34.6 C
Athens
Τετάρτη, 17 Ιουλίου, 2024
ΝΕΑΙΣΤΟΡΙΑSuper Mirage 4000: Tο πρωτοποριακό αεροσκάφος που φιλοδοξούσε να γίνει το αντίπαλο...

Super Mirage 4000: Tο πρωτοποριακό αεροσκάφος που φιλοδοξούσε να γίνει το αντίπαλο δέος των F-15 και Su-27 (εικόνες-βίντεο)

- Advertisement -

Το Mirage 4000, ήταν ένα αεροσκάφος με δύο κινητήρες Μ53 και μέγεθος 33% μεγαλύτερο από το Μirage 2000. Το πρόγραμμα αυτό ξεκίνησε με ιδιωτική χρηματοδότηση από την Ντασό και σε κάποια φάση του πιστεύεται ότι χρηματοδοτήθηκε από τη Σαουδική Αραβία ως εναλλακτική λύση στο F-15. Το μοναδικό πρωτότυπο που κατασκευάστηκε, παραμένει μέχρι σήμερα απόδειξη του ότι οι προθέσεις δεν είναι αρκετές στην αεροπορική βιομηχανία, ιδιαίτερα όταν έχει κάποιος να αντιμετωπίσει τεχνολογικά την πέραν του Ατλαντικού υπερδύναμη.
Η απόφαση να ξεκινήσουν εργασίες για την παραγωγή δικινητήριου αεροσκάφους ταυτόχρονα με το μονοκινητήριο Mirage 2000 λήφθηκε τον Σεπτέμβριο του 1976. Δεδομένου ότι το Super Mirage 4000 ήταν μια τεχνολογική αναβάθμιση του Mirage 2000 (εκτός από το μπροστινό τμήμα του αεροσκάφος το οποίο ήταν εξοπλισμένο με βοηθητικά κάναρντς) ο σχεδιασμός και η κατασκευή των δύο νέων αεροσκαφών πραγματοποιήθηκαν ταυτόχρονα.
Οι Γάλλοι  αυτοχρηματοδότησαν την ανάπτυξη του Mirage 4000. Συγκεκριμένα, η Avions Marcel Dassault-Breguet Aviation, ήταν υπεύθυνη για την άτρακτο και την συναρμολόγηση. Οι κινητήρες Snecma M 53 παραχωρήθηκαν από την κυβέρνηση βάσει της συμφωνίας της 21ης ​​Ιουνίου 1978 με τον Υπουργό Άμυνας και  λήφθηκαν από το απόθεμα του προγράμματος Mirage 2000. Το Mirage 4000 θα αναλάμβανε αποστολές αναχαίτισης και κρούσης μεγάλης εμβέλειας που πρόσέγγιζε τα 3.750 χιλιόμετρα, ενω η μέγιστη ταχύτητά του θα ξεπερνούσε τα 2,2 Μαχ. Το μέγιστο φορτίο βλημάτων και βομβών, θα ήταν στους 8 τόνους. Μπορεί τα ανωτέρω χαρακτηριστικά να ήταν σχετικά υποδεέστερα του F-15, ωστόσο ήταν αρκετά εντυπωσιακά.

Τα σύνθετα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στο Mirage 4000 επέτρεψαν σημαντική μείωση βάρους και εξαιρετική αντίσταση στην κόπωση. Το Mirage 4000 ήταν το πρώτο αεροσκάφος στον κόσμο που διαθέτει πτερύγια κατασκευασμένο από σύνθετο υλικό με βάση τον άνθρακα. Οι δύο κινητήρες Snecma M 53 με ονομαστική ώση 10 τόνων έβαλαν την αναλογία βάρους-προς-ώσης του Mirage πάνω από 1/1. Επιπλέον, η σχεδιαστική του απόδοση ξεπέρασε κάθε άλλο αεροσκάφος στην κατηγορία του. Έχει χωρητικότητα καυσίμου τρεις φορές μεγαλύτερη από αυτή του Mirage 2000 και μπορούσε να ανεφοδιάζεται εν πτήση.
Στις 9 Μαρτίου 1979, ένα χρόνο μετά την παράδοση του Mirage 2000, το μονοθέσιο Mirage 4000 με δύο κινητήρες Snecma M 53 πέταξε για πρώτη φορά στο Istres με τον Jean-Marie Saget στο πιλοτήριο. Αμέσως μετά την έκτη πτήση, το Mirage 4000 πέτυχε ταχύτητα Mach 2,04 και επιβεβαίωσε τις προβλέψεις φτάνοντας τα 50.000 πόδια με ταχύτητα Mach 2 σε 3 λεπτά 50 δευτερόλεπτα.

