Μετά την παύση του Bartini, ο Zakhar Borisovich Tsentsiperν ανέλαβε τη διεύθυνση του project, ενώ στο τεχνικό επιτελείο των ελίκων επικεφαλής έγινε ο νεαρός ακόμη μηχανικός (μόλις το 1931 είχε αποφοιτήσει από τη Σχολή Μηχανικής και Μαθηματικών του Κρατικού Πανεπιστημίου της Μόσχας). Ο ενθουσιασμός, τo ταλέντο, η αξία και οι ικανότητές του δεν πέρασαν απαρατήρητες από τον Bartini, ο οποίος τον ξεχώρισε από το πλήθος και τον πήρε δίπλα του. Αυτό υπήρξε ουσιαστικώς το ξεκίνημα της εκπαιδεύσεώς του ως σχεδιαστού αεροσκαφών.
Το Φεβρουάριο του 1937, το εργοστάσιο Νο.240 ανέλαβε να τροποποιήσει το αεροσκάφος, ώστε να αυξηθεί κι άλλο η ταχύτητά του. Στις εργασίες που πραγματοποιήθηκαν, ο Ermolaev και οι κορυφαίοι μηχανικοί του Ινστιτούτου Ερευνών της Πολιτικής Αεροπορίας έκαναν όντως εξαιρετική δουλειά. Οι δοκιμές του τροποποιημένου Stal-7 με κινητήρες M-100A και βάρος πτήσεως 7.000 κιλών έλαβαν χώρα μεταξύ της 16ης Αυγούστου και της 9ης Νοεμβρίου του ιδίου έτους. Λόγω της έναρξεως του χειμώνος και με σκοπό τη διόρθωση στο ενδιάμεσο όσων ελαττωμάτων παρουσιάστηκαν, οι πτήσεις διεκόπησαν έως τα τέλη Μαΐου του 1938. Κατόπιν παρεδόθη σε ειδική επιτροπή για περαιτέρω δοκιμές που διήρκησαν ως το Σεπτέμβριο.
Σε ένα υπόμνημα του Αρχηγού της Aeroflot, του V.S. Molokov, απευθυνόμενο στο Συμβούλιο των Λαϊκών Επιτρόπων της ΕΣΣΔ το 1938, αναφέρεται πως το αεροσκάφος διαφέρει από άλλα του ιδίου τύπου στο αεροδυναμικό σχήμα, την ταχύτητα, τις μεταφορικές ικανότητες, την αυτονομία πτήσεως, τους εξαιρέτους ελιγμούς και την αξιοπιστία του συστήματος προσγειώσεως. Κατά την αξιολόγηση, ως αρνητικά κατεγράφησαν προβλήματα στις πτέρυγες και τις συγκολλήσεις, όπως και κάποια θέματα με τις δεξαμενές καυσίμων και των ψυκτών λαδιού.
Ο Μοlokov έκρινε εν κατακλείδι πως το project δεν είχε λόγους να διακοπεί, αλλά να συνεχίσει να εκσυγχρονίζεται για να επαναδοκιμασθεί έως τις 15 Απριλίου του 1939. Ο ίδιος θεώρησε πως η ταχύτητα και η εμβέλεια μπορούσαν κι άλλο να βελτιωθούν αντικαθιστώντας τους M-100A με τους ισχυροτέρους κινητήρες M-103, ισχύος 860 ίππων, και αντικαθιστώντας καθίσματα επιβατών στην άτρακτο με επιπλέον δεξαμενές καυσίμου.
H συνέχεια στο: military-history.gr/stal-7-b/