11.3 C
Athens
Κυριακή, 2 Φεβρουαρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕN. Παναγιωτόπουλος: στρατηγικός στόχος ο έλεγχος της παράτυπης και η οργάνωση νόμιμης...

N. Παναγιωτόπουλος: στρατηγικός στόχος ο έλεγχος της παράτυπης και η οργάνωση νόμιμης μετανάστευσης

- Advertisement -

Στρατηγικός στόχος του υπουργείου και της κυβέρνησης παραμένει αφενός ο έλεγχος της παράτυπης μετανάστευσης και αφετέρου η οργάνωση της νόμιμης μετανάστευσης, τόνισε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκος Παναγιωτόπουλος, τοποθετούμενος επί του κρατικού προϋπολογισμού 2025. Προανήγγειλε μάλιστα, σχετική νομοθετική πρωτοβουλία, η οποία θα τεθεί υπό την κρίση της κυβέρνησης στις μέρες που έρχονται, και, στο πρώτο τρίμηνο του 2025 θα έρθει προς νομοθέτηση στη Βουλή.

Ο κ. Παναγιωτόπουλος είπε ότι σήμερα, μια σειρά από σύνθετους και αλληλεπιδρώντες παράγοντες, προκαλούν μία νέα έξαρση του μεταναστευτικού, σημειώνοντας ότι «ήρθε για να μείνει το πρόβλημα, και όχι μόνο στην Ελλάδα».

Μεταξύ των παραγόντων αυτών, ο κ. Παναγιωτόπουλος περιέλαβε:

-την εκτεταμένη γεωπολιτική αναταραχή στην ευρύτερη γειτονιά μας. Μαίνονται τρεις πόλεμοι αυτή τη στιγμή σε διάφορα στάδια ο καθένας, με πιο πρόσφατο την ανάφλεξη στη Συρία.

-την κλιματική κρίση που ωθεί πολλούς σε πολλές χώρες να εγκαταλείψουν τις εστίες τους για να επιβιώσουν. Απλά και μόνο για να επιβιώσουν.

Όλα αυτά οδηγούν σε σημαντική αύξηση των μεταναστευτικών και προσφυγικών ροών ήδη από το τέλος του 2023, είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

Ειδικότερα για τη χώρα μας είπε ότι «οι ροές για το ’24 είναι αυξημένες κατά 30 με 35% σε σχέση με το 2023. Θα έλεγα ότι, υπό τις συνθήκες αυτές, το σύστημα αντέχει, αν και υπό πίεση. Η χωρητικότητα στις δομές σε όλη στην επικράτεια είναι στο 67% περίπου, αλλά σε κάποια νησιά είναι στο 100%».

Ανακοίνωσε μάλιστα ότι «τις επόμενες ημέρες θα μετακινηθεί ικανός αριθμός, περί τα 2.000 άτομα από τις δομές των νησιών στην ενδοχώρα, προκειμένου για να ανακουφιστεί εκεί το σύστημα».

Η πίεση, πρόσθεσε, υφίσταται περισσότερο από τον ανατολικό διάδρομο, από την Τουρκία δηλαδή, και ιδίως στα νησιά του νοτιοανατολικού Αιγαίου αλλά πλέον υφίσταται, εκεί που μέχρι πρότινος θα έλεγα ήταν πολύ μικρότερος, και ο διάδρομος από τις ακτές της Βόρειας Αφρικής, από τις λιβυκές ακτές, μέσω Κρήτης στην ενδοχώρα.

Εν συνεχεία, ο κ. Παναγιωτόπουλος εξήγησε ότι, αν και η διαχείριση του μεταναστευτικού και στην Ελλάδα και στην Ευρώπη γίνεται με όρους καθημερινής διαχείρισης κρίσης, των παράνομων ή παράτυπων μεταναστευτικών ροών, εντούτοις «ο στρατηγικός ρόλος στόχος του υπουργείου και της κυβέρνησης παραμένει αφενός ο έλεγχος της παράτυπης μετανάστευσης και αφετέρου η οργάνωση της νόμιμης μετανάστευσης».

Προανήγγειλε μάλιστα «σχετική νομοθετική πρωτοβουλία» η οποία θα τεθεί υπό την κρίση της κυβέρνησης στις μέρες που έρχονται, και, «στο πρώτο τρίμηνο του 2025, εκτιμώ ότι θα έρθει προς νομοθέτηση στη Βουλή».

Ο κ. Παναγιωτόπουλος προχώρησε και σε αναλυτική περιγραφή των αυξημένων κονδυλίων για τις ανάγκες του υπουργείου, σημειώνοντας ότι ο προϋπολογισμός του ‘25 είναι μια δύσκολη άσκηση ισορροπίας ανάμεσα στην δημοσιονομική υπευθυνότητα, την οικονομική ανάπτυξη, την θωράκιση της χώρας σε γεωπολιτικά επικίνδυνους καιρούς και τις κοινωνικές ανάγκες, που αντιμετωπίζονται στο μέτρο του δυνατού πάντα, από την υπεραπόδοση της οικονομίας: «Δεν ζούμε ασφαλώς σε ένα οικονομικό παράδεισο. Και οι συνθήκες, και στο μεταναστευτικό κι αλλού, δεν γίνονται ευκολότερες και δεν πρόκειται να γίνουν ευκολότερες στο μέλλον. Όμως, μέσα σε αυτή την πολυσύνθετη και πολυδιάστατη οικονομική και πολιτική καταιγίδα, το καράβι πορεύεται με πορεία σταθερή, και με ικανό κυβερνήτη» κατέληξε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Γιατί η Ελλάδα “έκοψε” το πρόγραμμα του IRIS-T Block 2, ενώ χρηματοδοτεί το ΕΛΚΑΚ!

H ανακοίνωση της γερμανικής εταιρείας Diehl Defence στις 30 Ιανουαρίου 2025 σχετικά με την έναρξη της ανάπτυξης και της προετοιμασίας παραγωγής του πυραύλου αέρος-αέρος...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια

9
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1 Φεβρουαρίου 1968: Επίθεση του Τετ, η ιστορία...

8
Σε μια στιγμή απίστευτης φόρτισης, ο αρχηγός της Εθνικής Αστυνομίας του Νοτίου Βιετνάμ, ταξίαρχος Nguyen Ngọc Loan, εκτελεί τον Nguyen Van Lem, μέλος του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Υπό πλήρη έλεγχο οι πυρκαγιές στο Λος Άντζελες

Οι δύο καταστροφικές πυρκαγιές στο Λος Άντζελες τέθηκαν υπό πλήρη έλεγχο από τους πυροσβέστες χθες, αφότου έκαιγαν για περισσότερες από τρεις εβδομάδες, προκαλώντας τον...

Τρία λεωφορεία με Παλαιστινίους κρατούμενους έφθασαν στη Λωρίδα της Γάζας

Τρία λεωφορεία που μεταφέρουν Παλαιστίνιους κρατούμενους, τους οποίους απελευθέρωσε το Ισραήλ ως αντάλλαγμα για τρεις Ισραηλινούς ομήρους, έφθασαν σήμερα στη Χαν Γιουνίς, στο νότιο...

Βέλγιο: Ο Μπαρτ ντε Βέβερ ο πρώτος Φλαμανδός εθνικιστής πρωθυπουργός της χώρας

Έπειτα από σχεδόν οχτώ μήνες διαπραγματεύσεων, το Βέλγιο κατέληξε σε συμφωνία για τον σχηματισμό πεντακομματικού κυβερνητικού συνασπισμού. Ο Μπαρτ ντε Βέβερ, o ηγέτης της...