΤΗΣΗΣ'' Γιάννης Ρέκκας, συζητά με τον Αντιναύαρχο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

«Ατζέντα 2030» και ένα παιδί μετράει τα άστρα

18
Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη- Αντιστράτηγου ε.α., διδάκτορα Διεθνών Σχέσεων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών (ΕΛΙΣΜΕ), διαλέκτη στη Σχολή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5 Φεβρουαρίου 1991: Η συντριβή του C-130 στο...

1
Μεταγωγικό αεροσκάφος C-130Η της Πολεμικής Αεροπορίας συντρίβεται στο όρος Όθρυς, κατά τη διάρκεια της προσέγγισης στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου. Από την πρόσκρουση σκοτώνονται...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ιρανική καινοτομία: Σε υπηρεσία το πρώτο “αεροπλανοφόρο” μη επανδρωμένων – φωτό

Οι Ιρανοί Φρουροί της Επανάστασης παρουσίασαν σήμερα στα ύδατα του Κόλπου το πρώτο τους πλοίο από το οποίο μπορούν να απονηώνονται μη επανδρωμένα αεροσκάφη,...

Θ. Σκυλακάκης και Γ. Παπαναστασίου συζήτησαν για την πορεία της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου

Η πορεία της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας - Κύπρου συζητήθηκε στη συνάντηση που είχαν σήμερα στην Αθήνα ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης και...

Γ. Γεραπετρίτης: Η Ελλάδα φιλοδοξεί να αποτελέσει τη φυσική πύλη εισόδου της Ινδίας προς την Ευρώπη

«Η Ελλάδα υποστηρίζει πλήρως το οραματικό έργο του Οικονομικού Διαδρόμου Ινδίας-Μέσης Ανατολής-Ευρώπης (IMEEC) και φιλοδοξεί να αποτελέσει τη φυσική πύλη εισόδου της Ινδίας προς...