12.3 C
Athens
Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΕΡΩΤΗΣΗ: Γιατί πετούν τα Super Puma της Πυροσβεστικής κι όχι τα Super...

ΕΡΩΤΗΣΗ: Γιατί πετούν τα Super Puma της Πυροσβεστικής κι όχι τα Super Puma της ΠΑ;

- Advertisement -

Στις 16 Οκτωβρίου, η ΓΔΑΕΕ δημοσιοποίησε στη σελίδα της, το “2ος Επαναληπτικός Διαγωνισμός 06/17 – Εν Συνεχεία Υποστήριξη – Follow On Support (FOS) Ελικοπτέρων AS-332C1 SUPER PUMA“. Αν δούμε το τελευταίο έγγραφο, έχει ημερομηνία 16 Οκτωβρίου. Αν δούμε το πρώτο έγγραφο, έχει ημερομηνία 28 Δεκεμβρίου 2017!!! Από τον Δεκέμβρη του 2017 μέχρι σήμερα έχουν περάσει ούτε λίγο ούτε πολύ, 3 χρόνια. Και το αποτέλεσμα είναι να έχουμε γελοίες διαθεσιμότητες των ελικοπτέρων Super Puma της ΠΑ. Και έχουμε 3 συνεχόμενους διαγωνισμούς για τα Super Puma. Και Super Puma δεν βλέπουμε…

ΕΚΤΑΚΤΟ: Προτεραιότητα η αποκατάσταση των ιπτάμενων μέσων που βρίσκονται στην ΕΑΒ (C-130B/H, Super Puma κοκ) σύμφωνα με τον ΥΕΘΑ

Εδώ και αρκετά χρόνια αποφεύγουμε για πολλούς λόγους να ασχοληθούμε με αυτό το αρκετά φλέγον ζήτημα. Τις διαθεσιμότητες δηλαδή των ιπτάμενων μέσων της ΠΑ. Ας μην κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας, προφανώς και στην ΠΤΗΣΗ γνωρίζουμε πολύ καλά τις διαθεσιμότητες των μέσων. Των οποιοδήποτε μέσων. Απλά έχουμε την στοιχειώδη αξιοπρέπεια, φιλοπατρία και φυσικά νοημοσύνη να μην γράφουμε ανοιχτά για τις διαθεσιμότητες. Ξέρουμε πολύ καλά ότι δεν μας διαβάζουν μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε πολλά άλλα μέρη του κόσμου. Συνεπώς, η ΠΤΗΣΗ δεν θα γίνει όργανο υπηρεσιών πληροφοριών για μερικά κλικς. Ευχαριστούμε απλά τους αναγνώστες μας, που μας εμπιστεύονται καθημερινά.

Το Super Puma του Πυροσβεστικού Σώματος στη Χίο

Σημερα όμως θεωρούμε υποχρέωσή μας να θίξουμε ένα θέμα που πλέον ξεφεύγει από τα στενά όρια της αποκάλυψης πληροφοριών, κι αγγίζει τα όρια των υποχρεώσεων μας απέναντι σας κι όχι μόνο. Μέχρι πρόσφατα γνωρίζαμε πως τα Super Puma της ΠΑ, κι αυτά που έχουν καθήκοντα SAR αλλά κι αυτά που έχουν καθήκοντα CSAR, έχουν περιορισμένη διαθεσιμότητα. Πολύτιμα ελικόπτερα που μπορούν να σώσουν ζωές σε περίοδο ειρήνης αλλά και πολέμου, παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος. Πολύτιμα ελικόπτερα που έχουν πληρωθεί είτε από το υστέρημά μας (CSAR) είτε από συγχρηματοδοτούμενους πόρους (SAR) , αλλά και πάλι χρήματα της Ελλάδας είναι. Που είναι αυτά τα ελικόπτερα; οεο;

Συντήρηση Super Puma με χορηγία της «ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ»

Με μεγάλη -θετική- έκπληξη τα τελευταία χρόνια διαπιστώνουμε πως βλέπουμε στον αέρα κανονικά τα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής. Μας έκανε εντύπωση, καθώς η Πυροσβεστική έχει μόλις δυο Super Puma, ενώ η ΠΑ έχει 12. Η Πυροσβεστική έχει ελάχιστους πόρους, ενώ η ΠΑ είναι από τις ισχυρότερες στον πλανήτη. Αν και μικρός αριθμός από τα Super Puma εκτελούν βάρδιες επιφυλακής, εντούτοις δεν είναι λίγες οι φορές που εκεί που πρέπει να δούμε Super Puma, βλέπουμε… Seahawk. Από πότε όμως το ΠΝ κάνει αποστολές SAR πάνω από θάλασσα ή και ξηρά; από τότε που δεν έχουμε διαθεσιμότητες στα Super Puma της ΠΑ. Την ίδια στιγμή, η Πυροσβεστική για σχεδόν 10 χρόνια έχει επιτύχει διαθεσιμότητες κοντά στο 100%!

