32.8 C
Athens
Τρίτη, 2 Σεπτεμβρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗΠως τα επιτεύγματα του επιβατικού Bartini Stal-7 οδήγησαν στο βομβαρδιστικό Ermolaev Er-2....

Πως τα επιτεύγματα του επιβατικού Bartini Stal-7 οδήγησαν στο βομβαρδιστικό Ermolaev Er-2. Mέρος Α΄

- Advertisement -

Στα μέσα της δεκαετίας του ’30, οι Σοβιετικοί ξεκίνησαν εργασίες για τη δημιουργία επιβατικών δικινητηρίων υψηλής ταχύτητας και δυνατότητας μεταφοράς 10 έως 12 ατόμων. Πρωτοπόρος στην κατηγορία υπήρξε το ZiG-1 του Γάλλου μηχανικού André Laville, ο οποίος δούλεψε στο Κεντρικό Γραφείο Σχεδιασμού του εργοστασίου No.89 στην ΕΣΣΔ. Σε αυτό το χαμηλοπτέρυγο αεροσκάφος που δεν είχε ανασυρόμενο σύστημα προσγειώσεως, δόθηκε υψίστη σημασία στην αεροδυναμική του γραμμή με λεία άτρακτο, με εσωτερικά πριτσίνια και με φέρινγκ στα σημεία ενώσεως των πτερύγων με τα ατρακτίδια των κινητήρων.

O σχεδιαστής του Stal-7, Robert Ludwigovich Bartini

Σε δοκιμές που διεξήχθησαν την άνοιξη του 1935, το πρωτότυπο με κινητήρες M-17F, έπιασε ταχύτητα 284 χμλ/ώρα, κάτι που εκείνη την εποχή αξιολογήθηκε ως εξέχον αποτέλεσμα. Τα αεροσκάφη παραγωγής, χάρη σε μια σειρά βελτιώσεων που έλαβαν, είχαν ακόμη καλύτερη ταχύτητα, έως και 320 χλμ/ώρα.

Όλα αυτά τα καλά χαρακτηριστικά αμβλύνθηκαν ελαφρώς προς στα τέλη του 1936, όταν μια άλλη σχεδίαση, το δικινητήριο επιβατικό Stal-7 τέθηκε υπό δοκιμή. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος προέκυψε στο Ερευνητικό Ινστιτούτο της Πολιτικής Αεροπορίας, με τον πολιτικό μετανάστη Robert Ludwigovich Bartini ως επικεφαλής σχεδιαστή.

To Ζig-1 (PS-89)

Παράλληλα με τα Stal-7 και PS-89 (όπως ονομαζόταν το ZiG-1), κατασκευαζόταν και άλλο επιβατικό, το ANT-35 (PS-35). Κοινό στοιχείο των τριών ήταν η πιο συμπιεσμένη άτρακτος για την επίτευξη υψηλοτέρας ταχύτητας. Τα PS-89 και ANT-35 ήταν σημαντικώς κατώτερα από το Stal-7 όσον αφορά την πτητική τους απόδοση. Το τελευταίο υπήρξε σε ένα και μοναδικό πρωτότυπο. Το PS-89 φτιάχτηκε σε οκτώ αντίτυπα (μαζί με το πρωτότυπο), τα οποία ετέθησαν στη διάθεση της Aeroflot για πτήσεις Μόσχας-Συμφερουπόλεως, ενώ το ΑΝΤ-35 σε εννέα. Οκτώ από αυτά χρησιμοποιήθηκαν επίσης από την Aeroflot, αν και όχι για μεγάλο χρονικό διάστημα, διότι, εκτός της ικανοποιητικής ταχύτητάς του, κρίθηκε άβολο ως αεροσκάφος.

Tο άλλο επιβατικό, ANT-35 (PS-35) που κι αυτό παρουσιάστηκε στην έκθεση των Παρισίων το 1936

Ο σχεδιασμός του δωδεκαθεσίου Stal-7 ξεκίνησε το Μάϊο του 1934 σύμφωνα με τις προδιαγραφές που είχε θέσει η Κύρια Διεύθυνση της Πολιτικής Αεροπορίας, αιτώντας την εγκατάσταση των αδειοδοτημένων υδρόψυκτων κινητήρων Hispano-Suiza (στην ΕΣΣΔ ονομάστηκαν αργότερα M-100). Ο σκοπός δεν ήταν άλλος από την επίτευξη υψηλοτέρων ταχυτήτων.

