12.3 C
Athens
Τρίτη, 29 Απριλίου, 2025
ΝΕΑΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ-ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΘα μπορούσαν οι Τούρκοι να έχουν ήδη παραγγείλει και να περιμένουν να...

Θα μπορούσαν οι Τούρκοι να έχουν ήδη παραγγείλει και να περιμένουν να παραλάβουν Su-35;

- Advertisement -

Πριν λίγες ημέρες είχαμε γράψει για μία «πρωτόγονη» διαρροή ψυχροπολεμικού επιπέδου, όπου εντελώς συμπτωματικά, κατά την επίσκεψη του Ρώσου υπουργού Άμυνας σε ένα εργοστάσιο της Sukhoi.

Πόσα Su-35 έχει κλείσει η Αίγυπτος;


 
Εντελώς συμπτωματικά, σε κάποιο στιγμιότυπο η κάμερα εστιάζει στην οθόνη ενός υπολογιστή, όπου είναι ανοιχτό ένα φύλλο εφαρμογής τύπου Excel, στο οποίο ανάμεσα σε παραγγελίες Su-35 διακρίνεται ένας άγνωστος εξαγωγικός χρήστης που προορίζεται να παραλάβει 12 μαχητικά το 2022 και ακόμα 14 το 2023. Ποιος είναι αυτός ο χρήστης άραγε;

Οι πιθανότητες σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, συγκεντρώνονται στην Αλγερία, η οποία αφενός μεν είναι παραδοσιακός αγοραστής ρωσικού αμυντικού υλικού, ακόμα και την εποχή μετά-Κριμαίας κυρώσεων, αλλά χρειάζεται και επιπλέον μαχητικά αεροσκάφη για την Αεροπορία της.

Η λίστα με τους πιθανούς χρήστες όμως δεν τελειώνει εκεί. Υπάρχει μία ακόμα υποψηφιότητα, όχι τόσο πολύ μακριά μας, η γειτονική μας Τουρκία. Και σίγουρα το σενάριο αυτό, η Τουρκία δηλαδή να αγοράζει ρωσικά μαχητικά, μόνο κεραυνός εν αιθρία δεν θα είναι.

Τα τελευταία δυο χρόνια τουλάχιστον, δηλαδή περίπου όσο διαρκεί και η πρωτοφανής διμερής κρίση μεταξύ ΗΠΑ και Τουρκίας με αφορμή (αλλά όχι αιτία) την απόφαση της Τουρκίας να αγοράσει τους S-400, στην γειτονική χώρα προλειένεται το έδαφος προκειμένου να σταλεί ένα μήνυμα τόσο εντός όσο κι εκτός της χώρας, όσον αφορά την περίπτωση αγοράς ρωσικών μαχητικών αεροσκαφών.

To σενάριο αυτό δηλαδή δεν διακινείται μεταξύ δημοσιογραφικών κύκλων ή στα κοινωνικά δίκτυα, αλλά έχει διατυπωθεί από τα πλέον επίσημα χείλη, μεταξύ των οποίων και ο επικεφαλής της SSB Ισμαήλ Ντεμίρ!

Η Τουρκία και πριν τους S-400 είχε ήδη στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεών της ρωσικό στρατιωτικό υλικό, όπως ΤΟΜΠ BTR και ελικόπτερα Mi-17. Οι S-400 ωστόσο ήταν η πρώτη της μείζονα προμήθεια ρωσικού αμυντικού υλικού υψηλής τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια, κι υπό μία έννοια έχει «ξεσκονίσει» τις αντίστοιχες διμερείς διαπραγματευτικές διαδικασίες.
Μία νέα προμήθεια υλικού αντίστοιχου μεγέθους κι αντίστοιχης τεχνολογικής κλάσης όπως μαχητικά αεροσκάφη θα μπορούσε να πει κανείς ότι θα ήταν κάτι που θα μπορούσε να ακολουθήσει απολύτως φυσιολογικά – και δεν θα ήταν πρόβλημα αν η Ρωσία δεν ήταν αυτή που είναι κι οι διεθνείς συγκυρίες εναντίον της αυτές που είναι. Άλλωστε στο παρελθόν η Ρωσία είχε επιδιώξει να πουλήσει μαχητικά αεροσκάφη ακόμα και στην Ελλάδα!