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: AS-532 Mk.2 Cougar, ο από μηχανής θεός για τους πιλότους της Πολεμικής μας Αεροπορίας, όταν κάτι δεν πάει καλά…

Τα Super Puma είναι εξαιρετικά ελικόπτερα, με ατελείωτες ώρες πτήσης εδώ και πολλές δεκαετίες. Σε ελληνικά χέρια, τα ελικόπτερα αυτά είναι τρομερό asset, αν και μεταξύ μας, όπως έχουμε γράψει και παλαιότερα, ποτέ δεν καταλάβαμε γιατί η ΠΑ δεν πήγε στην έκδοση SAR αλλά και CSAR του S-70 (UH-60)  και προτίμησε το -ομολογουμένως ικανότερο- Super Puma. Σε κάθε περίπτωση, τα αγοράσαμε, τα έχουμε, αλλά θέλουμε να τα βλέπουμε να πετούν και να προσφέρουν. Η αλήθεια είναι πως πράγματι τα απολαμβάνουμε στο Athens Flying Week, μετά όμως;

Αεροδιακομιδή ασθενούς από πλοίο με Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας

Η αλήθεια είναι πως το έχουμε ψάξει λίγο περισσότερο. Η Πυροσβεστική, όπως και η Αστυνομία, έχουν αναθέσει σε ελληνική ιδιωτική εταιρεία τη συντήρηση, ακόμη και τη βαριά (των 400 ή και 600 ωρών). Η μικρή έρευνα που κάναμε έδειξε πως υπάρχουν πράγματι ελληνικές εταιρείες (περισσότερες της μιας) που μπορούν άνετα να αναλάβουν τη συντήρηση και την υποστήριξη των ελικοπτέρων, κάθε λογής ελικοπτέρων. Τι έκανε η Πυροσβεστική και η Αστυνομία; Ζήτησαν συντήρηση των ελικοπτέρων τους μέσω NSPA, και μια ελληνική εταιρεία πήρε το συμβόλαιο. Το αποτέλεσμα; Τα ελικόπτερα της Πυροσβαστικής πετούν, τα ελικόπτερα της Αστυνομίας πετούν, τα ελικόπτερα της ΠΑ γιατί να παραμένουν καθηλωμένα;

Εντυπωσιακό βίντεο διάσωσης Γάλλων ορειβατών από Super Puma της Π.Α.

Ποιος είναι ο λόγος της καθήλωσης ή έστω, της περιορισμένης διαθεσιμότητάς τους; Η ΠΑ αρχικά θεώρησε σωστό να μην κάνει διαγωνισμό, αλλά να κάνει απευθείας ανάθεση στην ΕΑΒ, για την υποστήριξή τους. Η ΕΑΒ είναι μια εξαιρετική βιομηχανία, αλλά δυστυχώς, έχει τα μειονεκτήματα ενός δημόσιου οργανισμού. Για το παραμικρό, χρειάζεται να κάνει διαγωνισμούς, με όλη την γραφειοκρατία που απαιτείται για τον καθένα. Πριν την ΕΑΒ, η ΠΑ είχε πειραματιστεί αν δεν κάνουμε λάθος και με μια ισπανική εταιρεία… Τα αποτελέσματα ήταν τελείως απογοητευτικά (πολύ ευγενικά το λέμε).

ΑΜΗΝ: Τα Mirage 2000 της ΠΑ επιστρέφουν πλέον ΟΛΑ στον αέρα, υπογράφηκαν οι εκτελεστικές συμβάσεις

Θεωρούμε τελείως … περίεργο (πάλι ευγενικά το λέμε), να έχουν πρόβλημα διαθεσιμότητας τα ελικόπτερα της ΠA, ενώ η Πυροσβαστική να έχει διαθεσιμότητες που φτάνουν μέχρι και το 100 %. Η επιλογή της ΕΑΒ δεν είναι πάντα μονόδρομος, είναι σαν η Ιταλική Αστυνομία, να αναθέτει στο εργοστάσιο της Fiat τη συντήρηση κάποιων… VW που αγόρασε, απλά και μόνο γιατί είμαστε στην Ιταλία. Υπάρχουν ελληνικές ιδιωτικές εταιρείες που μπορούν να αναλάβουν μετά από διαγωνισμό, τη συντήρηση των εναέριων μέσων που αυτή τη στιγμή βρίσκονται καθηλωμένα. Και μάλιστα έναντι λογικού τιμήματος. Τη διαδικασία την τρέχει πάντα η NSPA, συνεπώς θεωρούμε πως ότι και να γίνει, θα είναι αδιάβλητη. Στην τελική, ακόμη κι αν δεν υπάρξει ελληνική εταιρεία να αναλάβει τη “δουλειά”, ας έρθει κάποια από το εξωτερικό. Είναι τελείως … “ανάρμοστο” (συνεχίζουμε να βάζουμε βολικές λέξεις) να μην πετούν τα εναέρια μέσα της ΠΑ σε αποστολές SAR και CSAR.