Το Δεκέμβριο του 1934, το Stal-7 βγήκε από το τμήμα συναρμολογήσεως του εργοστασίου Πειραματικού Σχεδιασμού του Ερευνητικού Ινστιτούτου της Πολιτικής Αεροπορίας. Οι μικρής αναλογίας διαστάσεων πτέρυγες είχαν τη μορφή του «αντιστρόφου γλάρου» (όπως δηλαδή ήταν σχηματικώς και οι πτέρυγες του Ju.87). Η άτρακτος ήταν σχεδόν τριγωνική, ελαχιστοποιώντας έτσι την αεροδυναμική παρέμβαση. Η συγκεκριμένη σχεδίαση είχε επίσης μειονεκτήματα, αλλά ο Βartini θεωρούσε πως τα πλεονεκτήματα υπερερούσαν. Η διάταξη των πτερύγων επέτρεπε την τοποθέτηση των δεξαμενών καυσίμου στο κεντρικό τμήμα τους, κάτι που θεωρείτο αναγκαίο για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.

Άλλη εξωτερική διαφορά ήταν οι διαφανείς επιφάνειες του θαλάμου διακυβερνήσεως οι οποίες είχαν κλίση προς τα εμπρός. Δεν είναι σαφές τι όφελος απέφερε ο συγκεκριμένος σχεδιασμός και οι απόψεις διίστανται ως προς αυτό. Η επικρατέστερη και πιθανότερη όλων σχετίζεται με τη βελτίωση της ορατότητας. Η άτρακτος ήταν μονοκόματη και εξ ολοκλήρου μεταλλική με δομή αποτελουμένη από χαλύβδινους συγκολλημένους σωλήνες.

Η συνέχεια στο Military History

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ο εκσυχρονισμός Μ113 του ΕΣ σε “TOMA”, αλήθειες και ψέματα

Πρώτη δημοσίευση στην "ΠΤΗΣΗ", νο 61, Ιούλιος 2025Στην πρόσφατη έκθεση αμυντικού υλικού DEFEA 2025 παρουσιάστηκαν δύο προτάσεις εκσυγχρονισμού Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μεταφοράς Προσωπικού Μ113 και...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Οι Χούθι και το “τέλος” της ηγεσίας τους από ισραηλινά...

5
Οι Χούθι, γνωστοί και ως Ανσάρ Αλλάχ, αποτελούν μια ισλαμιστική οργάνωση με σιιτικό προσανατολισμό, η οποία λειτουργεί ως ένοπλη πολιτοφυλακή και πολιτική κίνηση στην...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1 Σεπτεμβρίου 1939: Γερμανική εισβολή στην Πολωνία, ο...

4
Συγκεντρώνοντας όλη τη στρατιωτική της δύναμη, η Γερμανία επιτίθεται σε όλο σχεδόν το μήκος των χερσαίων και θαλασσίων συνόρων με την Πολωνία. Αμυνόμενος παντού,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ο θρυλικός πιλότος Randy “Duke” Cunningham πέταξε για τελευταία φορά

Ο Randy "Duke" Cunningham, ο πιλότος μαχητικών και ο πρώτος Αμερικανός άσος του Πολέμου του Βιετνάμ, απεβίωσε σε ηλικία 83 ετών. Ο Cunningham, γνωστός...

Rockwell HiMAT, το πρώτο τηλεκατευθυνόμενο μαχητικό

Το HiMAT, ή αλλιώς Τεχνολογία Υψηλής Ευελιξίας Αεροσκαφών (Highly Maneuverable Aircraft Technology), αποτελεί ένα από τα πιο καινοτόμα προγράμματα στην ιστορία της αεροναυπηγικής, το...

FMA I.Ae. 37, ένα φουτουριστικό αεροσκάφος από την Αργεντινή με ρίζες από τη Ναζιστική Γερμανία!

Μια λατινοαμερικάνικη χώρα, δεκαετία του '50, ένα πρωτότυπο και εντυπωσιακό αεροσκάφος, και ένας ταλαντούχος σχεδιαστής "ιπτάμενων πτερύγων" από τη ναζιστική Γερμανία. Τι πιο ενδιαφέρον...