30.1 C
Athens
Δευτέρα, 16 Ιουνίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗSu-57: Όχι αρκετό για να αλλάξει τα δεδομένα αεροπορικής ισχύος της Ρωσίας

Su-57: Όχι αρκετό για να αλλάξει τα δεδομένα αεροπορικής ισχύος της Ρωσίας

- Advertisement -

Πριν λίγες ημέρες, το ρωσικό υπουργείο Άμυνας δημοσίευσε δύο εντυπωσιακά βίντεο που απεικόνιζαν τέσσερα πρωτότυπα μαχητικά stealth Su-57. Το Su-57 μπορεί να είναι ένα άξιο αεροσκάφος, αλλά είναι επίσης πολύ ακριβό για τη Ρωσία να το αγοράσει σε σημαντικούς αριθμούς.

Στα σχετικά βίντεο παραγωγής του Zvezda T.V., τέσσερα Su-57 πετούν σε στενό σχηματισμό με ένα αεροσκάφος An-12. Αυτά τα τέσσερα αεροσκάφη, αποτελούν σχεδόν τον μισό στόλο των συνολικά 10 Su-57 που υπάρχουν, ενώ το αεροσκάφος πρωτοπέταξε το 2010, Πριν λίγους μήνες, ένα ζεύγος μετέβη στη Συρία, όπου υποτίθεται πως εκτέλεσε (και) πολεμικές αποστολές, κάτι που τελικά δεν φαίνεται να επιβεβαιώνεται.
Το Κρεμλίνο έδωσε εντολή αρχικής παραγωγής του Su-57, ελπίζοντας πως μέσα στο 2019, η πρώτη μοίρα θα είναι επιχειρησιακή. Παρά την απόφαση, σήμερα γνωρίζουμε πως η Μόσχα -κυρίως για οικονομικούς λόγους- δεν δύναται να αποκτήσει το αεροσκάφος σε μεγάλους αριθμούς.
Σε αυτό το σημείο, η σύγκριση μεγεθών με τις ΗΠΑ είναι αναπόφευκτη. Το Πεντάγωνο δαπάνησε περισσότερα από 60 δισεκατομμύρια δολάρια για να αποκτήσει περίπου 180 F-22 και αναμένει να δαπανήσει 400 δισεκατομμύρια δολάρια για να αγοράσει περίπου 2.300 F-35. Το κόστος για την μαζική αγορά και αξιοποίηση του Su-57, είναι πρακτικά άγνωστο, αλλά σίγουρα είναι πολύ μεγάλο.
Παρά το γεγονός πως πέταξε για πρώτη φορά το 2010, το ρωσικό μαχητικό 5ης γενιάς Su-57, θα καθυστερήσει ακόμη αρκετά χρόνια μέχρι να εισέλθει σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα. Αν και πέρασε σχεδόν ένας χρόνος από τότε που πραγματοποίησε τη πρώτη πτήση με τον νέο κινητήρα Izdelie-30, ο τελευταίος είναι ακόμη υπό εξέλιξη και δεν αναμένεται να είναι έτοιμος πριν το 2025, γεγονός που μεταθέτει τη σειριακή παραγωγή των Su-57, κάπου στο μακρινό 2027.
Μέχρι την ολοκλήρωση των νέων κινητήρων, η Ρωσία θα αποκτήσει, στην καλύτερη των περιπτώσεων, 50-60 Su-57 με τις παλιές μηχανές (AL-41F1), εκ των οποίων μόλις τα 12 θα είναι επιχειρησιακά και τα υπόλοιπα θα χρησιμοποιηθούν για δοκιμές.
Τα ανωτέρω σημαίνουν πως η Ρωσία θα παραμείνει πρακτικά χωρίς αεροσκάφη 5ης γενιάς, τουλάχιστον μέχρι το 2027 και θα εξακολουθήσει να βασίζεται στα ικανά μεν, υπολειπόμενα δε (σε σχεση με τα F-22/35) Su-30/34/35 και Mig-29/31.
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: 15 συμπεράσματα από τον νέο μα τόσο παλιό πόλεμο Ισραήλ-Ιράν

Μερικά συνοπτικά και επίκαιρα (άρα υπό συζήτηση) συμπεράσματα από τον χθεσινό γύρο πολεμικής αντιπαράθεσης Ισραήλ-Ιράν.1. Το Ισραήλ έχει και κεντρικό πολιτικό στόχο με τις...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ανάλυση Ασφάλειας Πτήσεων 2024: μια χρονιά που θα μπορούσε να είναι...

Η «Π&Δ» και στη συνέχεια η «Πτήση», εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια, υπηρετώντας την ενημέρωση στον τομέα της Ασφάλειας Πτήσεων (Flight Safety) δημοσιεύει κάθε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 16 Ιουνίου 1815: Μάχες του Ligny και του...

0
Λαμβάνει χώρα η διπλή μάχη των Ligny και Quatre Bras, προανάκρουσμα της σύγκρουσης του Βατερλώ.Mε την επιστροφή του Ναπολέοντα από την εξορία, οι μεγάλες...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Το MQ-9 γίνεται ιπτάμενο ραντάρ με τη βοήθεια της Saab!

Η General Atomics Aeronautical Systems ανακοίνωσε στην πρώτη ημέρα του Paris Air Show 2025 (16-22 Ιουνίου) ότι συνεργάζεται με τη σουηδική Saab για να...

Έκτο μεταγωγικό C-390 για την Πορτογαλία – Δικαίωμα προαίρεσης για άλλα 10!

Η Πορτογαλία αποφάσισε να αποκτήσει ένα επιπλέον μεταγωγικό C-390 από την Embraer, όπως η βραζιλιάνικη εταιρεία ανακοίνωσε στη διάρκεια του Paris Air Show 2025...

Η Γερμανία διαψεύδει ότι υποστήριξε με ιπτάμενο τάνκερ τις ισραηλινές επιδρομές στο Ιράν

Το γερμανικό υπουργείο 'Αμυνας διέψευσε πληροφορίες σχετικά με υποστήριξη των ισραηλινών μαχητικών αεροσκαφών με ιπτάμενα τάνκερ στις επιθέσεις εναντίον του Ιράν.«Δεν έγινε ανεφοδιασμός ισραηλινών...