Αναφερόμαστε σε Αίγυπτο και Ινδία για πολυτυπία, έχουμε μετρήσει πόσους τύπους ελικοπτέρων έχουμε στην Ελλάδα;

Σκεφτείτε αύριο να γίνει το αναπόφευκτο. Και κάποιος πιλότος μας, να βρεθεί πίσω από τις εχθρικές γραμμές. Ποιος θα τον σώσει; τα S70B6 που τότε θα βουλιάζουν τα εχθρικά υποβρύχια; ή απλά θα περιμένει τη σύλληψή του, και την φροντίδα μια τουρκικής φυλακής Hotel & SPA; Ο 2ος επαναληπτικός διαγωνισμός, σημαίνει ουσιαστικά 3ος διαγωνισμός. Έχουμε κάνει 3 διαγωνισμούς, για να κάνουμε αυτό που η Πυροσβεστική κάνει για “πλάκα”, συντηρεί νόμιμα και σωστά τα Super Puma της. Μήπως δεν είναι στραβός ο γυαλός, αλλά εμείς στραβά αρμενίζουμε; ή θα ρίξουμε το φταίξιμο πάλι στο “κακό” Ελεγκτικό, όπως πολύ κακώς είχαμε παρασυρθεί και κάναμε πριν λίγο καιρό;

Η θέση του ΔΣ του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τις εκτελεστικές συμβάσεις FOS των Mirage 2000

Έχουμε την καλύτερη Πολεμική Αεροπορία στον κόσμο, το πιστεύουμε, τους καλύτερους ιπτάμενους, το ξέρουμε, αλλά που αποτυγχάνει να συντηρήσει 12 ελικόπτερα, την ίδια στιγμή που το κάνει με επιτυχία η… Πυροσβεστική! Και μπράβο στους ανθρώπους της Πολιτικής Προστασίας!

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

41 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
41 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η Ουκρανία στον αστερισμό των πυρηνικών πυραύλων – η στάση της Ελλάδας

Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη, Αντιστρατήγου ε.α., διδάκτορος Διεθνών Σχέσεων, διευθυντή μελετών του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών ΜελετώνΚαι ξαφνικά μετά την πτήση του ρωσικού βαλλιστικού πυραύλου Oreshnik...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Think…ΙnTheBox, καραμπίνες κατά drones – χιλιάδες Έλληνες έτοιμοι για τέτοια δράση

37
Η χρήση των drones στον σύγχρονο πόλεμο έχει γίνει πλέον η νέα σταθερά. Και αντίστοιχα η αντιμετώπιση τους έχει γίνει κορυφαία ανάγκη, όπου προτείνονται...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Νοεμβρίου 1919: Το τέλος του Μεγάλου Πολέμου...

0
Υπογράφεται στην πόλη Νεϋγί (Neuilly-sur-Seine) της Γαλλίας η ομώνυμη συνθήκη ειρήνης μεταξύ Βουλγαρίας και των δυνάμεων της Entente, που καθόριζε τα σύνορα της πρώτης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Τυνησία: παρέλαβε μεταχειρισμένο C-130

Οι ΗΠΑ μεταβίβασαν ένα μεταχειρισμένο μεταγωγικό C-130H2 στην Τυνησία στις 18 Νοεμβρίου. Η αξία του αεροσκάφους αποτιμάται σε 12 εκατ. δολάρια.Σύμφωνα με το IISS,...

Τα Rafale της 332Μ στην Ισπανία

Πρώτο σχολείο για τους πιλότους της 332Μ η οποία αξιοποιεί τα Rafale EG/DG και συμμετέχουν στην τέταρτη και τελευταία εκπαιδευτική σειρά του 2024 στο...

Τουρκική Αεροπορία: Όχι στην αμερικανική αναβάθμιση των F-16, θα γίνει τοπικά!

Όταν είχε ανακοινωθεί το αρχικό -εκτιμώμενο- κόστος για τη μεγάλη τουρκική παραγγελία μαχητικών και όπλων, που περιελάμβανε 40 καινούργια F-16 Block 70, αναβάθμιση 79...