Όπου ήταν δυνατόν, τα συστήματα και τα ηλεκτρονικά προσαρμόστηκαν από το Mirage 2000. Το υδραυλικό σύστημα κατασκευάστηκε από την Messier-Hispano-Bugatti, τροφοδοτούταν από τέσσερις προηγμένες αντλίες και χρησιμοποίησε ελαφρούς αγωγούς τιτανίου. Το Mirage 4000 χρησιμοποίησε επίσης δύο ηλεκτρικές γεννήτριες Auxilec. Σε ένα θάλαμο πίσω από τον πιλότο υπήρχε η APU Turboméca Palouste (για την εκκίνηση των κινητήρων). Το πρωτότυπο χρησιμοποίησε το ίδιο ραντάρ Doppler RDM πολλαπλών λειτουργιών όπως το Mirage 2000, αλλά ένα ραντάρ με διάμετρο τουλάχιστον 80 εκατοστά (31,5 ίντσες) θα μπορούσε να χωρέσει στο πολύ μεγάλο κώνο της μύτης. Άλλα ηλεκτρονικά περιελάμβαναν έναν ψηφιακό αυτόματο πιλότο, οθόνες πολλαπλών λειτουργιών, ένα INS τύπου SAGEM Uliss 52, έναν υπολογιστή δεδομένων τύπου Crouzet 80, ένα HUD Thomson-CSF VE-130 και ένα ψηφιακό αυτόματο σύστημα άφεσης όπλων.
Ο βασιλιάς της Σαουδικής Αραβίας και ο Σάχης του Ιράν ενδιαφέρθηκαν για το πρόγραμμα Mirage 4000, ακόμη και πριν από την πρώτη του πτήση. Αν και υπήρξαν συνομιλίες, δεν επιτεύχθηκε συμφωνία για πώληση.
Τον Δεκέμβριο του 1977, η Γαλλική Πολεμική Αεροπορία ζήτησε από το Τμήμα Αεροναυπηγικών Κατασκευών του Υπουργείου Άμυνας να εξετάσει την ανάπτυξη ενός νέου αεροσκάφους για να αντικαταστήσει το Jaguar. Έτσι, η Dassault-Breguet άρχισε να σχεδιάζει το Rafale, το οποίο κληρονόμησε μέρος της εμπειρίας από την κατασκευή του Mirage 4000.

Το Mirage 4000 θα αποτελούσε το αντίπαλο δέος των F-15 και Su-27. Η χρονική συγκυρία της εμφάνισής του όμως και η αποτυχία να επιτευχθεί συμφωνία πώλησης σε ξένους πελάτες, σήμαναν τη καταδίκη ενός εκπληκτικού αεροσκάφους.

Το μοναδικό πρωτότυπο που κατασκευάστηκε, βρίσκεται σήμερα στο μουσείο Musée de l’Air et de l’Espace στο Παρίσι.

Πρώτη δημοσίευση 17/12/2017 – Ενημέρωση άρθρου 3/12/2019

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

71 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
71 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ολλανδός διοικήτης της επιχείρησης Aspides: Ύμνοι για τη δράση της ΨΑΡΑ στην κατάρριψη drones

Το έγκυρο site για θέματα ναυτικού και άμυνας, Μarineschepen.nl έχει δηλώσεις του Ολλανδού Αρχιπλοιάρχου George Pastoor, ο οποίος έχει αυτή την περίοδο την διοίκηση...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πρώτη γαλλική Belh@arra: καθυστερημένη επισήμως ένα χρόνο, πως επηρεάζονται οι ελληνικές;

Για το εάν ήταν καθυστερημένη στο πρόγραμμα παράδοσης της στο Γαλλικό Ναυτικό, η  φρεγάτα Amiral Ronarc‘h, η πρώτη Belh@rra ή FDI (Frégate de Défense et...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4/16 Ιουλίου 1822: Μάχη του Πέτα, η μεγάλη...

1
Ελληνικές δυνάμεις 3.000 ανδρών υπό την ηγεσία του Μαυροκορδάτου ηττώνται και υποχωρούν διαλυμένες και με μεγάλες απώλειες, ύστερα από μάχη κοντά στο χωριό Πέτα.Η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η καινούργια «Πτήση» Nο 49, Ιούλιος 2024

Το  καινούργιο μας τεύχος Ιουλίου 2024 κυκλοφορεί  με πλούσια, άκρως επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα, ενώ υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά ΕΔΩ ΗΝΙΟΧΟΣ 24: η τέχνη της διεπιχειρησιακότηταςΜε...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4/16 Ιουλίου 1822: Μάχη του Πέτα, η μεγάλη ελληνική ήττα

Ελληνικές δυνάμεις 3.000 ανδρών υπό την ηγεσία του Μαυροκορδάτου ηττώνται και υποχωρούν διαλυμένες και με μεγάλες απώλειες, ύστερα από μάχη κοντά στο χωριό Πέτα.Η...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 16 Ιουλίου 1950: Η σφαγή των αιχμαλώτων στον πόλεμο της Κορέας

Σε ένα επεισόδιο στα αρχικά στάδια του πολέμου της Κορέας, Βορειοκορεάτες στρατιώτες εκτελούν εν ψυχρώ ομάδα Αμερικανών τραυματιών.Η Βορειοκορεατική επίθεση σάρωσε τις νοτιοκορεατικές άμυνες...