Παρόλαυτά, ένα μαχητικό αεροσκάφος απαιτεί μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι να κατασκευαστεί και είναι έτοιμο να παραδοθεί. Συνεπώς, αν η Τουρκία έπαιρνε την απόφαση (κι έχει αποδείξει με την αγορά των S-400 ότι τέτοιες αποφάσεις δεν τις παίρνει ελαφρά τη καρδία) να παραγγείλει Su-35 σήμερα, τα αεροσκάφη αυτά θα έφταναν στην Τουρκία μετά από 3 με 4 χρόνια, κι αυτό θεωρώντας ότι το εργοστάσιο θα έδινε προτεραιότητα στην τουρκική παραγγελία.

Αυτά τα 3 με 4 χρόνια όμως θα ήταν μία περίοδος άσκησης αφόρητων διεθνών πιέσεων στην Τουρκία για να ακυρώσει την προμήθεια αυτή, πράγμα που θεωρητικά θα μπορούσε να κάνει σχετικά εύκολα αφού δεν θα είχε παραλάβει ακόμα τα αεροσκάφη.
Αν όμως η παραγγελία είχε δοθεί χωρίς δημοσιότητα ήδη πριν κάποια χρόνια, τότε το παραπάνω διάστημα μέχρι τα ρωσικά αεροσκάφη να προσγειώνονται σε κάποια τουρκική “Filo” θα ήταν σημαντικά μικρότερο, τόσο ώστε να αλλάξει όλους τους κανόνες του παιχνιδιού. Θα μπορούσε να είχε προετοιμαστεί κατάλληλα το έδαφος και να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να απορροφηθούν ευκολότερα οι διεθνείς πιέσεις και κυρώσεις.

Αυτά όσον αφορά το σκέλος της προμήθειας της ίδιας. Το επιχειρησιακό σκέλος, δηλαδή το αν και κατά πόσο η ΝΑΤΟτραφής τουρκική Αεροπορία θα μπορούσε να αξιοποιήσει ρωσικής σχεδίασης και φιλοσοφίας μαχητικά αεροσκάφη, αυτό είναι άλλο εντελώς κεφάλαιο, που ενδεχομένως για την τουρκική πολιτική ηγεσία να μην έχει καν ύψιστη προτεραιότητα, όπως δεν έχει και για τους S-400 άλλωστε. Θα επανέλθουμε ως προς αυτό.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

40 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
40 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Αντί για SCALP Naval στις FDI, μήπως βαλλιστικοί πύραυλοι LORA;

Η απόκτηση σύγχρονων οπλικών συστημάτων αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της ελληνικής αμυντικής στρατηγικής, ιδιαίτερα σε ένα γεωπολιτικό περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από αυξανόμενες εντάσεις και απειλές....

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Ελλάδα ανακήρυξε ΑΟΖ στο Ιόνιο μέχρι το Ταίναρο

50
Σε μια ιστορική απόφαση η Ελλάδα προχώρησε στην ανακήρυξη της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) στο Ιόνιο Πέλαγος, καλύπτοντας μια εκτεταμένη περιοχή που φτάνει μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 28 Απριλίου 1944: Άσκηση “Tiger”, καταστροφή λίγο πριν...

5
Λίγο πριν την απόβαση στη Νορμανδία και με τις πικρές μνήμες από την αποτυχημένη επιδρομή στη Διέππη ένα χρόνο πριν νωπές, οι σύμμαχοι εκτελούσαν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πανάκριβα θα πληρώσει το Βέλγιο για τα γαλλικά τεθωρακισμένα Griffon, έως και 10 φορές επάνω

Όπως καταγράφει το βελγικό VRT News, το δημόσιο φλαμανδικό ΜΜΕ, η αγορά 382 τροχοφόρων τεθωρακισμένων Griffon και 60 ΤΟΜΑ, τύπου Jaguar,  από την Γαλλία,...

Η Volvo στη DEFEA 2025, δυναμική είσοδος στην ελληνική αμυντική αγορά

Η Volvo, από τις κορυφαίες εταιρίες στην κατασκευή εξελιγμένων βαρέων οχημάτων, θα συμμετέχει στην αμυντική έκθεση DEFEA 2025, που θα φιλοξενηθεί στην Αθήνα την...

Η Γερμανία ζήτησε 1η τη ρήτρας διαφυγής για αμυντικές δαπάνες μέσω του σχεδίου ReArm Europe

H Κομισιόν επιβεβαίωσε σήμερα ότι στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας έλαβε επιστολή από τη Γερμανία για την ενεργοποίηση της εθνικής ρήτρας διαφυγής χρέους, στο...